Jump to content

cutscene interiors


Little Jacob

Recommended Posts

Hey!

Ik was even aan het kijken op gtaforums.com en toen zag ik dit topic: Klik.

Het werkt wel, alleen het is jammer dat de cutscene ook laad waarbij je dus maar heel even het geladen interior ziet.

Hoe?

Gebruik Simple Native Trainer _O_ en ga naar een interior (dmv door de muur te spawnen bijv) en laad een cutscene. Dan sta je voor een paar seconden in het gelaadde interior.

Dus,

wat de topicstarter op gtaforums.com zei is misschien we haalbaar? Een mod dat de cutscenes niet laat zien maar wel zorgt dat alles laad en dat je dus gewoon in de gelaadde interiors kan.

Bewerkt: door Little Jacob
Link to comment
Delen op andere websites

Als het goed is hebben we die cutscene-lader niet eens nodig, tenminste, dat lijkt mij.

De interiors bestaan namelijk allemaal sowieso al terwijl je speelt. Dit werkt echter via een ander principe dan in GTA San Andreas. Als je bijvoorbeeld met Native Trainer jezelf via airbrake op een plaats neerzet waar normaal een interior is, dan zul je dit interior half doorzichtig zien. Zie de vierde screen, zoals daarbij het plafond is, zo zal het hele interior zijn als je met deze manier in een interior komt, alleen dan nog erger.

Ik heb het op die manier al geprobeerd met diezelfde kerk en dat maffia huis in Westdyke (waar die Cognoscenti's altijd staan). In Bomb da Base II in multiplayer, zijn alle interieuren begaanbaar, je kunt hiermee ook de kerk in lopen, maar ook dan is de kerk half doorzichtig. Ook val je heel snel door muren heen(niet alles is solid)omdat je maar amper ziet waar je loopt, en als dat gebeurt kom je zonder airbreak functies bijna onmogelijk weer terug(zo ben ik een keer vast komen te zitten tijdens Multiplayer :puh:)..

Op de een of andere manier werkt GTA IV volgens mij dus, net zoals San Andreas, met een soort interior universe voor interieuren die in cutscene's gebruikt worden. Hierin zijn die interieuren dus half doorzichtig als je in de normale speelwereld bent. Als we op de een of andere manier een trainer kunnen maken waarbij de speler in de interior universe komt en daarin blijft(dus niet meer terug naar de normale speelwereld wanneer je vanuit een interior naar buiten loopt), dan kun je, als het goed is, in elk cutscene interieur komen! Ik ga nog eens proberen vanuit een cutscene me heel snel naar een ander interieur te teleporteren, kijken of dat interieur dan wel normaal zichtbaar is.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt. Wat ik geprobeert heb is door middel van de 'move through the wall' functie van het Native Trainer in de interior te komen en dan zie je dus, inderdaad, de half geladen interiors. De vorm zie je wel maar als je nou eens in zo'n interior gaat staan, en dan ga je naar het native trainer menu, kies je Mission Help en start je een Cutscene (maakt niet uit welke). Voordat de cutscene begint zie je het hele interior, volledig geladen en volgens mij ook met peds erin.

Hmm, het zou goed kunnen wat je zegt. De interiors bestaan wél in de normale wereld maar dan half geladen. Start je een cutscene laadde alle interiors. In Bomb Da Base II kan ik geen Native Trainer gebruiken anders had ik even de andere interior getest (prison, politiebureau etc). En me multiplayer internet verbinding is blijkbaar ook heel slecht hij verliest heletijd verbinden, dat ter zijde.

Vraagje: hoe wil je vanuit een cutscene jezelf naar een interior warpen? Na de cutscene zijn alle interiors al weer ongelade (uitzonderingen voor Liberty Bank & Comrade's bar etc etc)

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan teleporteren. Gewoon naar het interieur gaan als hij niet geladen is, en opslaan over een andere plek.

Edit: ik begreep het verkeerd ;) Maar dan is dat wel een handige manier om er naartoe te gaan.

Bewerkt: door dji-unit
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, het zou goed kunnen wat je zegt. De interiors bestaan wél in de normale wereld maar dan half geladen. Start je een cutscene laadde alle interiors. In Bomb Da Base II kan ik geen Native Trainer gebruiken anders had ik even de andere interior getest (prison, politiebureau etc). En me multiplayer internet verbinding is blijkbaar ook heel slecht hij verliest heletijd verbinden, dat ter zijde.

Vraagje: hoe wil je vanuit een cutscene jezelf naar een interior warpen? Na de cutscene zijn alle interiors al weer ongelade (uitzonderingen voor Liberty Bank & Comrade's bar etc etc)

In Bomb da Base II zijn alle deuren open. B.v. de kerk is ook gewoon open, je kunt gewoon zo binnenlopen, alleen ook dan is het interior maar half geladen.

Om vanuit een cutscene te teleporteren, weet niet of dat gaat. Denk dat je dan gewoon de cutscene blijft zien... Wat je zou moeten doen is dus in het interior gaan staan, cutscene laden, en gelijk skippen. Daarna heel snel naar een ander interior teleporteren en hopen dat dat interior op dat moment ook geladen was en ook nog steeds geladen is.. Waarschijnlijk is het interior niet meer geladen na de cutscene, dus dat zou een probleem zijn. Het is echter mogelijk, om in de interior "hell" vast te komen. Ik weet dat ik een keer in multiplayer (free mode of bomb da base, weet ik niet meer) in die kerk was, en dat de kerk zelf toen zichtbaar werd, en m'n multiplayer mannetje verdween. als ik naar buiten liep was de map volgens mij ook half weg ofzoiets. Precies op de deurgrens was de kerk halfdoorzichtig en mijn playermodel nog steeds onzichtbaar. Hoe dit precies kwam weet ik niet, want als ik het nu zou proberen zou de kerk gewoon half geladen blijven.

Link to comment
Delen op andere websites

TBOGT komt binnenkort hier aan dus dat zit wel oké,

Ik snap wat je bedoelt met de multiplayer mode. Volgens mij zijn de interiors zoals het politiebureau de gevangenis, of Faustin's huis daarbij niet geladen. Ik denk zelf ook niet dat die bij TBOGT wel geladen zullen zijn, eerlijk gezegt.

Vanmiddag is het me gelukt om tijdens een cutscene de trainer menu te openen en te teleporten naar faustins interior. De cutscene ging gewoon door en daarna stond ik gewoon weer bij het taxi depot (waar ik de missie ook startte).

Ik weet niet of er echt wel zoiets bestaat in GTA IV als een interior hemel. Het lijkt mij gewoon dat wanneer er een cutscene start het spel de 'interior knop' even op aan zet en zodra het afgelopen is weer op uit. Als scripters/modders er achter zouden kunnen komen wat die trigger van het laden is, en die kunnen faken zodra je bijvoorbeeld bij het intikken van een sneltoets de interiors laad, is het mogelijk om de 'hidden interiors' te betreden. En daarmee bedoel ik niet de interiors zoals Liberty Bank en Comrade's bar, want die zijn altijd geladen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...