Jump to content

[HELP] aHouse systeem, SendClientMessage -> GameTextForPlayer


Recommended Posts

Geplaatst:

Daar ben ik weer,

Ik heb een probleempje met mijn GameTextForPlayer met het aHouse systeem.

Dit was de code:

stock GetHouseStats(playerid, hid)
{
new str2[256];
format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s", hInfo[hid][Name]);
SendClientMessage(playerid, c_y, str2);
if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true))
{
	format(str2, sizeof(str2), "Rented by: %s", hInfo[hid][Renter]);
	SendClientMessage(playerid, c_y, str2);
}
format(str2,sizeof(str2),"Cost: %i",hInfo[hid][Cost]);
SendClientMessage(playerid, c_y, str2);
}

Dit is de code nu:

stock GetHouseStats(playerid, hid)
{
new str2[256];
format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s", hInfo[hid][Name]);
GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6);
if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true))
{
	format(str2, sizeof(str2), "Rented by: %s", hInfo[hid][Renter]);
	GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6);
}
format(str2,sizeof(str2),"Cost: %i",hInfo[hid][Cost]);
GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6);
}

Waarschijnlijk kunnen een paar van jullie de fout al zien, maar ik niet.

Als eerst dee hij het met SendClientMessage, maar dat spamt te veel en ik vind GameTextForPlayer mooier.

Maar, hij laat alleen maar de Cost zien, de owner of rent doet ie alsof het niet bestaat.

Eerst dacht ik dat ik nieuwe strings aan moet maken (str3,str4) maar dat had ook geen enkel effect. Naja, nu dee Owned by: alleen.

Enig idee hoe ik dit kan fixen?

Geplaatst:

Je laat de eigenaar zien, daarna direct de rent zien, en daarna direct de prijs. Omdat het allemaal zo snel gaat, zul je alleen de prijs zien. Je moet ze alle 3 in 1 GameTextForPlayer plaatsen.

Geplaatst:

Je laat de eigenaar zien, daarna direct de rent zien, en daarna direct de prijs. Omdat het allemaal zo snel gaat, zul je alleen de prijs zien. Je moet ze alle 3 in 1 GameTextForPlayer plaatsen.

Oke, maar ik heb geen idee hoe dat moet. Ik weet zeker dat als ik 3 strings maak, en ik doe

GameTextForPlayer(playerid, str2, str3, str4, 3000, 6); dat hij Warning 202 geeft.

Geplaatst:
stock GetHouseStats(playerid, hid)
{
       new str2[256];
       if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true))
       {
               format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Rented by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]);
               GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6);
       }
       else
       {
               format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]);
               GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6);
       }
}

Geplaatst: (bewerkt)

stock GetHouseStats(playerid, hid)
{
       new str2[256];
       if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true))
       {
               format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Rented by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]);
               GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6);
       }
       else
       {
               format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]);
               GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6);
       }
}

Oke, ik wist niet dat je het zo bedoelde.

Bewerkt: door Gast
Geplaatst:

stock GetHouseStats(playerid, hid)
{
       new str2[256];
       if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true))
       {
               format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s/n Rented by: %s/n Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]);
               GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6);
       }
       else
       {
               format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Cost: %i"/n hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]);
               GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6);
       }
}

Oke, ik wist niet dat je het zo bedoelde.

Bedankt. Is het ook mogelijk om ze onder elkaar te krijgen?

Ben bijna zeker dat dit het moet zijn. In de quote staan ze nu onder elkaar.

Geplaatst:

stock GetHouseStats(playerid, hid)
{
       new str2[256];
       if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true))
       {
               format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s/n Rented by: %s/n Cost: %i", hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]);
               GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6);
       }
       else
       {
               format(str2, sizeof(str2), "Owned by: %s, Cost: %i"/n hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]);
               GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 6);
       }
}

Oke, ik wist niet dat je het zo bedoelde.

Bedankt. Is het ook mogelijk om ze onder elkaar te krijgen?

Ben bijna zeker dat dit het moet zijn. In de quote staan ze nu onder elkaar.

