Jump to content

PC koeling

Recommended Posts

Geplaatst:

Kijk wat voor aansluitingen er mogelijk zijn in je kast en wat voor ruimtes voor fans je hebt. (80mm, 92mm, 120mm...)

Geplaatst:

Wat zijn de temperaturen in je PC, en welke hardware zit in die kast?

En inderdaad, kijk eens welke mogelijkheden je kast bied om fans te plaatsen.

Geplaatst:

Wat je ook kan doen is bijvoorbeeld een andere (betere) CPU koeler erop te zetten, als je hier ruimte voor hebt.

deze bijvoorbeeld.

Als je zelf gaat kijken, moet je erop letten dat de socket van je CPU overeen komt met die van de koeler. (in dit geval 1156 dus.)

Geplaatst:

Ik heb aan de achterkant van de kast een rond rooster met vier gaten die 7,6 cm van elkaar zitten. Of is die niet bedoeld voor een fan? Verder heb ik nog een Molex stekker over, daar kun je een fan toch op aansluiten? Kun je de fan nog op andere manieren aansluiten?

Het gaat om de videokaart(Nvidia Geforce 9600GT) die steeds dezelfde lucht rond pompt en dus erg warm word. Na een poosje gamen merkt ik dat het spel steeds langzamer loopt.

Hoe kun je de temperatuur zien?

(sorry als ik iets doms zeg: ik heb nul verstand van hardware)

Geplaatst:

Ik heb aan de achterkant van de kast een rond rooster met vier gaten die 7,6 cm van elkaar zitten. Of is die niet bedoeld voor een fan? Verder heb ik nog een Molex stekker over, daar kun je een fan toch op aansluiten? Kun je de fan nog op andere manieren aansluiten?

Het gaat om de videokaart(Nvidia Geforce 9600GT) die steeds dezelfde lucht rond pompt en dus erg warm word. Na een poosje gamen merkt ik dat het spel steeds langzamer loopt.

Hoe kun je de temperatuur zien?

(sorry als ik iets doms zeg: ik heb nul verstand van hardware)

Installeer SpeedFan ;) Is freeware http://www.almico.com/speedfan.php
Geplaatst:

De meeste fans werken niet met molex, maar je hebt wel verloop stukjes zodat je de fan op de molex kan aansluiten.

Geplaatst: (bewerkt)

De meeste fans werken niet met molex, maar je hebt wel verloop stukjes zodat je de fan op de molex kan aansluiten.

Waar moet ik ze dan op aansluiten?

Speedfan gaf net aan dat mijn system 62 en cpu 70 graden waren, met een vlammetje er voor. Voor de andere dingen stond een groen vinkje of blauw pijltje.

Er zitten alleen niet echt frames voor een fan in mijn kast, moet je zo iets er ook zelf inbouwen?

Edit:

Dit is mijn pc:

computer.gifComputer|Fabrikant:|INTEL_

|Computermodel:|ECG3510M

|Computernaam:|PC_VAN_BEHEERDE (in werkgroep WORKGROUP)

|Systeemtype:|x64 (64-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|Intel Corporation

|Model:|DG35EC

|BIOS Fabrikant:|Intel Corp.

|BIOS Model:|Default System BIOS, versie ECG3510M.86A.0112.2009.0203.1136

|Aansluitingen:|PCIE X16 SLOT (Gebruikt), PCIE X1 SLOT 1 (Vrij), PCIE X1 SLOT 2 (Vrij), PCI SLOT 1 (Vrij)

|Poorten:|PRIMARY (Geen), SECONDARY (Geen), ATX_PWR (Geen)

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|Intel® Core2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz (Quad Core)

|Kloksnelheid:|2830MHz

|Socket & Cache(s):|LGA 775, 6144KB L2 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|4093MB RAM

|Type(s):|2048MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400MHz, DIMM), 2048MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400MHz, DIMM)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:)

|Grootte:|465,76GB (465,76GB (C:) )

|Vrije ruimte:|382,69GB (382,69GB (C:) )

videocard.gifVideokaart|Model:|NVIDIA GeForce 9600 GT

|Beeldprocessor:|GeForce 9600 GT (0x0622)

|Geheugengrootte:|1024MB VRAM

|Stuurprogramma:|nvd3dumx.dll,nvd3dum,nvwgf2umx.dll,nvwgf2um, versie 7.15.11.8206

Ik heb 4 cpu coolers gevonden op conrad:

1. Scythe Big Shuriken CPU koeler

2. Akasa Freedom tower CPU-koeler

3. Coolermaster Hyper TX3 CPU-koeler

4. Coolermaster gemini s CPU cooler

Of is deze al goed genoeg: Xigmatek EP-CD901 apache CPU cooler?

Welke raden jullie me aan? zijn dit uberhaut wel goede coolers?

Is het misschien mogelijk een ander zijpaneel te kopen waar een fan aan kan? Zodat de lucht aan de zijkant word aan gezogen en aan de achter er weer uit gaat. Ik denk dat mijn pc te warm word omdat de fans nu steeds dezelfde lucht rond pompen. Naast de cpu koeler en de koeler op de videokaart zitten er verder geen koelers in.

Edit II:

Ik denk dat ik voor de Coolermaster gemini s CPU cooler ga. Omdat deze koeler net als mijn oude koeler lucht kan aanzuigen door het rooster in mijn zijpaneel.

Is een slot ventilator misschien iets voor extra koeling voor de videokaart? Voor de rest heb ik niet echt ruimte voor een extra fan.

Edit III:

Hier een screen van Speedfan na het gamen:

post-112578-1270715864,77.png

En dan was ik niet eens zo heel lang bezig...

Bewerkt: door Luzhin2.4
Geplaatst:

Tegenover mijn laptop zijn jou temperaturen normaal neem nu je videokaart (GPU) die staat na het gamen op 53 graden mijn videokaart staat na het gamen op 110 graden en ik heb dan ook nog eens extra fans, het voordelige bij mij is wel dat die fans hem meteen na het gamen snel weer doen afkoelen en mijn videokaart tot 120 graden aankan en niet meer boven de 110 graden zal komen.

Ik zou zeggen koop die extra fans voor de zekerheid ;)

Dan valt het inderdaad nog mee. Bij mij koelt alles ook snel af na het gamen.

Ik koop de Coolermaster gemini s CPU cooler en een slot cooler. Een slot fan past in elke pc toch(ik heb nog 2 slots over)?

Coolermaster gemini s CPU cooler de socket van mij is LGA 775, daar kan ik deze fan dus op monteren. Als ik hem bij conrad bestel heb ik dan nog meer nodig zoals van die warmtegeleidende pasta, of word dat altijd bij geleverd en kan ik hem gelijk erin zetten?

Edit:

Is dit alles wat ik nodig heb?

post-112578-1270831625,8.png

Weet je uberhaupt wel wat je aan het doen bent? Waarom neem je die 1366 brackets erbij als je een 775 CPU hebt?

Verkeerd gelezen. bloos.gif

Bewerkt: door Djmaddox
Geplaatst:

Weet je uberhaupt wel wat je aan het doen bent? Waarom neem je die 1366 brackets erbij als je een 775 CPU hebt?

Hij neemt die bracket niet. Lees wat er onder de bracket staat in de kleine letters. U KUNT deze accesoire meebestellen. Hij heeft hem dus nog niet bestelt.

Natuurlijk bestel ik dat voetstuk niet, hoe dom denk je dat ik ben?

• 1 maand later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...