Jump to content

GTA 4 sloom, 3 fps, texture problemen... snelle PC windows 7


grandmaster-b

Recommended Posts

@Dji-unit; Je kan in de hoofdpost al zien dat hij het spel met gemak zou moeten draaien.

@Grandmaster-b; heb je de nieuwste drivers geïnstalleerd voor je grafische kaart? Je zegt in de hoofdpost al dat je veel drivers hebt geïnstalleerd, maar je bent niet bepaald specifiek.

Edit: Weet je trouwens zeker dat je de memoryleaking fix goed toepast? Volgens mij heb je namelijk nog steeds last van memoryleaking. Lees het topic nog eens goed door, en volg de stappen. Ga omhoog of omlaag in de lijst met commandlines tot de schockken weg zijn. Heb je dan, zelfs met het optimale resultaat, schokken?

Ja, ik nu wel de nieuwste drivers! Als ik GTA 4 op high speel, zou die vloeind moeten draaien, en dat doet ie ook, alleen hij hapert en lags heel veel, het rare is dat hij wel laat in 2 plaatjes. Maar ik ga nog wel even naar boven met mem en kijken wat voor result dat geeft! ik heb tot nu toe alleen all high memory uitgetest, maar de rest test is vanmiddag even uit;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • grandmaster-b

    13

  • wesley123

    8

  • Fezz

    5

  • Hayte

    2

Oke, als ik de eerste uit de lijst do is de FPS hetzelfde maar dan laden gebouwen en wegen héél laat. De lag is er nog steeds.

Doe ik de laagste(laatste)dan zie ik alles normaal en heb ik nog steeds lag. Mijn resolutie is 1980x1020 ik heb hem op 800x600 gezet, en jahoor. Ik begin harder te rijden en hij begint weer te haken, stotteren hoe je het ook maar wilt noemen.

Mijn anti-virus is uit. Maar ik heb wel een light gevend game toetsen bord en game muis, zouden die het veroorzaken? En als het een programma is, hoe kom ik daar dan achter?

Link to comment
Delen op andere websites

En als het een programma is, hoe kom ik daar dan achter?

Alle programma's uit zetten met behulp van taakbeheer ? En dan het spel opstarten en kijken of het werkt ?

(en dan ook explorer.exe en dat soort dingen.)

(taakbeheer is in windows CTRL+ALT+DEL voor het geval je het nog niet wist. Bij processen kan je programmas beïndiggen die je normaal niet ziet.)

Link to comment
Delen op andere websites

Een lichtgevend toetsenbord en muis verbruiken geen computer kracht.

Maar je moet ook niet de eerste en de laatste proberen en dan opgeven wanneer het niet lukt. Jij moet gewoon kijken hoeveel GB aan geheugen jouw grafische kaart heeft, en in de lijst moet je die kiezen. Lukt hij niet? Dan ga je lager of hoger. Maar als je verwacht dat wij je gaan helpen als jij niet eens voldoende moeite doet, dan moet je maar eens nog een keer denken.

Link to comment
Delen op andere websites

je moet niet alles afsluiten, zoals explorer.exe , want dan moet je je computer herstarten.

Het is trouwens Ctrl+Shift+Esc.

ehm nee, explorer kun je gewoon afsluiten zonder problemen, dan is je pc nog gewoon bruikbaar.

En ik weet neit hoe jij gaat hoor, maar met CTRL+ALT+Delete open je gewoon een scherm waarbij je taakbeheer kunt openen, sowieso stukken makkelijkere combinatie dan die jij noemt

Link to comment
Delen op andere websites

Als je op Ctrl+Alt+Del drukt krijg je eerst een venster waar in staat wat je kunt kiezen, hier opent hij meteen taakbeheer, als je explorer.exe afsluit en taakbeheer ook heb je gewoon een leeg venster waar je achtergrond op staat, mer niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Oke, met de resolutie 800x600 heb ik nu vloeiende gameplay. het ziet er alleen niet uit. Als ik op high speel (1980x1020) dan speelt hij alleen vloeind op het vliegveld kijkend righting de zee. Als ik in de stad kom, dan gaat hij erg haken en laggen. Het lijkt of de videokaart er iets mee te maken heeft.

