KillerZero86 Geplaatst: 2 april 2010 Rapport Geplaatst: 2 april 2010 (bewerkt) Hallo, Ik heb nogal aan de stok met mijn grafische kaart, bij vlagen tenminste. Het is nu wel weer zo erg dat ik er maar eens een topic aan ga besteden. Het grootste probleem op dit moment is dat als ik mijn videokaart even goed gebruik dat dan de driver volkomen in de stress schiet en dat kan leiden tot: a) catalyst control center bedaard de boel, reset de videokaartdriver en dat leidt ertoe dat de videokaart tot aan de volgende start niet lekker wordt aangestuurd (als je een webpagina op en neer scrollt gaat dat dan heel laggy, bijvoorbeeld). b) je krijgt een BSOD en een herstart voordat je goed en wel kunt lezen wat er staat. c) alles gaat prima, niets aan het handje. Verrekte irritant, als je het mij vraagt. Ik kan er geen pijl op trekken wat er aan de hand is, sinds ik vanmorgen Windows 7 erop heb gegooid is het één keer gebeurd met als gevolg een BSOD, en dat was de spreekwoordelijke druppel. Rest van de middag besteed aan het herinstalleren van drivers, klooien aan CCC, maar niets helpt. Weten jullie een mogelijke oorzaak van dit probleem? Specs: Computer Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD Computermodel: MS-7181 Systeemtype: x86 (32-bits) systeem Moederbord Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD Model: MS-7181 BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD BIOS Model: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, versie 6.00 PG Aansluitingen: PCI0 (Vrij), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij), AGP (Gebruikt) Poorten: PRIMARY IDE (Geen), SECONDARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB0 (USB) Processor Model: AMD Sempron™ Processor 2800+ Kloksnelheid: 1607 MHz Socket: Socket 940 Geheugen Grootte: 1535 MB RAM Type(s): 4096 MB RAM (Onbekend, DIMM), 8192 MB RAM (Onbekend, DIMM) Hardeschijf Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:) Grootte: 465,76 GB (97,65 GB (C:) + 368,11 GB (D:) ) Vrije ruimte: 100,17 GB (30,95 GB (C:) + 69,22 GB (D:) ) Stations Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, F: CD- of DVD-ROM station, G: CD- of DVD-ROM station Model(len): C: WDC WD5000AACS-00G8B0 IDE, F: LITE-ON DVD D LH-16D1P, G: LITE-ON LTR-48125S Geluidskaart Fabrikant: VIA Technologies, Inc. Model: Vinyl AC'97 Codec Combo Driver (WDM) Videokaart Model: ATI Radeon 9600 / X1050 Series Beeldprocessor: ATI Radeon Graphics Processor AGP (0x4152) Geheugengrootte: 256 MB VRAM Stuurprogramma: ati2dvag.dll, versie 6.14.10.6925 Beeldscherm Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) Model: Plug en Play-monitor Schermresolutie: 1280x1024 Kleurdiepte: 32-bits Frequentie: 60 Hz Muis Fabrikant: (Standaard-systeemapparaten) Model: USB-HID Aantal knoppen: 5 Aansluiting: USB Toetsenbord Model: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen) Functietoetsen: 12 Netwerkkaart Model(len): VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (Ethernet 802.3) Adressen: IP: 192.168.1.94, MAC: 00:16:17:92:55:CD, DHCP: 192.168.1.254 DirectX Versie: 9.0c Besturingssysteem Naam: Microsoft Windows XP Professional Versie: 5.1.2600 Service Pack: Service Pack 3 Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 2.5.0.60) Besturingssysteem is inmiddels Win7, maar volgens mij is dat niet erg belangrijk en voldoet deze "oude" scan van flitskikker's tooltje nog prima. zo niet, dan hoor ik het graag en maak ik even een nieuwe. Bewerkt: 2 april 2010 door KillerZero86 Reageren
Matiscus Geplaatst: 2 april 2010 Rapport Geplaatst: 2 april 2010 (bewerkt) Ik snap precies wat je bedoelt met jouw probleem... Maar het enige wat je nog eens kan proberen is je computer eens formatteren en Windows 7 er terug op installeren en dan daarna eventuele de splinter nieuwe drivers downloaden van je grafische kaart, en die installeren. Daarmee kan je probleem direct opgelost zijn als je het mij vraagt, en heb je het probleem daarna nog, dan zou ik eens beginnen denken aan een nieuwe grafische kaart, maar wat mij betreft lijkt dit onwaarschijnlijk en ligt het gewoon aan een besturingsfout van de drivers die veroorzaakt wordt door Windows en niet door de hardware. PS: Welke grafische kaart heb je? Dan zoek ik even de drivers op voor jou...Want in jouw briefje staan er namelijk twee... Bewerkt: 2 april 2010 door Matiscus Reageren
