Wauzie Geplaatst: 20 juni 2005 Rapport Geplaatst: 20 juni 2005 Ik merkte laatst dat er opcodes uit vc zijn veranderd en dus nu anders zijn in SA. Het leek me handig om deze in een lijst op te sommen. Tot nu toe heb ik er 2. Opmerkingen: - De player wordt nu in de main als een actor neergezet Lijst met opcodes:03C1: $D = player $PLAYER_CHAR car -> 03C0: $63 = actor $PLAYER_ACTOR car 00e3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point -1734.270 -1708.423 radius 1.0 1.0 -> 00EC: actor $PLAYER_ACTOR 0 ()near_point 1812.369 -1929.922 radius 80.0 80.0 Ik vraag hierbij om nog meer codes te posten die veranderd zijn, zodat ik een lijst kan samenstellen. Reageren
Ice Cold Killa Geplaatst: 20 juni 2005 Rapport Geplaatst: 20 juni 2005 Hij is volgens mij alleen actor in de cutscenes Reageren
LouNGeR Geplaatst: 20 juni 2005 Rapport Geplaatst: 20 juni 2005 Klinkt misschien gek, maar hoe passen jullie SCM files aan? Et lijkt wel alsof et een geheim is ofzo, kzie allemaal mods verschijnen op i-net waarbij Main.scm is aangepast enzo, maar er is niks te vinden over hoe et nou echt aan te passen is. Reageren
Wauzie Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 20 juni 2005 Het is aan te passen met de missionbuilder van BW. Reageren
LouNGeR Geplaatst: 20 juni 2005 Rapport Geplaatst: 20 juni 2005 Ah tnx....Was amper te vinden, maar kheb em nou toch via google van een 1 of ander duitse site.... Reageren
Wauzie Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 20 juni 2005 Ok, fijn om te horen. Ik hoop dat het wat wordt . Maar nu weer back on topic. Reageren
PatrickW Geplaatst: 20 juni 2005 Rapport Geplaatst: 20 juni 2005 Ik moet je helaas teleurstelen wauzie, je verhaal klopt niet. Alle vier de opcodes die je noemt, werken zowel in VC als in SA. Het is zo dat je de speler kunt benaderen als $player_char, met speciale opcodes voor de speler, of via $player_actor, met de normale opcodes, die je ook voor andere actors kunnen gebruiken. Dit heeft verder niets te maken met cutscenes of missies of iets. Heel vaak zijn er is er voor bepaalde dingen de keuze tussen twee verschillende opcodes voor dezelfde actie: eentje met de speler als $player_char, en eentje met de player als $player_actor. Het maakt in zo'n geval eigenlijk niet veel uit wat je kiest. dezelfde opcodes in SA en VC, doen in beide games bijna altijd hetzelfde, er een paar, waar een opcode een extra parameter gekregen heeft. Maar ik heb daarvan zo geen lijstje bij de hand Reageren
Wauzie Geplaatst: 20 juni 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 20 juni 2005 Oh, dat wist ik niet. Ik zette vanmiddag een thread om van vc naar sa en toen crashedte alles. Toen ging ik zoeken in een originele SA main. Ik zocht de opcodes die ik bij de vc gebruikte, maar sommige ontbraken. Dan zal het probleem wellicht zijn geweest dat niet alle parameters waren ingevuld. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.