Jump to content

[SCM] Aanpassingen opcodes VC -> SA

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik merkte laatst dat er opcodes uit vc zijn veranderd en dus nu anders zijn in SA. Het leek me handig om deze in een lijst op te sommen. Tot nu toe heb ik er 2.

Opmerkingen:

- De player wordt nu in de main als een actor neergezet

Lijst met opcodes:

03C1: $D = player $PLAYER_CHAR car -> 03C0: $63 = actor $PLAYER_ACTOR car

00e3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point -1734.270 -1708.423 radius 1.0 1.0 -> 00EC:  actor $PLAYER_ACTOR  0 ()near_point  1812.369 -1929.922 radius  80.0  80.0

Ik vraag hierbij om nog meer codes te posten die veranderd zijn, zodat ik een lijst kan samenstellen.

Geplaatst:

Klinkt misschien gek, maar hoe passen jullie SCM files aan?

Et lijkt wel alsof et een geheim is ofzo, kzie allemaal mods verschijnen op i-net waarbij Main.scm is aangepast enzo, maar er is niks te vinden over hoe et nou echt aan te passen is.

Geplaatst:

Ik moet je helaas teleurstelen wauzie,

je verhaal klopt niet.

Alle vier de opcodes die je noemt, werken zowel in VC als in SA.

Het is zo dat je de speler kunt benaderen als $player_char, met speciale opcodes voor de speler, of via $player_actor, met de normale opcodes, die je ook voor andere actors kunnen gebruiken.

Dit heeft verder niets te maken met cutscenes of missies of iets.

Heel vaak zijn er is er voor bepaalde dingen de keuze tussen twee verschillende opcodes voor dezelfde actie: eentje met de speler als $player_char, en eentje met de player als $player_actor. Het maakt in zo'n geval eigenlijk niet veel uit wat je kiest.

dezelfde opcodes in SA en VC, doen in beide games bijna altijd hetzelfde, er een paar, waar een opcode een extra parameter gekregen heeft. Maar ik heb daarvan zo geen lijstje bij de hand

Geplaatst:

Oh, dat wist ik niet. Ik zette vanmiddag een thread om van vc naar sa en toen crashedte alles. Toen ging ik zoeken in een originele SA main. Ik zocht de opcodes die ik bij de vc gebruikte, maar sommige ontbraken. Dan zal het probleem wellicht zijn geweest dat niet alle parameters waren ingevuld.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...