Albert03 Geplaatst: 7 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 7 april 2010 Ok, ik heb nu doen bestolen, om 4 GB 800 Mhz RAM aan te schaffen, omdat ik weet dat 2 GB weinig is. Ik gebruik namelijk na het omstarten van windows al 87% Als dat nog niet genoeg verbetering levert, zou ik volgende maand helaas een nieuwe grafische kaart nodig hebben (alweer *zucht*). Maar effen de vraag "Is de processor future-proof genoeg"? Reageren
Hayte Geplaatst: 7 april 2010 Rapport Geplaatst: 7 april 2010 Ik heb zelf dezelfde processor (alleen dan iets hoger geklokt), 2 GB aan RAM en een 9800GT, en ik krijg al moeite met spellen. De nieuwste free-roamers (Saints Row 2, APB betá, etc.) lukken gewoon niet fatsoenlijk, maar shooters willen nog wel lukken (zo kan ik Far Cry 2 op Full HD spelen en textures en shizzle op High/Medium (is alleen wel een illegale, en zonder AA en AF etc. ingeschakeld)). Het is beter als je gewoon een nieuwe grafische kaart koopt, meer RAM is niet echt nodig en nuttig voor die processor. Reageren
Sprunk Geplaatst: 7 april 2010 Rapport Geplaatst: 7 april 2010 In principe is 2 GB RAM voldoende, zeker als het om San Andreas gaat. Als je gewoon voor een ATI Radeon HD 5570 gaat zoals ik eerder voorstelde, kun jij SA probleemloos op High spelen. Reageren
Galiorix Geplaatst: 8 april 2010 Rapport Geplaatst: 8 april 2010 (bewerkt) Ok, ik heb nu doen bestolen, om 4 GB 800 Mhz RAM aan te schaffen, omdat ik weet dat 2 GB weinig is. Ik gebruik namelijk na het omstarten van windows al 87% Als dat nog niet genoeg verbetering levert, zou ik volgende maand helaas een nieuwe grafische kaart nodig hebben (alweer *zucht*). Maar effen de vraag "Is de processor future-proof genoeg"? Je doet dan toch wel iets verkeerd, heb jaren (oké, het is alweer een tijdje geleden, maar dat boeit niet) met 2GB RAM gewerkt en dat ging prima. En bij mij gebruikt Windows 7 Ultimate 64 Bit (die vaak nog iets meer geheugen gebruikt) ongeveer 1GB geheugen, dus jij laad gewoon veel programma's... Bewerkt: 8 april 2010 door Galiorix Reageren
Sprunk Geplaatst: 8 april 2010 Rapport Geplaatst: 8 april 2010 Mee eens. Ik werk ook nog steeds met 'maar' 2 GB geheugen. Windows 7 32 bits + FireFox open en ik zit pas op 32% geheugengebruik. Het word tijd dat jij je PC eens scant op spyware e.d. Download eens Hitman Pro 3 en scan je PC. Reageren
Albert03 Geplaatst: 8 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 8 april 2010 Virrusen of spyware staan er 100 procent zeker niet op, ik heb namelijk Windows 3 weken terug geherinstalleerd, en meteen na de herinstallatie was het RAM gebruik al 50% Nu er ook programma's opstaan, is het RAM gebruik 55% direct na het opstarten. Mijn vader heeft me verteld dat het komt omdat de grafische kaart RAM reserveert (en niet te weinig!) Reageren
Sprunk Geplaatst: 8 april 2010 Rapport Geplaatst: 8 april 2010 (bewerkt) Dan heb je TurboCahce ingeschakeld staan. Dit kun je zelf handmatig uitzetten in de BIOS. Maar ook als je er een andere videokaart in zet, krijg je het gedeelde geheugen weer terug. EDIT: Tip: Doe voortaan alt+Printscreen, en je krijgt alleen een screenshot van het active venster. Dan hoef je niet alles wit te kladderen. Bewerkt: 8 april 2010 door Sprunk Reageren
Albert03 Geplaatst: 10 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 10 april 2010 Trouwens, kan ik niet de grafische kaart overklokken? En helpt dat? Reageren
Galiorix Geplaatst: 10 april 2010 Rapport Geplaatst: 10 april 2010 Trouwens, kan ik niet de grafische kaart overklokken? En helpt dat? Kan wel, helpt niet. 'nuf said. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.