GolfG60 Geplaatst: 12 december 2010 Rapport Geplaatst: 12 december 2010 Ik kan mij niet helemaal herinneren hoe ik er lid van werd, wel houd ik het omdat ik het wel handig vind wanneer ze weer een nieuwe iCrap rip-off hebben bedacht. Zoals de nieuwe iShuffle, welke gewoon de eerste Gen is met een liposuctie. Er zijn ook auto's die opnieuw gebruikt worden, zogenaamde facelift modellen, daar is toch ook niks mis mee? Reageren
wesley123 Geplaatst: 12 december 2010 Rapport Geplaatst: 12 december 2010 Dan snap ik dat hele nut van het beeldscherm al helemaal niet. No offence maar hoe meer jullie lullen over de Mac hoe nuttelozer ik het vind, het heeft een super geweldig scherm wat geen enkele nut heeft en het is ook 2 keer zo duur zonder enige reden, terwijl het OS 3 keer zo goedkoop is omdat ze een Open Source kernel gebruiken. Wat snap je niet? Voor het bewerken van foto's heb je geen scherm nodig dat alle kleuren realistisch weergeeft? Nou als reclame bureau maak je soms wel eens een poster oid, en dan heb jij graag dat wat jij op je beeldscherm ziet exact hetzelfde eruit ziet als wat er later uit de printer komt. Edit: Trouwens, de kernel is niet open source. Het heeft enkel delen geleend van FreeBSD. Idd, en FreeBSD is gewoon open source. Ze nemen een open source kernel en bouwen er een eigen OS omheen, dat recht hebben ze gewoon om te doen. Maar punt blijft dat ik niet snap waarom ze er een ultra geweldig super duper scherm erop doen waarvan jij zegt dat het geen enkel nut heeft, ze een astronomische prijs vragen ervoor en de software 3 keer zo goedkoop is omdat ze een cheap-a$$ Open source kernel gebruiken om het hunzelf zo makkelijk mogelijk te maken. Wat het ergste hiervan nog is is dat ze een partij janken op Microsoft zijn 'marktmisbruik' maar ze het zelf duizend keer zo hard doen door een Mac OS X met intel hardware te verplichten en daarbij hun eigen ruiten ingooien door een prijs voor hun spul te vragen waar niemand met een beetje gezond verstand ooit voor zou betalen, raar he Apple dat jullie marktaandeel zo astronomisch klein is? Reageren
Kai-ShockWave Geplaatst: 12 december 2010 Rapport Geplaatst: 12 december 2010 @ Hierboven: De kleuren komen gewoon prima overeen. Maar dit ligt gewoon aan een aantal factoren. Als jij opmaakt in RGB dan komt het er in de printer anders uit, omdat een printer de velle kleuren van een beeldscherm niet kan printen. Daarnaast moet je printer ook goed ingesteld staan. Als een iMac verkeerde kleuren zou weergeven dan werd de Mac niet massaal in de grafische wereld gebruikt. Je hebt ook nog verschillende profielen voor je beeldscherm binnen mac zelf, dus klopt het niet, dan switch je naar een andere. --------- Nu wil ik het eens over het algemeen hebben. Het hele punt hier is dat jullie (pro-windows gebruikers) geen doelgroep zijn van Apple/Mac. Daarnaast heb ik hier gewoon het gevoel dat er windows gebruikers zijn die 1x of nog nooit een Mac hebben aangeraakt en door verhalen van anderen van alles lopen te roepen dat niet waar is. En als ze het 1x hebben aangeraakt dan vinden ze meteen het hele systeem ruk omdat "de kopieer en plak-functie" anders werkt. De mac heeft een andere doelgroep dan Windows. Mac wordt massaal gebruikt in de grafische, multimedia en muziek wereld omdat die computers daar gemaakt voor zijn, lees multimedia-gebruik. En de mac wordt ook grotendeels gebruikt voor deze doeleinden. Een mac heeft daarom ook niet de nieuwste en beste videokaarten, omdat ze dat niet nodig hebben. En er