Galiorix Geplaatst: 2 april 2010 Rapport Geplaatst: 2 april 2010 Ik snap precies wat je bedoelt met jouw probleem... Maar het enige wat je nog eens kan proberen is je computer eens formatteren en Windows 7 er terug op installeren en dan daarna eventuele de splinter nieuwe drivers downloaden van je grafische kaart, en die installeren. Daarmee kan je probleem direct opgelost zijn als je het mij vraagt, en heb je het probleem daarna nog, dan zou ik eens beginnen denken aan een nieuwe grafische kaart, maar wat mij betreft lijkt dit onwaarschijnlijk en ligt het gewoon aan een besturingsfout van de drivers die veroorzaakt wordt door Windows en niet door de hardware. PS: Welke grafische kaart heb je? Dan zoek ik even de drivers op voor jou...Want in jouw briefje staan er namelijk twee... Voor de oudere serie videokaarten van ATi zijn er unified drivers. M.a.w. de drivers zijn allemaal hetzelfde. Dat maakt dus niks uit. Reageren
wesley123 Geplaatst: 2 april 2010 Rapport Geplaatst: 2 april 2010 Ik snap precies wat je bedoelt met jouw probleem... Maar het enige wat je nog eens kan proberen is je computer eens formatteren en Windows 7 er terug op installeren en dan daarna eventuele de splinter nieuwe drivers downloaden van je grafische kaart, en die installeren. Daarmee kan je probleem direct opgelost zijn als je het mij vraagt, en heb je het probleem daarna nog, dan zou ik eens beginnen denken aan een nieuwe grafische kaart, maar wat mij betreft lijkt dit onwaarschijnlijk en ligt het gewoon aan een besturingsfout van de drivers die veroorzaakt wordt door Windows en niet door de hardware. PS: Welke grafische kaart heb je? Dan zoek ik even de drivers op voor jou...Want in jouw briefje staan er namelijk twee... een programma crasht, wat doen we? juist formattweren! ff serieus, dat advies slaat nergens op, en ook leuk van die drivers, maar volgens mij zijn ze universeel, dus de drivers zoeken is geen probleem, want op de ati site is er maar 1 te vinden. @TSer; Dit is een doodnormaal probleem lijkt het, ik merkte het ook heel erg, voornamelijk bij DX10 games. IK heb vervolgens Ati Tray Tools geinstalleert, dit is een stuk lichter en ik merk het een stuk minder, schakel CCC ook gewoon uit. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 2 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 2 april 2010 Mijn driver is inderdaad de nieuwste beschikbaar en dit probleem overleefd al een aantal XP-, vista- en nu dus ook een 7installatie, dus dat formatteren helpt lijkt me min of meer uitgesloten. Verder was het altijd voor het overgrote deel op te lossen door de graka te downgraden (AGP speed (dacht ik dat het was) ipv 8x op 4x te zetten) maar die optie is in de huidige versie van CCC niet meer te vinden. Ik zal dat Ati tray Tools een uitproberen, misschien dat dat nog een uitkomst biedt. Reageren
Matiscus Geplaatst: 2 april 2010 Rapport Geplaatst: 2 april 2010 (bewerkt) Ik snap precies wat je bedoelt met jouw probleem... Maar het enige wat je nog eens kan proberen is je computer eens formatteren en Windows 7 er terug op installeren en dan daarna eventuele de splinter nieuwe drivers downloaden van je grafische kaart, en die installeren. Daarmee kan je probleem direct opgelost zijn als je het mij vraagt, en heb je het probleem daarna nog, dan zou ik eens beginnen denken aan een nieuwe grafische kaart, maar wat mij betreft lijkt dit onwaarschijnlijk en ligt het gewoon aan een besturingsfout van de drivers die veroorzaakt wordt door Windows en niet door de hardware. PS: Welke grafische kaart heb je? Dan zoek ik even de drivers op voor jou...Want in jouw briefje staan er namelijk twee... een programma crasht, wat doen we? juist formattweren! ff serieus, dat advies slaat nergens op, en ook leuk van die drivers, maar volgens mij zijn ze universeel, dus de drivers zoeken is geen probleem, want op de ati site is er maar 1 te vinden. @TSer; Dit is een doodnormaal probleem lijkt het, ik merkte het ook heel erg, voornamelijk bij DX10 games. IK heb vervolgens Ati Tray Tools geinstalleert, dit is een stuk lichter en ik merk het een stuk minder, schakel CCC ook gewoon uit. Oo nee? Wat mij betreft, als een driver van je videokaart mankeert is het een teken dat er of wel zeer veel spyware, of virussen op je pc staan, of je register zelfs misschien is aangetast... Ofwel de hardware zelf die mankeert. Wat doe je dan? 1 voor 1 de virus verwijderen en leven met de schade dat hij achter laat? Djeezes man, dan zou ik liever Windows cd erin steken en hem formatteren, je hebt veel sneller gedaan dan alles uit te pluizen... En heb trouwens al meer dan 5 jaar ervaring in die dingen, dus wat mij betreft weet ik wel over wat ik spreek... Bewerkt: 2 april 2010 door Matiscus Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 2 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 2 april 2010 Hoho, deze computer is vanmorgen voor het laatst volledig geformatteerd en heeft sinds dien al een scan van Mbam en van Avira Avtivir achter zijn kiezen gehad dus een virus of iets in die trent lijkt me vrij sterk. Reageren