Alleen als er gebouwen(veel) zijn, dan gaat hij erg laggen en haken. Mischien weten jullie misschien wat meer over wat het probleem kan zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

die hoge resolutie kunnen weinig kaarten aan, de HD4890 kan dat onmogelijk als je alles verder ook op high draait. zet de resolutie 1 stapje lager en het zou al stukken voeleinder meoten lopen

Link to comment
Delen op andere websites

die hoge resolutie kunnen weinig kaarten aan, de HD4890 kan dat onmogelijk als je alles verder ook op high draait. zet de resolutie 1 stapje lager en het zou al stukken voeleinder meoten lopen

Idd;) Maar, wat voor kaart raden jullie mij dan aan? voor een 25" 1920x1080 scherm? Een hd4870 X2? ofsow?

Link to comment
Delen op andere websites

een 5870 of beter, die kan het spel op jou settings aan. aan een dual gpu kaart zoals de X2 heb je geen fluit omdat gta4 er amper mee om kan gaan.

Holy shit, dan ding is duurder dan een auto rijbewijs. Maar, wat moet je ook met één van de beste videokaarten. Ik vond een hd4890 met 1000 ghz clock snelheid. Maar ik heb mijn resolutie naar 1280x800 gebracht. Dat helpt al héél goed. Best dom, BFBC 2 doet het gewoon super vloeind. Rockstar kon wel even beter zijn best doen..

Link to comment
Delen op andere websites

ten eerste zijn het beiden compleet andere spellen, dus kun je eht neit met elkaar vergelijken. In gta4 meot vrijwel alles van de stad in het geheugen worden geladen om soepel van stad naar stad te kunnen reizen. In een spel zoals BC2 heb je dat neit nodig want het is in levels gedaan, kortom kleine delen van maps worden geladen en niet verder dan nodig is, daar is al een voordeel. Daarbij moet gta4 veel meer files laden e.d. battlefield hoeft alleen die files te laden die bij dat level nodig is, daarom alleen al kun je ze neit vergeliken. Daarbij is gta4 waardeloos geoptimaliseerd, heeft geen Anti Alliasing en niet eens directX 10

Link to comment
Delen op andere websites

ten eerste zijn het beiden compleet andere spellen, dus kun je eht neit met elkaar vergelijken. In gta4 meot vrijwel alles van de stad in het geheugen worden geladen om soepel van stad naar stad te kunnen reizen. In een spel zoals BC2 heb je dat neit nodig want het is in levels gedaan, kortom kleine delen van maps worden geladen en niet verder dan nodig is, daar is al een voordeel. Daarbij moet gta4 veel meer files laden e.d. battlefield hoeft alleen die files te laden die bij dat level nodig is, daarom alleen al kun je ze neit vergeliken. Daarbij is gta4 waardeloos geoptimaliseerd, heeft geen Anti Alliasing en niet eens directX 10

Inderdaad, Gta 4 is veel groter. Maar dan nog, ik heb 1600 euro aan mijn pc, beeldscherm, enz uitgegeven. En is het nog niet goed. Maar oke, ik ga wel weer ff sparen voor een betere videokaart.

BTW: Weet jij of iemand wanneer patch 1.0.05 uitkomt? Misschien loopt hij dan beter..

Link to comment
Delen op andere websites

die komt waarschijnlijk niet meer, de laatste patch was een half jaar geleden, en dan nog de kans dat het iets fit is heel klein, en al doet het dat, dan voegt het er 3 andere bugs voor terug.

Zet je resolutie gewoon eens op 1680x720, dat zou ook al stukken vloeiender meoten lopen en het verschil is neit te merken qua qualiteit

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...