Jump to content

Internet op PS3 werkt niet

Recommended Posts

Geplaatst:

hallo,

onlangs heb ik geprobeerd internet op mijn PS3 te krijgen. Wanneer ik alles correct invul, wordt er nog steeds gezegd dat de WEP-key verkeerd is...

om je WEP-key te zien, moet je op je PC toch: start-->uitvoeren-->cmd-->ipconfig

zo ja, dan vul ik alsnog alles verkeerd...

mvg,

Ice

Geplaatst:

hallo,

onlangs heb ik geprobeerd internet op mijn PS3 te krijgen. Wanneer ik alles correct invul, wordt er nog steeds gezegd dat de WEP-key verkeerd is...

om je WEP-key te zien, moet je op je PC toch: start-->uitvoeren-->cmd-->ipconfig

mvg,

Ice

Probeer het zonder WEP Key. Schakel de Webkey uit via je je router.

Geplaatst:

hallo,

mvg,

Ice

Probeer het zonder WEP Key. Schakel de Webkey uit via je je router.

Zodat elk ander gespuis op je internet kan?

On-topic: Nooit geweten dat je de WEP sleutel via cmd kon krijgen, maar ja. Al geprobeerd om de kabel uit de router te halen en hem er weer in te steken? (dus, de router aan en uit doen)

Geplaatst:

nee, zoiets heb ik nog niet geprobeerd...

nochtans lukt alles bij mijn PSP maar dan krijg ik de melding "Time out", ook al sta ik naast mijn router en probeer ik het 5 keer

Geplaatst:

Zoek via je "ipconfig" je standaart gateway op en typ die incl. punten in in je browser

Asl het goed is krijg je de pagina van je router, en daar moet wel ergens je WEP-key staan.

Geplaatst:

Als je met je PSP een timeout melding krijgt, ligt het aan een key dacht ik. Dus je key is je wachtwoord. Misschien weet 1 van je ouders je wachtwoord (Webkey in jouw geval) en dan als je die goed invoert kun je gewoon online lijkt mij.

Geplaatst: (bewerkt)

Zodat elk ander gespuis op je internet kan?

Alsof WEP daar ook maar IETS aan doet.. zels WPA2 is al makkelijk te kraken tegenwoordig..

BTW, je WEP vind je zeker niet door ipconfig, meestal kun je je WEP vinden door naar je router te gaan in een internetbrowser (vaak gebruikte adressen zijn 192.168.1.1, 192.168.1.100 en 192.168.1.254(=experia speedtouch KPN), DEZE vind je dus bij ipconfig ) Bij een een of ander beveiligingstablad kun je meestal je WEP/WPA instellen en lezen.

Mocht het nog niet werken, soms is het beter (doe ik ook altijd) om je IP statisch in te stellen op je PS3. Dan stel je handmatig een IP in dat nog niet in gebruik is ( 192.168.1.X), en bij gateway en primaire DNS het IP van je router (waar ook die internetpagina zit). Toen ik nog draadloos met mn PS3 op internet zat had ik ook wel eens problemen en dit loste het op.

RoL0

Bewerkt: door RoL0
Geplaatst:

Zoek via je "ipconfig" je standaart gateway op en typ die incl. punten in in je browser

Asl het goed is krijg je de pagina van je router, en daar moet wel ergens je WEP-key staan.

idd, maar heb al vele keren die "128-bit enscription key" ingevoerd...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...