komen hier een aantal reacties voorbij dat grafische programma's "juist de hoogste kaarten nodig hebben". Wat een onzin. De overpowered windows gebruikers die hier alleen maar mac zitten af te kraken willen de nieuwste games spelen, modden, allerlei programma's installeren en dus ook de nieuwste kaarten hebben, geheugen, fans e.d. zodat ze tegen andere kunnen opscheppen hoe goed hun pc wel niet is. En daar heb ik allemaal geen problemen mee, ga je gang. Ik ken heel veel mensen van school, werk en prive die mac-gebruikers zijn, en die zijn daar niet mee bezig en zeker niet de oudere doelgroep die bijna niet met games en hardware bezig zijn maar gewoon willen dat hun pc stabiel en prima werkt zonder gerotzooi. Die willen de mac gebruiken voor grafisch en normaal gebruik. Daarom is die hele computer voor jullie ook niet geschikt. Dus ik vind deze discussie gewoon zinloos worden. De meeste hier weten van gekheid niet wat ze moeten uitkramen over een mac en wat ze zeggen is in de meeste gevallen gewoon niet waar. Ik heb er geen problemen mee als mensen hier de mac afkraken op punten (zoals prijs e.d.) die inderdaad niet goed zijn. In een aantal van die punten ga ik ook gewoon mee. Maar ik kan er niet tegen als mensen onterecht shit roepen over een mac die gewoon nergens op slaan. Ik ben zelf ook mac-gebruiker omdat ik in die grafische wereld zit. En in welk bureau je ook komt, er zal altijd een mac staan. En dan ontkom je er niet aan. En daarmee bedoel ik niet dat ik nu met een systeem zit opgescheept waar je totaal niks aan hebt omdat "ik hem moet kopen voor m'n werk". Mac werkt hartstikke goed voor mijn normale en grafische gebruik en ik wil niet terug. Meer dan dit heb ik niet nodig. Ja in jullie ogen klinkt dit raar. Zat ik bijvoorbeeld in de administratie o.i.d., dan was ik gewoon een windows-gebruiker. Met windows 7 is namelijk ook helemaal niks mis mee. Voordat ik een mac had, zat ik ook achter een doodnormale windows-laptop waar ik gewoon gebruik van maakte als ik nu op me mac doe. Alleen als zo'n ding vervangen moet worden ga je een keuze maken wat voor de toekomst handig is. Sommige mensen zijn nou eenmaal geen fanatieke pc-gebruikers die alles uit hun computer willen halen. Mac is gewoon geschikt voor multimedia, daarom ontwikkeld Adobe zijn programma's ook voor Mac. En als laatste wat ik wil zeggen dat ik het totaal zielig vind van sommige dat ze hier de mac-gebruikers neerzetten als dom, omdat "wij" zijn overgestapt vanwege de lage kennis van een windows-computer. Dat is gewoon laag. Doelgroep (internet) De belangrijkste doelgroep van Mac bestaat uit middelbaar tot hoger opgeleiden in de leeftijd van 18 tot 55+. De doelgroep heeft interesse in Apple en Macintosh en gerelateerde producten en diensten, techniek, internet, ontwerp, creatieve zaken, audio en video. • Bovengemiddeld besteedbaar inkomen • Hoog 'tech-budget' voor privé en werk • MBO/HBO/WO opleidings-, werk en denkniveau • Techlovers/Techbuyers • Gevoelig voor innovatie, vormgeving en kwaliteit • 'Ambassadeurs' voor innovatie • Trendspotters en trendsetters Reageren
