Gast Geplaatst: 11 april 2010 Rapport Geplaatst: 11 april 2010 Daar ben ik weer, Ik heb een probleempje met mijn GameTextForPlayer met het aHouse systeem. Dit was de code: stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s", hInfo[hid][Name]); SendClientMessage(playerid, c_y, str2); if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "Rented by: %s", hInfo[hid][Renter]); SendClientMessage(playerid, c_y, str2); } format(str2,sizeof(str2),"Cost: %i",hInfo[hid][Cost]); SendClientMessage(playerid, c_y, str2); } Dit is de code nu: stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s", hInfo[hid][Name]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "Rented by: %s", hInfo[hid][Renter]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } format(str2,sizeof(str2),"Cost: %i",hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } Waarschijnlijk kunnen een paar van jullie de fout al zien, maar ik niet. Als eerst dee hij het met SendClientMessage, maar dat spamt te veel en ik vind GameTextForPlayer mooier. Maar, hij laat alleen maar de Cost zien, de owner of rent doet ie alsof het niet bestaat. Eerst dacht ik dat ik nieuwe strings aan moet maken (str3,str4) maar dat had ook geen enkel effect. Naja, nu dee Owned by: alleen. Enig idee hoe ik dit kan fixen? Reageren
Remcconen Geplaatst: 11 april 2010 Rapport Geplaatst: 11 april 2010 Je laat de eigenaar zien, daarna direct de rent zien, en daarna direct de prijs. Omdat het allemaal zo snel gaat, zul je alleen de prijs zien. Je moet ze alle 3 in 1 GameTextForPlayer plaatsen. Reageren
Gast Geplaatst: 11 april 2010 Rapport Geplaatst: 11 april 2010 Je laat de eigenaar zien, daarna direct de rent zien, en daarna direct de prijs. Omdat het allemaal zo snel gaat, zul je alleen de prijs zien. Je moet ze alle 3 in 1 GameTextForPlayer plaatsen. Oke, maar ik heb geen idee hoe dat moet. Ik weet zeker dat als ik 3 strings maak, en ik doe GameTextForPlayer(playerid, str2, str3, str4, 3000, 6); dat hij Warning 202 geeft. Reageren
Remcconen Geplaatst: 11 april 2010 Rapport Geplaatst: 11 april 2010 stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Rented by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } else { format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } } Reageren
Gast Geplaatst: 11 april 2010 Rapport Geplaatst: 11 april 2010 (bewerkt) stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Rented by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } else { format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } } Oke, ik wist niet dat je het zo bedoelde. Bewerkt: 11 april 2010 door Gast Reageren
Remcconen Geplaatst: 11 april 2010 Rapport Geplaatst: 11 april 2010 stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s/n Rented by: %s/n Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } else { format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Cost: %i"/n hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } } Oke, ik wist niet dat je het zo bedoelde. Bedankt. Is het ook mogelijk om ze onder elkaar te krijgen? Ben bijna zeker dat dit het moet zijn. In de quote staan ze nu onder elkaar. Reageren
Gast Geplaatst: 13 april 2010 Rapport Geplaatst: 13 april 2010 stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s/n Rented by: %s/n Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } else { format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Cost: %i"/n hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6); } } Oke, ik wist niet dat je het zo bedoelde. Bedankt. Is het ook mogelijk om ze onder elkaar te krijgen? Ben bijna zeker dat dit het moet zijn. In de quote staan ze nu onder elkaar. Ik heb iets nieuws toegevoegd, maar dat staat helaas niet onder elkaar: stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Rented by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Houses], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } else { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Housess], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } } Reageren