Matiscus Geplaatst: 2 april 2010 Rapport Geplaatst: 2 april 2010 (bewerkt) Hoho, deze computer is vanmorgen voor het laatst volledig geformatteerd en heeft sinds dien al een scan van Mbam en van Avira Avtivir achter zijn kiezen gehad dus een virus of iets in die trent lijkt me vrij sterk. Dan moet je dat bij je eerste post vermelden, dan zou ik daar niet over beginnen. Trouwens, iedereen doet hier maar om goed te doen. Bewerkt: 2 april 2010 door Matiscus Reageren
wesley123 Geplaatst: 2 april 2010 Rapport Geplaatst: 2 april 2010 Ik snap precies wat je bedoelt met jouw probleem... Maar het enige wat je nog eens kan proberen is je computer eens formatteren en Windows 7 er terug op installeren en dan daarna eventuele de splinter nieuwe drivers downloaden van je grafische kaart, en die installeren. Daarmee kan je probleem direct opgelost zijn als je het mij vraagt, en heb je het probleem daarna nog, dan zou ik eens beginnen denken aan een nieuwe grafische kaart, maar wat mij betreft lijkt dit onwaarschijnlijk en ligt het gewoon aan een besturingsfout van de drivers die veroorzaakt wordt door Windows en niet door de hardware. PS: Welke grafische kaart heb je? Dan zoek ik even de drivers op voor jou...Want in jouw briefje staan er namelijk twee... een programma crasht, wat doen we? juist formattweren! ff serieus, dat advies slaat nergens op, en ook leuk van die drivers, maar volgens mij zijn ze universeel, dus de drivers zoeken is geen probleem, want op de ati site is er maar 1 te vinden. @TSer; Dit is een doodnormaal probleem lijkt het, ik merkte het ook heel erg, voornamelijk bij DX10 games. IK heb vervolgens Ati Tray Tools geinstalleert, dit is een stuk lichter en ik merk het een stuk minder, schakel CCC ook gewoon uit. Oo nee? Wat mij betreft, als een driver van je videokaart mankeert is het een teken dat er of wel zeer veel spyware, of virussen op je pc staan, of je register zelfs misschien is aangetast... Ofwel de hardware zelf die mankeert. Wat doe je dan? 1 voor 1 de virus verwijderen en leven met de schade dat hij achter laat? Djeezes man, dan zou ik liever Windows cd erin steken en hem formatteren, je hebt veel sneller gedaan dan alles uit te pluizen... En heb trouwens al meer dan 5 jaar ervaring in die dingen, dus wat mij betreft weet ik wel over wat ik spreek... ja of het is een software probleem zoals ik beschreef. Ik heb trouwens al zoveel virussen gehad en geen van die hebben ook maar iets gedaan wat jij nu lult... En 5 jaar ervaring, dat is minder dan de gemiddelde computerende nederlander, en ervaring betekent nog niks, je hebt niks aan ervaring als je de kennis niet hebt... Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 2 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 2 april 2010 Dan moet je dat bij je eerste post vermelden, dan zou ik daar niet over beginnen. Trouwens, iedereen doet hier maar om goed te doen. Het was niet bedoeld om je aan te vallen en ik wist niet dat het belangrijk was, mijn excuses als het wel aanvallend overkwam. Reageren
Matiscus Geplaatst: 2 april 2010 Rapport Geplaatst: 2 april 2010 Dan moet je dat bij je eerste post vermelden, dan zou ik daar niet over beginnen. Trouwens, iedereen doet hier maar om goed te doen. Het was niet bedoeld om je aan te vallen en ik wist niet dat het belangrijk was, mijn excuses als het wel aanvallend overkwam. Geen probleem hoor, het was niet de bedoeling eigenlijk om jouw aan te vallen... Ik wou je alleen maar helpen. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 2 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 2 april 2010 Is er een programmaatje waarmee je je videokaart in de stress kunt jagen om zo de fout te herproduceren? Dan kan ik controleren of Ati Tray Tools inderdaad tot minder crashes leidt tov CCC. Reageren
wesley123 Geplaatst: 3 april 2010 Rapport Geplaatst: 3 april 2010 Is er een programmaatje waarmee je je videokaart in de stress kunt jagen om zo de fout te herproduceren? Dan kan ik controleren of Ati Tray Tools inderdaad tot minder crashes leidt tov CCC. met Ati Tray Tools kan je op artifacts testen, het is een hele simpele test, maar ls er echt iets met je videokaart aan de hand is merk je het daarmee direct Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 3 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 april 2010 Ik heb die tester even gedraaid (10 min ongeveer) en de videokaart gaf niet een artifact, het is echt een willekeurig probleem. Als ik Ati tray Tools aan heb staan werkt MSN trouwens niet, weten jullie hoe dat op te lossen? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.