ikt Geplaatst: 12 december 2010 Rapport Geplaatst: 12 december 2010 En als laatste wat ik wil zeggen dat ik het totaal zielig vind van sommige dat ze hier de mac-gebruikers neerzetten als dom, omdat "wij" zijn overgestapt vanwege de lage kennis van een windows-computer. Dat is gewoon laag. Ik weet niet over wie je het hebt, maar ik vind mensen dom die onjuiste argumenten aanhalen om andere besturingssystemen af te kraken. Zowel Windows gebruikers als Linux gebruikers en OSX gebruikers zijn hier schuldig aan. Ook vind ik het naief van mensen om te geloven dat Apple innoveert. Ze hebben ronduit een geweldige marketing, maar de technologie is al niet meer innoverend sinds de iPod. Ze zijn gigantisch goede trendsetters, want voor de iProducts waren touchscreen smartphones en meerfunctionaliteits-MP3 spelers minder in trek. Dat ze gigantisch goed spul gebruiken is ook onzin. Het zijn Foxconn componenten, die gewoon evenveel kosten als je andere producten. Prijzen op zich zijn wel te betalen. De MacBooks zijn oké. De iMacs ook. Totdat je gaat kijken naar upgrade-opties. $2000 vind ik om toe te geven erg voordelig, voor een systeem inclusief scherm en al die shit. Voor een normale computer (i5+zelfde componenten+27' scherm) ben je ook al snel $1700+ kwijt. Maar dan kom je de opties tegen. Een i7 voor $200 ERBIJ? Een i7 op zich kost maar ~$200. En RAM. $200 PER 4GB. Een onmogelijk bedrag. Voor al $60 kun je 4GB aan RAM halen. Dat ze extra rekenen kan wel, maar de marktprijs verdubbelen? Oh wow. Dat Macs zogenaamd beter zijn geloof ik ook niet. Beter t.o.v. wat? Ik zie weleens argumenten voorbijvliegen zoals stabiliteit. Nou, alles is stabiel zolang je er goed mee omgaat. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 12 december 2010 Rapport Geplaatst: 12 december 2010 Ook vind ik het naief van mensen om te geloven dat Apple innoveert. Ze hebben ronduit een geweldige marketing, maar de technologie is al niet meer innoverend sinds de iPod. Ze zijn gigantisch goede trendsetters, want voor de iProducts waren touchscreen smartphones en meerfunctionaliteits-MP3 spelers minder in trek. Dat ze gigantisch goed spul gebruiken is ook onzin. Voor de iPhone heb ik nog nooit een mobieltje in mijn hand gehad waarbij het systeem goed omging met het touchscreen. Veel van die touchscreen telefoons hadden WM 6.1 o.i.d. er op, en dat systeem werkt niet met goed met touchscreens. Alles was veel te klein om met je vingers te doen, dus moest je een stylus gebruiken. Reageren
wesley123 Geplaatst: 12 december 2010 Rapport Geplaatst: 12 december 2010 Ook vind ik het naief van mensen om te geloven dat Apple innoveert. Ze hebben ronduit een geweldige marketing, maar de technologie is al niet meer innoverend sinds de iPod. Ze zijn gigantisch goede trendsetters, want voor de iProducts waren touchscreen smartphones en meerfunctionaliteits-MP3 spelers minder in trek. Dat ze gigantisch goed spul gebruiken is ook onzin. Voor de iPhone heb ik nog nooit een mobieltje in mijn hand gehad waarbij het systeem goed omging met het touchscreen. Veel van die touchscreen telefoons hadden WM 6.1 o.i.d. er op, en dat systeem werkt niet met goed met touchscreens. Alles was veel te klein om met je vingers te doen, dus moest je een stylus gebruiken. Kijk, daar bevestig je even dat Apple niet innoveert. Ze mken alleen een product dat nog bijna niemand kent en zorgen even dat het soepel werkt, in de maanden erna komen dan fabrikanten als Samsung en Nokia die het zelfde idee beter doen. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 12 december 2010 Rapport Geplaatst: 12 december 2010 Kijk, daar bevestig je even dat Apple niet innoveert. Ze mken alleen een product dat nog bijna niemand kent en zorgen even dat het soepel werkt, in de maanden erna komen dan fabrikanten als Samsung en Nokia die het zelfde idee beter doen. Als je de hele manier van werken van een systeem aanpast dan is het wel degelijk innovatie. Voor zover ik weet was de iPhone de eerste touchscreen telefoon die je altijd lekker met je vingers kon bedienen. Dat andere merken daarna met betere versies komen doet niet af dat het innovatie is, ook al is het niet waar wat jij zegt. Nokia heeft met de N8 eindelijk een enigszins fatsoenlijk touchscreen telefoon neergezet, ware het niet dat hij enkele stappen op de concurrentie achter loopt. Samsung heeft bij hun Android toestellen letterlijk de iPhone interface overgenomen. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 12 december 2010 Rapport Geplaatst: 12 december 2010 Kijk, daar bevestig je even dat Apple niet innoveert. Ze mken alleen een product dat nog bijna niemand kent en zorgen even dat het soepel werkt, in de maanden erna komen dan fabrikanten als Samsung en Nokia die het zelfde idee beter doen. Als je de hele manier van werken van een systeem aanpast dan is het wel degelijk innovatie. Voor zover ik weet was de iPhone de eerste touchscreen telefoon die je altijd lekker met je vingers kon bedienen. Dat andere merken daarna met betere versies komen doet niet af dat het innovatie is, ook al is het niet waar wat jij zegt. Nokia heeft met de N8 eindelijk een enigszins fatsoenlijk touchscreen telefoon neergezet, ware het niet dat hij enkele stappen op de concurrentie achter loopt. Samsung heeft bij hun Android toestellen letterlijk de iPhone interface overgenomen. Niet alleen de interface, maar ook het toestel zelf. Als ze die onderste twee knoppen weggelaten hadden, was het een echte iPhone look-a-like. Als de producten van Apple toch zo slecht zijn, waarom maken de andere a-merken dan een gelijke toestel door vele dingen erop te laten lijken? Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 12 december 2010 Rapport Geplaatst: 12 december 2010 Idd, en FreeBSD is gewoon open source. Ze nemen een open source kernel en bouwen er een eigen OS omheen, dat recht hebben ze gewoon om te doen. OsX is dus niet direct op de FreeBSD kernel gebouwd. De kernel bevat invloeden van FreeBSD, maar ook van Mach en nog enkelen anderen. Dat samen is de Darwin kernel. raar he Apple dat jullie marktaandeel zo astronomisch klein is? Het markt aandeel van Apple is anders wel aan het stijgen. Reageren
Crypteq Geplaatst: 12 december 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 12 december 2010 (bewerkt) Niet alleen de interface, maar ook het toestel zelf. *plaatje* Als ze die onderste twee knoppen weggelaten hadden, was het een echte iPhone look-a-like. Als de producten van Apple toch zo slecht zijn, waarom maken de andere a-merken dan een gelijke toestel door vele dingen erop te laten lijken? Tja, er word tegenwoordig ook van bijna elke tablet die eruit komt gezegd dat het op de ipad lijkt, maarja, een tablet is nou eenmaal vierkant/rechthoekig, punt is zo houd je de meeste ruimte over voor het scherm. En hoe iets eruit ziet noem ik nou niet echt een innovatie hoor. Het markt aandeel van Apple is anders wel aan het stijgen. Dat is uit april dit jaar, de laatste cijfers laten juist zien dat het aandeel van mac weer aan het dalen is, iOS daarintegen aan het stijgen (bron komt eraan) Bewerkt: 12 december 2010 door BC7 Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 12 december 2010 Rapport Geplaatst: 12 december 2010 En hoe iets eruit ziet noem ik nou niet echt een innovatie hoor. Ligt eraan of die vorm ook daadwerkelijk een functie toevoegt, wat bij de iPhone imo niet zo is. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.