R-fl3x Geplaatst: 6 april 2010 Rapport Geplaatst: 6 april 2010 Beste leden, ik heb al sinds ik mijn eerste videospel gekregen heb, interesse in het designen van games. ik weet dat dit er misschien totaal niet het geschikte forum voor is, maar ik zou heel graag mijn eigen game maken. Op het internet heb ik al tientallen forums gevonden, maar telkens voor een grote game. het spel die ik zou willen maken mag gerust in de vorm zijn van "Scorched Earth" (niet het gerenoveerde spel in 3D!!). kan er iemand mij helpen? zo ja, je mag me gerust een PM sturen. met vriendelijke groet, I-cer Reageren
Dakendak Geplaatst: 6 april 2010 Rapport Geplaatst: 6 april 2010 1. Wil je echt scripten, objects maken, ... of gewoon met een programma werken? 2. Welk deel ga jij dan doen? Reageren
R-fl3x Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 6 april 2010 1. Wil je echt scripten, objects maken, ... of gewoon met een programma werken? 2. Welk deel ga jij dan doen? Ik kan overweg met photoshop, misschien kan ik daarmee de objecten maken. maar scripten... daar kan ik niks van... en idd, ik zoek een game engine waarmee ik het spel kan draaien. maar ik zoek ook hulp van mensen die het me kunnen leren Reageren
vice Geplaatst: 6 april 2010 Rapport Geplaatst: 6 april 2010 (bewerkt) Als je écht een beginner bent, zou ik eerst beginnen met ofwel een scripttaal (zoals Java) te leren, of als je het makkelijk wilt houden kan je ook eens proberen met Game Maker, daar kan je ook best veel meedoen, maar is vrij 'basic' als je de PRO versie niet hebt. (Echt ervaren gebruikers kunnen hier zelfs een soort GTA inmaken, maar dan moet je al érg goed zijn)... Bewerkt: 6 april 2010 door vice Reageren
Fedmas Geplaatst: 6 april 2010 Rapport Geplaatst: 6 april 2010 Hey, Ik zou inderdaad eerst zelf maar eens goed leren programmeren, zodat je je "team" goed kunt leiding kunt geven. Er zijn talloze (Engelse) website met tutorials. Zodra je goed kunt scripten ( en evt modellen), ben je beter in staat het team te leiden, in plaats van dat je een paar bijzaken doet, en de rest de "vuile klusjes" laat opknappen . Reageren
R-fl3x Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 6 april 2010 Als je écht een beginner bent, zou ik eerst beginnen met ofwel een scripttaal (zoals Java) te leren, of als je het makkelijk wilt houden kan je ook eens proberen met Game Maker, daar kan je ook best veel meedoen, maar is vrij 'basic' als je de PRO versie niet hebt. (Echt ervaren gebruikers kunnen hier zelfs een soort GTA inmaken, maar dan moet je al érg goed zijn)... Hey, Ik zou inderdaad eerst zelf maar eens goed leren programmeren, zodat je je "team" goed kunt leiding kunt geven. Er zijn talloze (Engelse) website met tutorials. Zodra je goed kunt scripten ( en evt modellen), ben je beter in staat het team te leiden, in plaats van dat je een paar bijzaken doet, en de rest de "vuile klusjes" laat opknappen . idd, ik heb al game maker geprobeert, maar hierin kan ik niet echt mijn weg vinden. ik ben wel bereid om een scripttaal te leren, maar... waarvoor heb ik die exact nodig? Reageren
Fedmas Geplaatst: 6 april 2010 Rapport Geplaatst: 6 april 2010 Tenzij je met een programma als bijv. Gamemaker wilt gaan werken, moet je kunnen programmeren. Ik dacht onder andere C++, maar ik weet dat niet zeker. Kijk eens in de master tutorial list van dit forum . Reageren
R-fl3x Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 6 april 2010 Tenzij je met een programma als bijv. Gamemaker wilt gaan werken, moet je kunnen programmeren. Ik dacht onder andere C++, maar ik weet dat niet zeker. Kijk eens in de master tutorial list van dit forum . dus als je met een game engine (zoals de Quake/Unreal engine) wilt gaan werken, moet je kunnen programmeren? zo ja, in welke taal dan? Java? C+? C++? Basic? Reageren
Fedmas Geplaatst: 6 april 2010 Rapport Geplaatst: 6 april 2010 Sorry, hier heb ik zelf geen kaas van gegeten. Google eens op "game program languages" ofzo. Ik denk dat je dan wel wat krijgt. Ik denk dat je, als je echt mooie games wilt maken, het bijna allemaal moet kunnen. Waarschijnlijk is 1 van de ? een basistaal waar de rest mee samen kan werken. (Net als HTML bij websites). Reageren
