End Of The Riot Geplaatst: 4 april 2010 Rapport Geplaatst: 4 april 2010 Hi Zoals de titel zegt, ik heb een probleem bij het installeren van fonts. Dus ik download een font online en dan haal ik die font uit de map "Downloads" en dan probeer ik hem te kopiëren naar de map "Fonts" in de map "Windows". Maar als ik dan de hele map van die font (Read-me bestand + True lettertype bestand) wil kopiëren dan krijg ik dit: "Bestand ... is geen geldig lettertypebestand en kan niet worden geïnstalleerd. En als ik alleen het true lettertype bestand wil kopiëren gebeurd er niks. Kan iemand me helpen? Reageren
Kloep Geplaatst: 4 april 2010 Rapport Geplaatst: 4 april 2010 Welke Windows heb je? In 7 (en ik dacht ook in Vista) moet je met je rechtermuisknop klikken op het TrueType bestand, en dan klikken op Installeren. Reageren
End Of The Riot Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 april 2010 (bewerkt) Ik heb windows Vista. Daar staat die optie niet bij. Bewerkt: 4 april 2010 door End Of The Riot Reageren
Thundercover Geplaatst: 4 april 2010 Rapport Geplaatst: 4 april 2010 Je hoeft enkel het font-bestand zelf (.ttf) in de map C:\Windows\Fonts te plaatsen. Installeren zou dan automatisch moeten gaan. Het kan zijn dat hij dan niets laat weten, maar als je bijvoorbeeld Word (opnieuw) opstart, zou je nieuwe font er gewoon tussen moeten staan. Reageren
End Of The Riot Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 april 2010 Ik kan het niet terug vinden in word en de extensie is .ttf . Reageren
Crypteq Geplaatst: 4 april 2010 Rapport Geplaatst: 4 april 2010 (bewerkt) Ik kan het niet terug vinden in word en de extensie is .ttf . Je kan het alleen terug vinden in word als de font geïnstalleerd is. In vista zit inderdaad al de functie om font snel te installeren, door simpelweg te klikken op: rechtermuisklik op het font > installeren. Lukt dat niet dan kan je proberen om het font te kopiëren naar de font map in de windows map. Als dat niet lukt, dan is er wat mis met je font. edit: Lukt het wel met andere fonts? Bewerkt: 4 april 2010 door BC7 Reageren
Isic Geplaatst: 4 april 2010 Rapport Geplaatst: 4 april 2010 (bewerkt) Volgens mij moet je in de font map rechtermuisknop doen, en komt er iets van font instaleren. Zit nu op windows xp en heb geen font geinstaleerd hierop. @hierboven; BC7 was sneller. Bewerkt: 4 april 2010 door Isic Reageren
End Of The Riot Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 april 2010 Ik heb het gevonden! Ik moest eerst nog het bestand uitpakken. En nu werkt het weer. Reageren
Thundercover Geplaatst: 4 april 2010 Rapport Geplaatst: 4 april 2010 Ja, fonts installeren vanuit een archiefbestand (.zip, .rar, e.d.) werkt inderdaad niet. In dat geval moet je het inderdaad eerst uitpakken en ergens opslaan. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.