Ik heb iets nieuws toegevoegd, maar dat staat helaas niet onder elkaar:

stock GetHouseStats(playerid, hid)
{
new str2[256];
if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true))
{
                format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Rented by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Houses], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]);
                GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5);
}
else
{
                format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Housess], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]);
                GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5);
                }
}

Geplaatst:

Ik heb iets nieuws toegevoegd, maar dat staat helaas niet onder elkaar:

stock GetHouseStats(playerid, hid)
{
new str2[256];
if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true))
{
                format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Rented by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Houses], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]);
                GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5);
}
else
{
                format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Housess], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]);
                GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5);
                }
}

stock GetHouseStats(playerid, hid)
{
new str2[256];
if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true))
{
                format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, ~n~Rented by: %s, ~n~Cost: %i", hInfo[hid][Houses], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]);
                GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5);
}
else
{
                format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, ~n~Cost: %i", hInfo[hid][Housess], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]);
                GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5);
                }
}

Deze dingen kun je gebruiken in je gametext:

~n~ Nieuwe regel

~r~ Rood

~g~ Groen

~b~ Blauw

~w~ Wit

~y~ Geel

~p~ Paars

~l~ Zwart

~h~ Maakt de tekstkleur iets lichter (als je het vaak gebruikt wordt de tekst wit, werkt niet op zwart)

Geplaatst:

Ik heb iets nieuws toegevoegd, maar dat staat helaas niet onder elkaar:

stock GetHouseStats(playerid, hid)
{
new str2[256];
if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true))
{
                format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Rented by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Houses], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]);
                GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5);
}
else
{
                format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, Cost: %i", hInfo[hid][Housess], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]);
                GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5);
                }
}

stock GetHouseStats(playerid, hid)
{
new str2[256];
if(strcmp(hInfo[hid][Renter],"ForRent",true))
{
                format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, ~n~Rented by: %s, ~n~Cost: %i", hInfo[hid][Houses], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Renter], hInfo[hid][Cost]);
                GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5);
}
else
{
                format(str2, sizeof(str2), "%s, Owned by: %s, ~n~Cost: %i", hInfo[hid][Housess], hInfo[hid][Name], hInfo[hid][Cost]);
                GameTextForPlayer(playerid, str2, 3000, 5);
                }
}

Deze dingen kun je gebruiken in je gametext:

~n~ Nieuwe regel

~r~ Rood

~g~ Groen

~b~ Blauw

~w~ Wit

~y~ Geel

~p~ Paars

~l~ Zwart

~h~ Maakt de tekstkleur iets lichter (als je het vaak gebruikt wordt de tekst wit, werkt niet op zwart)

Dom van mij, is zo simple. Dankjewel

Geplaatst:

Daar gaan we weer, er is een probleem met dit script:

dcmd_housename(playerid,params[])
{
   #pragma unused params
new str1[256],pname[24],housenumber;
housenumber = GetHouseID(playerid)
GetPlayerName(playerid, pname, 24);
format(str1, sizeof(str1), "Houses/houseid%d", housenumber);
if(strcmp(hInfo[housenumber][Name],pname,true)==0)
new housename
{
SendClientMessage(playerid, c_y, "House name has been set!");
hInfo[housenumber][Housess] = housename;
}
else {
    SendClientMessage(playerid, c_r, "This house isn't yours!");
}
return 1;
}

Enig idee wat? o.o

Ik ben nogal 'nieuw' met filterscripts..

Geplaatst: (bewerkt)

new housename staat verkeerd.

nu staat er

if(die dingen die ik niet uit mijn hoofd ken) //hier gebeurt niks

en daaronder

new housename

{

}

Tenminste, zo leest de computer het.

ik neem aan dat new housename in de brackets moet? ;)

Bewerkt: door goudewup
Geplaatst:

new housename staat verkeerd.

nu staat er

if(die dingen die ik niet uit mijn hoofd ken) //hier gebeurt niks

en daaronder

new housename

{

}

Tenminste, zo leest de computer het.

ik neem aan dat new housename in de brackets moet? ;)

Ik heb geen idee wat je bedoelt o.o

Geplaatst:

Jouw code:

if(strcmp(hInfo[housenumber][Name],pname,true)==0)
new housename
{
SendClientMessage(playerid, c_y, "House name has been set!");
hInfo[housenumber][Housess] = housename;
}
else {
    SendClientMessage(playerid, c_r, "This house isn't yours!");
}
return 1;
}

De eerste regel is een if.

Alleen is deze helemaal niet van toepassing, dit komt door new housename.

Want zoals het er nu staat zou je die bovenste regel weg kunnen laten, en dan zie je de fout.

new housename
{
SendClientMessage(playerid, c_y, "House name has been set!");
hInfo[housenumber][Housess] = housename;
}
else {
    SendClientMessage(playerid, c_r, "This house isn't yours!");
}
return 1;
}

Een { moet (bijna?) altijd achter een if.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...