R-fl3x Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 6 april 2010 Sorry, hier heb ik zelf geen kaas van gegeten. Google eens op "game program languages" ofzo. Ik denk dat je dan wel wat krijgt. Ik denk dat je, als je echt mooie games wilt maken, het bijna allemaal moet kunnen. Waarschijnlijk is 1 van de ? een basistaal waar de rest mee samen kan werken. (Net als HTML bij websites). ik heb nu een gratis versie van microsof C# beet. volgens fora is dit de beste programmeertaal voor beginners waarmee je al snel iets op je scherm kunt toveren als game. alleen zoek ik nu nog goede informatiebronnen. ik wil iedereen bedanken die me (en misschien andere leden) hebben geholpen! Reageren
Fedmas Geplaatst: 6 april 2010 Rapport Geplaatst: 6 april 2010 Speciaal voor jou heb ik nog even gegoogled. Nederlandse beginners tut. Reageren
marcootje Geplaatst: 6 april 2010 Rapport Geplaatst: 6 april 2010 (bewerkt) Je hebt inderdaad heel veel opties om games te maken. Degene die verreweg het meest gebruikt worden zijn C en C++, maar deze zijn dan ook het lastigst van allemaal. Een goede game heb je overigens niet 1-2-3 gemaakt. Het is het slimst om eerst een relatief simpele taal onder de knie te krijgen, voor je in het diepe duikt. Hierbij kun je denken aan websites (JavaScript, PHP) of misschien aan de scripttaal van msn plus (JScript), of misschien met Flash (ActionScript). Als je dit onder de knie hebt, of eigenlijk: "De globale logica van het scripten en programmeren", kun je naar C, C++, C# of Java kijken, deze zullen dan stukken makkelijker te leren zijn. Als je dat kent kun je eens grafische applicaties gaan opzetten, en dus games. Het is een beetje jammer als je nu vol goede moed C# gaat leren, maar er later niets van snapt en het laat afzakken. Maar dat is natuurlijk persoonsgebonden, misschien ben je wel een van de vele programmeerwonders . Succes. En ehm... Java is een programmeertaal voor zover ik weet, geen scripttaal . Bewerkt: 6 april 2010 door marcootje Reageren
R-fl3x Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 6 april 2010 (bewerkt) Speciaal voor jou heb ik nog even gegoogled. Nederlandse beginners tut. hartelijk dank!!! Je hebt inderdaad heel veel opties om games te maken. Degene die verreweg het meest gebruikt worden zijn C en C++, maar deze zijn dan ook het lastigst van allemaal. Een goede game heb je overigens niet 1-2-3 gemaakt. Het is het slimst om eerst een relatief simpele taal onder de knie te krijgen, voor je in het diepe duikt. Hierbij kun je denken aan websites (JavaScript, PHP) of misschien aan de scripttaal van msn plus (JScript), of misschien met Flash (ActionScript). Als je dit onder de knie hebt, of eigenlijk: "De globale logica van het scripten en programmeren", kun je naar C, C++, C# of Java kijken, deze zullen dan stukken makkelijker te leren zijn. Als je dat kent kun je eens grafische applicaties gaan opzetten, en dus games. Het is een beetje jammer als je nu vol goede moed C# gaat leren, maar er later niets van snapt en het laat afzakken. Maar dat is natuurlijk persoonsgebonden, misschien ben je wel een van de vele programmeerwonders . Succes. En ehm... Java is een programmeertaal voor zover ik weet, geen scripttaal . idd, ik zoek nu die C# tutorials op youtube en google, maar op youtube zijn ze onduidelijk en google geeft alleen resultat weer van "C", niet van C# ik denk dat ik je raad ga opvolgen,misschien eerst beginnen met java te leren. Bewerkt: 6 april 2010 door I-cer Reageren
Rutger. Geplaatst: 6 april 2010 Rapport Geplaatst: 6 april 2010 Hey, Leuk dat je een eigen game wil beginnen! Maar er komt zeer veel bij kijken, ik ben nu namelijk al ±2 jaar bezig en er is nog geen visueel iets. Enfin, ik raad je C# aan met XNA. XNA biedt je de mogelijkheid om zowel 2D en 3D games te maken en er zijn veel tutorials over te vinden. Linkjes: XNA home - http://creators.xna.com/en-US/ XNA downloaden - http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=80782277-D584-42D2-8024-893FCD9D3E82&displaylang=en Tutorial - http://www.riemers.net/eng/Tutorials/xnacsharp.php Reageren
R-fl3x Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 6 april 2010 Hey, Leuk dat je een eigen game wil beginnen! Maar er komt zeer veel bij kijken, ik ben nu namelijk al ±2 jaar bezig en er is nog geen visueel iets. Enfin, ik raad je C# aan met XNA. XNA biedt je de mogelijkheid om zowel 2D en 3D games te maken en er zijn veel tutorials over te vinden. Linkjes: XNA home - http://creators.xna.com/en-US/ XNA downloaden - http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=80782277-D584-42D2-8024-893FCD9D3E82&displaylang=en Tutorial - http://www.riemers.net/eng/Tutorials/xnacsharp.php Hartelijk dank!! ik ga die tutorials en XNA zeker checken! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.