Jump to content

Xbox 360 of PS3?

Recommended Posts

Geplaatst:

de voordelen van de 360:

- je moet wel betalen voor internet op je 360 maar de servers zijn wel beter verzorgd dan bij de PS3 waar het gratis is

- je kunt er DVD's op afspelen

- je kunt muziek luisteren

- foto's en filmpjes op zetten

- je hebt 3 jaar garantie bij RRoD en als het je 360 toch overkomt, heeft Microsoft een snelle service en heb je

na 3 weken ongeveer je 360 weer terug meestal met een extra van M zoals een controller of een maand gratis Xbox

live gold

[sarcasm]Wow, wij arme mensen met de middeleeuwse PS3's kunnen ook geen muziek, DVD's (en al helemaal geen BluRay's!), foto's en filmpjes op spelen[/sarcasm]

Even serieus, ik heb persoonlijk liever de PS3, al vind ik de controller van de XBox wel lekkerder in de hand zitten. De PS3 maakt geen pleuris geluid, heeft misschien een slechtere helpdesk, maar die heb ik toch nooit nodig gehad. Soms wel wat problemen met het internet (denk aan lagg etc.), daar staat wel weer tegenover dat het gratis is... Over de beeldkwaliteit kan ik vrij weinig zeggen, ik heb de niet-HDMI versie...

• Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Hayte

8

• Djmaddox

5

• Phoenyxar

4

• grandmaster-b

4

Geplaatst:

beste leden,

ik heb nu een PS3 gekocht en ben er zeer tevreden over.

bedankt voor al jullie hulp!

mvg,

I-cer

Geplaatst:

Het hangt er vanaf wat je wil

Bij de nieuwe Xdozen komt RRod erg weinig voor en heb je het probleem met krassen op de DVD niet.

ik had ook vragen over de 360 Elite in dit topic toen ik er een wou kopen.

de voordelen van de 360:

- je moet wel betalen voor internet op je 360 maar de servers zijn wel beter verzorgd dan bij de PS3 waar het gratis is

- je hebt 3 jaar garantie bij RRoD en als het je 360 toch overkomt, heeft Microsoft een snelle service en heb je

na 3 weken ongeveer je 360 weer terug meestal met een extra van M zoals een controller of een maand gratis Xbox

live gold

Ik kan zo even geen nadelen bedenken aangezien ik RRoD al heb uitgelegd :D

Ik heb mijn 360 al 3 kwart jaar en tot nu toe heb ik er nooit problemen mee gehad :tu:

het hangt er ook vanaf welke games je wilt spelen

ik heb het niet zo op de Xdoos exclusives(Halo,Mass Effect ,Gears of war. Splinter Cell Conviction wel :Y) ik ben wel gek op de Ps3 exclusives(Uncharted 2 en God of War 3 :duh: )

Dit kan ook op de PS3

Geplaatst:

geachte leden,

ik heb mezelf genoeg geld verschaft voor een Xbox 360 Elite.

op dit platform wil ik graag Episodes of Liberty City draaien, maar op het internet hoor ik nogal veel klachten over de ventilator die draait als een wasmachine, het beeld is slecht zonder HDMI-kabel,noem maar op...

nu zou ik graag van jullie weten of ik beter de Xbox 360 pak of Playstation 3 voor mijn platform.

met vriendelijke groet,

I-cer

beste leden,

mvg,

I-cer

Om 11:22 heb je genoeg geld voor een XBOX 360 Elite en vraag je ons wat beter is. Nog geen zes uur later vertel je ons dat je een PS3 hebt gekocht. Ik ben wel benieuwd waarom JIJ die keuze hebt gemaakt

Geplaatst:

Nog een voor de 360:

Ik kreeg na een tijdje ook de RRoD en ik was toen al buiten de garantieperiode en toch werd hij aan de deur opgehaald en kreeg ik een gloednieuwe terug+ 1maand xbox live gold. :D Misschien is het bij de PS3 ook zo, ik heb hier zelf nog geen ervaringen mee gehad.

Geplaatst:

geachte leden,

ik heb mezelf genoeg geld verschaft voor een Xbox 360 Elite.

op dit platform wil ik graag Episodes of Liberty City draaien, maar op het internet hoor ik nogal veel klachten over de ventilator die draait als een wasmachine, het beeld is slecht zonder HDMI-kabel,noem maar op...

nu zou ik graag van jullie weten of ik beter de Xbox 360 pak of Playstation 3 voor mijn platform.

met vriendelijke groet,

I-cer

beste leden,

mvg,

I-cer

Om 11:22 heb je genoeg geld voor een XBOX 360 Elite en vraag je ons wat beter is. Nog geen zes uur later vertel je ons dat je een PS3 hebt gekocht. Ik ben wel benieuwd waarom JIJ die keuze hebt gemaakt

ik heb die middag nog wat gezocht op andere forums o.a. tweakers.net en heb veel meer nadelen aan de Xbox 360 gevonden dan aan de PS3

Geplaatst:

Nog een voor de 360:

Ik kreeg na een tijdje ook de RRoD en ik was toen al buiten de garantieperiode en toch werd hij aan de deur opgehaald en kreeg ik een gloednieuwe terug+ 1maand xbox live gold. :D Misschien is het bij de PS3 ook zo, ik heb hier zelf nog geen ervaringen mee gehad.