Wanted Geplaatst: 13 april 2010 Rapport Geplaatst: 13 april 2010 Ik heb iets nieuws toegevoegd, maar dat staat helaas niet onder elkaar: stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Rented by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Houses], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } else { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Housess], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } } stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, ~n~Rented by: %s, ~n~Cost: %i", hInfo[hid][Houses], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } else { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, ~n~Cost: %i", hInfo[hid][Housess], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } } Deze dingen kun je gebruiken in je gametext: ~n~ Nieuwe regel ~r~ Rood ~g~ Groen ~b~ Blauw ~w~ Wit ~y~ Geel ~p~ Paars ~l~ Zwart ~h~ Maakt de tekstkleur iets lichter (als je het vaak gebruikt wordt de tekst wit, werkt niet op zwart) Reageren
Gast Geplaatst: 13 april 2010 Rapport Geplaatst: 13 april 2010 Ik heb iets nieuws toegevoegd, maar dat staat helaas niet onder elkaar: stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Rented by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Houses], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } else { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Housess], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } } stock GetHouseStats(playerid, hid) { new str2[256]; if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true)) { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, ~n~Rented by: %s, ~n~Cost: %i", hInfo[hid][Houses], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } else { format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, ~n~Cost: %i", hInfo[hid][Housess], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]); GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5); } } Deze dingen kun je gebruiken in je gametext: ~n~ Nieuwe regel ~r~ Rood ~g~ Groen ~b~ Blauw ~w~ Wit ~y~ Geel ~p~ Paars ~l~ Zwart ~h~ Maakt de tekstkleur iets lichter (als je het vaak gebruikt wordt de tekst wit, werkt niet op zwart) Dom van mij, is zo simple. Dankjewel Reageren
Gast Geplaatst: 13 april 2010 Rapport Geplaatst: 13 april 2010 Daar gaan we weer, er is een probleem met dit script: dcmd_housename(playerid,params[]) { #pragma unused params new str1[256],pname[24],housenumber; housenumber = GetHouseID(playerid) GetPlayerName(playerid, pname, 24); format(str1, sizeof(str1), "Houses/houseid%d", housenumber); if(strcmp(hInfo[housenumber][Name],pname,true)==0) new housename { SendClientMessage(playerid, c_y, "House name has been set!"); hInfo[housenumber][Housess] = housename; } else { SendClientMessage(playerid, c_r, "This house isn't yours!"); } return 1; } Enig idee wat? o.o Ik ben nogal 'nieuw' met filterscripts.. Reageren
Gast Geplaatst: 13 april 2010 Rapport Geplaatst: 13 april 2010 Welk probleem? Bij else en return 1; zegt hij: invalid function or declaration Reageren
goudewup Geplaatst: 13 april 2010 Rapport Geplaatst: 13 april 2010 (bewerkt) new housename staat verkeerd. nu staat er if(die dingen die ik niet uit mijn hoofd ken) //hier gebeurt niks en daaronder new housename { } Tenminste, zo leest de computer het. ik neem aan dat new housename in de brackets moet? Bewerkt: 13 april 2010 door goudewup Reageren
Gast Geplaatst: 13 april 2010 Rapport Geplaatst: 13 april 2010 new housename staat verkeerd. nu staat er if(die dingen die ik niet uit mijn hoofd ken) //hier gebeurt niks en daaronder new housename { } Tenminste, zo leest de computer het. ik neem aan dat new housename in de brackets moet? Ik heb geen idee wat je bedoelt o.o Reageren
goudewup Geplaatst: 14 april 2010 Rapport Geplaatst: 14 april 2010 Jouw code: if(strcmp(hInfo[housenumber][Name],pname,true)==0) new housename { SendClientMessage(playerid, c_y, "House name has been set!"); hInfo[housenumber][Housess] = housename; } else { SendClientMessage(playerid, c_r, "This house isn't yours!"); } return 1; } De eerste regel is een if. Alleen is deze helemaal niet van toepassing, dit komt door new housename. Want zoals het er nu staat zou je die bovenste regel weg kunnen laten, en dan zie je de fout. new housename { SendClientMessage(playerid, c_y, "House name has been set!"); hInfo[housenumber][Housess] = housename; } else { SendClientMessage(playerid, c_r, "This house isn't yours!"); } return 1; } Een { moet (bijna?) altijd achter een if. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.