NickyHendriks Geplaatst: 3 april 2010 Rapport Geplaatst: 3 april 2010 Hallo, Ik kwam vandaag bij de BCC naar binnen toen me vader iets nodig had, ik loop de PC afdeling op en word direct overmeesterd door een hemel van geluid, jaja, er was een geluids preview met deze keer de Logitech X530 aangesloten, ik word overmeesterd, ik genoot, zo'n sensatie had ik nog nooit gehoord. Nouja, niet uit een klein setje, kortom, het was prachtig. Voor het eerst genoot ik echt van voorfilmpjes, slechts door het geluid. Ik was aan het kijken naar de prijs, dat was 90 euro bij de BCC, maar ik heb nu op Tweakers gekeken en daar kwam dit rapport uit: http://tweakers.net/pricewatch/94505/logitech-x-530.html?orderField=shipping&orderSort=asc Rond de 70 euro en ik kan hem hebben, maar is het de volle 70 euro waard? Zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Ondanks dat Logitech een super merk is wil ik toch meer duidelijkheid. Zou dit setje ook op lange termijn deze mooie kwaliteit geven? Ik hoop dat er iemand is die er al ervaring mee heeft zijn/haar mening aan mij kan vertellen. Mocht er evt. een betere set zijn voor maximaal 100 euro, dan hoor ik dit graag, ik kijk namelijk zeer graag films, maar dan wel met goede kwaliteit Ik hoop op hulp, Zammy Reageren
TZG Geplaatst: 4 april 2010 Rapport Geplaatst: 4 april 2010 Dit vind ik nou niet echt een geweldig geluidssysteem ofzo. Bij deze set zou ik niet zeggen dat ik "overmeesterd word door een hemel van geluid". Ik weet niet of er nou geluid uitkwam waarbij je het goed kon horen, maar de bass is echt van bedroevende kwaliteit. Dit is gewoon een goedkope set voor mensen die niet al te veel geld willen neertellen voor echte kwaliteit. Er zijn natuurlijk tig vergelijkbare sets van ongeveer dezelfde kwaliteit. En als jij surround geluid wil hebben en af en toe een filmpje kijkt, zou ik deze gewoon kopen. Maar wil je echte kwaliteit, dan moet je wel een stuk dieper in de buidel tasten. Ik heb deze set zelf ook, en gebruik hem alleen voor youtube filmpjes en dingen waar geen kwaliteit voor vereist is. Wil ik kwaliteit, dan luister ik met de koptelefoon. Reageren
Hayte Geplaatst: 4 april 2010 Rapport Geplaatst: 4 april 2010 Als je echt overdonderd wil worden door kwaliteit voor die prijs, kan je beter voor een 2.0 setje gaan (zelf zou ik dan de Creative GigaWorks T20 Series II aanbevelen). Heb ik zelf ook, en heb ik er overigens een 3.1 setje bijgehangen (waardoor ik dus 5.1 heb). Alleen heb ik de achterste twee speakers weggehaald en ook de middelste, vond het veel te irritant met de kabels en het gekut met de instellingen (omdat het redelijk moeilijk is om een "perfecte" surround sound omgeving is te maken als je niet precies in het midden van een kamer zit). Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 april 2010 Volgens mensen op Tweakers is de Logitech X-540 ook heel goed, ik denk dat ik dan ook die zal gebruiken. @TZG: Voor mij is het niet moeilijk om met mooi geluid te overdonderen, heb een Sennheiser HD205 die ik slechts voor muziek gebruik en als 5.1 set een simpele goedkope TomTec 5.1 set die ooit eens bij de Kruidvat stond. Dus tja... Ik wil best een duurder setje halen, maar ik heb er het geld niet voor, nouja, dat is gewoon sparen, maar dat gaat veel tijd kosten, en ik vond het geluid van de Logitech X530 al mooi, heb een preview bij de BCC gehoord en vond het geweldig, wel een overmatige bass, dat geef ik toe, maar dit schijnt bij de X540 verholpen te zijn. En volgens de mensen op Tweakers is 100 euro niet veel, is het ook niet, maar mijn ouders zijn zelf in die zooi ook best wel kieskeurig, in elektronica hebben ze liever niet dat ik veel uitgeef omdat het toch in no-time weer verouderd is, ze zijn ook tegen dure PC's van 800 euro omdat het zo snel verouderd. Maar toch wil ik het wel Maar het punt is, ik denk ook niet dat me ouders het leuk vinden als ik een setje van 200 euro koop ofzo, zij vinden 120 euro echt een maximale voor een surround setje, nouja, dat is wat ik gok want daar zijn ze best streng mee. En een ander punt is ook, ik wil ook een mountainbike halen (sparen) en toch ook tussendoor even een nieuw surround-setje. Reageren
TZG Geplaatst: 5 april 2010 Rapport Geplaatst: 5 april 2010 (bewerkt) Volgens mensen op Tweakers is de Logitech X-540 ook heel goed, ik denk dat ik dan ook die zal gebruiken. @TZG: Voor mij is het niet moeilijk om met mooi geluid te overdonderen, heb een Sennheiser HD205 die ik slechts voor muziek gebruik en als 5.1 set een simpele goedkope TomTec 5.1 set die ooit eens bij de Kruidvat stond. Dus tja... Ik wil best een duurder setje halen, maar ik heb er het geld niet voor, nouja, dat is gewoon sparen, maar dat gaat veel tijd kosten, en ik vond het geluid van de Logitech X530 al mooi, heb een preview bij de BCC gehoord en vond het geweldig, wel een overmatige bass, dat geef ik toe, maar dit schijnt bij de X540 verholpen te zijn. En volgens de mensen op Tweakers is 100 euro niet veel, is het ook niet, maar mijn ouders zijn zelf in die zooi ook best wel kieskeurig, in elektronica hebben ze liever niet dat ik veel uitgeef omdat het toch in no-time weer verouderd is, ze zijn ook tegen dure PC's van 800 euro omdat het zo snel verouderd. Maar toch wil ik het wel Maar het punt is, ik denk ook niet dat me ouders het leuk vinden als ik een setje van 200 euro koop ofzo, zij vinden 120 euro echt een maximale voor een surround setje, nouja, dat is wat ik gok want daar zijn ze best streng mee. En een ander punt is ook, ik wil ook een mountainbike halen (sparen) en toch ook tussendoor even een nieuw surround-setje. Als ik dit zo lees, zou ik als ik jou was maar gewoon de x-540 kopen, als deze o.a een betere bass heeft (weet ik niet). En als ik zo begrijp dat jij echt niet de hele dag met muziek en geluid bezig bent, lijkt me dit een geschikte set. Ik begrijp jou ouders ook wel, mijne waren ook niet echt blij toen ik een koptelefoon van €300,- kocht, maarja, zeiden ze, "het is jou geld", en dat is ook zo En als je nu een TomTec (!) hebt, lijkt me de x-540 en grote verbetering En persoonlijk denk ik dat geluidsapparatuur niet echt verouderd, in tegenstelling tot computers, tv's, Ipods enz... TIP: als je een set gaat beluisteren in de winkel, kijk dan ook of ie net zo goed klinkt als ie harder staat, want vaak neemt de geluidskwaliteit af nadat je hem harder zet Bewerkt: 5 april 2010 door TZG Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.