Ja dus? Je noemt hier juist een nadeel in mijn ogen. Een console hoort helemaal niet kapot te gaan. De PlayStation 3 heeft misschien minder garantie en een slechtere helpdesk, maar het percentage PS3's die stuk gaan is klein. Voornamelijk de 60GB versies hebben hier last van, ik heb eigenlijk nog nooit van een verhaal gehoord van iemand die de 40GB (of Slim) versie had en de YLOD had.

Geplaatst:

Welk nadeel? Je hebt een langlopende garantie voor mocht je console het begeven en dat gebeurt niet altijd zoals velen denken. Daarbij is het verschil van de personages van de PS3's en de 360's niet vergelijkbaar. Het probleem draaft op na ongeveer 2 jaar bij de 360's en hetzelfde voor de PS3's. Bij de 360's is dit snel ana het licht gebracht en het is wereldwijd bekend, enkel gebeurt hetzelfde bij de PS3's, maar dit wordt niet zo verspreid, verdoezeld door alle oudere 360's die hetzelfde overkomt. Kijk, je moet het zo bekijken: al zou je console kapotgaan, hij wordt herstelt en je krijgt eentje terug dat het wel wat langer uithoud. Maar het lijkt me dat deze discussie's niet mee nodig zijn. I-cer heeft zijn beslissing genomen, hopelijk voor hem is het wat hij zocht :) .

Geplaatst:

En daarbij komt nog dat de RROD periode nu helemaal voorbij is. Het is nu niet meer standaard dat een Xbox 360 na een tijdje stuk gaat.

Geplaatst:

Voordelen Xbox 360:

- Gameservers werken altijd. Microsoft beheerd zelf de gameservers. Je betaald er wel 60 euro per jaar voor maar dan heb je ook echt kwaliteit.

- Goedkoop.

- Controller die zo ingedeeld is dat je minder snel last van de spieren in je handen krijgt.

- Zelfs buiten de garantie word hij nog gerepareerd, gratis (in tegenstelling tot de crap service die Sony daarintegen heeft, zoals gezien bij het programma Radar).

- Red Ring of Death is geheel weggewerkt (lees Notitie hieronder).

Nadelen:

- Ronkt.

- Sommige mensen kunnen moeilijk de controller leren besturen, maar dat ligt meestal aan hun zelf.

Notitie: Faal van de consoles tussen de 0 en 5% word als normaal beschouwd.

Geplaatst:

Nou, de xbox maakt helemaal niet veel geluid. je moet gwn je spellen op de hardeschijf installeren en hij laad sneller en hij is veel stiller (even stil als je op je dashboard zit)

Geplaatst:

Voordelen Xbox 360:

- Gameservers werken altijd. Microsoft beheerd zelf de gameservers. Je betaald er wel 60 euro per jaar voor maar dan heb je ook echt kwaliteit.

- Goedkoop.

- Controller die zo ingedeeld is dat je minder snel last van de spieren in je handen krijgt.

- Zelfs buiten de garantie word hij nog gerepareerd, gratis (in tegenstelling tot de crap service die Sony daarintegen heeft, zoals gezien bij het programma Radar).

- Red Ring of Death is geheel weggewerkt (lees Notitie hieronder).

Nadelen:

- Ronkt.

- Sommige mensen kunnen moeilijk de controller leren besturen, maar dat ligt meestal aan hun zelf.

Notitie: Faal van de consoles tussen de 0 en 5% word als normaal beschouwd.

Goedzo.

Punt 1. De TSér had al gekozen

Punt 2. de helft van de zooi die je zegt is bullcrap.

Heb hier een PS3 controller, en heb er nooit spierpijn van. Ik vind die van de XBox wel lekkerder in mijn hand zitten, maar de DS3 vind ik ook fijn zitten... maar dan op een andere manier...

Geplaatst: (bewerkt)

Heb hier een PS3 controller, en heb er nooit spierpijn van. Ik vind die van de XBox wel lekkerder in mijn hand zitten, maar de DS3 vind ik ook fijn zitten... maar dan op een andere manier...

Nu moet ik toch zeggen dat dat niet helemaal waar is. Niet omdat ik een 360 heb, maar als ik met een DualShock werk, dan krijg ik toch altijd last van mijn vingers en ook van sommige pezen in mijn hand, dit treed wel pas op na een tijdje (zo'n 2-3 uur), maar het is geen bullcrap, het is dus wel echt hoor :{ .

@Onder mij: ik denk niet dat ik hem al 5 jaar verkeerd vast hou hoor...

Bewerkt: door Hearv94
Geplaatst:

Nu moet ik toch zeggen dat dat niet helemaal waar is. Niet omdat ik een 360 heb, maar als ik met een DualShock werk, dan krijg ik toch altijd last van mijn vingers en ook van sommige pezen in mijn hand, dit treed wel pas op na een tijdje (zo'n 2-3 uur), maar het is geen bullcrap, het is dus wel echt hoor :{ .

Heb ik nog nooit last van gehad, en heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. Misschien moeten jullie er gewoon aan wennen of houden jullie hem verkeerd vast? Ik vind het wel fijn dat je hem redelijk losjes in je hand kan houden.

Geplaatst:

hoeveel topics komen er nog met xbox360 en ps3

ik zeg je maar 1 ding en dat is KOOP EEN PS3

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...