Jump to content

ads1.revenue Spyware

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Voor het eerst in tijden heb ik spyware op de computer. Waarschijnlijk bij een download ingekomen waarvan ik niets van wist. Het is een pop-up die linkt naar ads1.revenue.net. Deze pop-up komt minstens om de 2 minuten in beeld. Ik heb Hitman Pro2, Ad Aware, Norton Internet Security en Hijack er overheen gehaald. Niks opgeleverd.

spyware5ei.jpg

Het gaat om deze pop-up. Je ziet niks, tenminste niet bij mij, maar het is erg vervelend.

En ja, ik heb dus hulp nodig, iemand?.. Ik krijg het er maar niet af.

Plz kom niet met reacties dat ik mijn computer opnieuw moet formateren, om zo'n pop-upje. Er moet toch een oplossing zijn.

EDITje Ik heb in de Internet Explorer instellingen ingesteld dat hij alle pop-ups moet blokkeren, want ik gebruik Firefox.

Bewerkt: door MClaw
Geplaatst:

Ik heb wat opgezocht en heir kwam ik mee:

CWShredder downloaden hier Na het downloaden installeren en niet vergeten up te daten.

Nou CWsredder aanzetten, Als het het probleem heeft opgelost klik: fix.

Nou, als het goed is moet het werken, en anders moet je maar dit bekijken ( is wel in het engels ) adsrevenue

Geplaatst:

Systeem herstel zet je systeem een paar dagen terug dit verhelpt veel.

Ik heb dit ook gehad en toen ik systeem herstel had gedaan nergens meer last van.

Geplaatst:

Ik heb dit ook gehad en toen ik systeem herstel had gedaan nergens meer last van.

En dan alles kwijt zeker?.. Dacht het niet. -_-

@ Andyman: Had ik ook al gedaan, heb ook al op Google gezocht. Geen oplossing gevonden.

Geplaatst: (bewerkt)

@Joriz: Spybot zit IN Hitman pro 2, dus dat maakt nie zo veel uit.

@Mclaw: ads1.revenue.net is een pop-up server,misschien kan je toch maar beter die systeemherstel doen

Bewerkt: door Quatroking
Geplaatst:

@ mclaw, je kan ook dit proberen :

Download deze tool: LQfix

Pak het uit naar je bureaublad.

Nog niet gebruiken, want dit moet straks in veilige modus gebeuren.

BELANGRIJK! Start opnieuw op in veilige modus, en draai de tool.

Start opnieuw op in normale modus

Hopen dat het werkt suc6 :unsure:

Geplaatst:

En dan alles kwijt zeker?.. Dacht het niet. -_-

@ Andyman: Had ik ook al gedaan, heb ook al op Google gezocht. Geen oplossing gevonden.

Alles kwijt? Zet je systeem terug naar een datum dat je het niet had je bent geen document of zo kwijt. Werkstuk, save games etc. blijven gewoon.

Geplaatst:
Alles kwijt? Zet je systeem terug naar een datum dat je het niet had je bent geen document of zo kwijt. Werkstuk, save games etc. blijven gewoon.

Ja, dat snap ik wel. Ik bedoel iets anders. Dat Systeemherstel had ik al eerder gedaan en dat helpte dus ook niet. Anybody else?

Geplaatst:
@ mclaw, je kan ook dit proberen :

Download deze tool: LQfix

Pak het uit naar je bureaublad.

Nog niet gebruiken, want dit moet straks in veilige modus gebeuren.

BELANGRIJK! Start opnieuw op in veilige modus, en draai de tool.

Start opnieuw op in normale modus

Hopen dat het werkt suc6 :unsure:

Dit :)

Geplaatst:
Dit :)

Had ik al gezien.. :) Ik zit nu op school [ye, school sox] dus kani k het niet uitproberen.

@ Joriz: Ik gebruik altijd Firefox, waarschijnlijk is het er bij ingekomen toen ik iets had gedownload.

Geplaatst:

je moet zeker geen systeem herstel doen want dan moet je misschien ook nog een heleboel opnieuw installeren.

Aangezien je weet dat die reclame wordt geladen van ads1.revenue.net kan je dit domein blokkeren in een simpel bestandje.

Stap 1.

*WIN98

Ga naar C:\windows en open dan het bestand HOSTS (niet HOSTS.sam) met kladblok

*WINXP

Ga naar C:\windows\system32\drivers\etc

Open hier het bestand hosts met kladblok (notepad)

Stap 2.

Hierin kun je alle domeinen invoeren die je wilt blokkeren.

Voeg dus hier dus ads1.revenue.net in en sla het bestand op.

Stap 3.

Start je PC opnieuw op.

Hierna zal je geen verbinding meer kunnen maken met deze site.

Waarschijnlijk zou het scherm nog steeds komen maar komt de tekst nog voor de dag.

Als je het dan nog steeds kijkt is het slim om is te kijken naar hoe het programma/proces heet via de taakmanager.

Als je dan de naam weet van het programma kan je het gewoon simpel opzoeken en het handmatig verwijderen.

*Alles gebeurt natuurlijk wel geheel op eigen risico*

Geplaatst:

Erg bedankt Joris, ik heb alles gedaan wat je zei en inderdaad kwamen er nog steeds pop-ups. Ik heb daarna in MSConfig gekeken en een aantal kwamen me onbekend voor.

Die onbekende processen heb ik dus in Veilige Modus* opgestart en weggegooid. Sinds vanmiddag kreeg ik geen pop-ups weer. :)

Ik wil diegene bedanken die de moeite voor er hebben gedaan om mij te helpen. =)

* Weet je niet hoe je Veilige Modus moet opstarten? Voor WINXP geldt bij het opstarten op F8 drukken.

Geplaatst:

tip: als er iets van MyWeb inzit is het gewoon rommel. allemaal spyware!!!!

@joriz: je hoeft nix opnieuw te instaleren, je pc heeft je games die je inderloopdertijd hebt geinstaleert gewoon ff vergeten! ze werken nog steeds!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...