Venzio Geplaatst: 15 april 2010 Rapport Geplaatst: 15 april 2010 Ik heb ook een vraagje over aHouse, heel vaag.. Hij respawned mijn housecar als ik erin zit? En als hij spawned dan staat hij schuin, en niet de coords die ik goed heb gepakt.. Reageren
Gast Geplaatst: 15 april 2010 Rapport Geplaatst: 15 april 2010 Jouw code: if(strcmp(hInfo[housenumber][Name],pname,true)==0) new housename { SendClientMessage(playerid, c_y, "House name has been set!"); hInfo[housenumber][Housess] = housename; } else { SendClientMessage(playerid, c_r, "This house isn't yours!"); } return 1; } De eerste regel is een if. Alleen is deze helemaal niet van toepassing, dit komt door new housename. Want zoals het er nu staat zou je die bovenste regel weg kunnen laten, en dan zie je de fout. new housename { SendClientMessage(playerid, c_y, "House name has been set!"); hInfo[housenumber][Housess] = housename; } else { SendClientMessage(playerid, c_r, "This house isn't yours!"); } return 1; } Een { moet (bijna?) altijd achter een if. Dat ik dat niet heb gezien. Bedankt! Reageren
Gast Geplaatst: 15 april 2010 Rapport Geplaatst: 15 april 2010 (bewerkt) Weet iemand misschien wat er aan de hand is? dcmd_housename(playerid,params[]) { #pragma unused params new str1[256],pname[24],housenumber; housenumber = GetHouseID(playerid); GetPlayerName(playerid, pname, 24); format(str1, sizeof(str1), "Houses/houseid%d", housenumber); new housename; if(strcmp(hInfo[housenumber][Name],pname,true)==0) { SendClientMessage(playerid, c_y, "House name has been set!"); hInfo[housenumber][Housess] = housename; } else { SendClientMessage(playerid, c_r, "This house isn't yours!"); } return 1; } Deze command doet niks. edit: Ik heb de command nu anders gemaakt maar hij geeft bij deze else { een error 008 dcmd_housename(playerid,params[]) { #pragma unused params new str[256],str1[256],pname[24],housenumber; housenumber = GetHouseID(playerid); GetPlayerName(playerid, pname, 24); format(str1, sizeof(str1), "Houses/houseid%d", housenumber); str = dini_Get(str1,"Name"); if (strcmp(str,pname,true)) return SendClientMessage(playerid, c_r, "This house isn't yours!"); new housename; if (sscanf(params, "dd", housename)) return SendClientMessage(playerid, c_r, "USAGE: /housename <name of the house>"); else if { SendClientMessage(playerid, c_y, "House name has been set!"); hInfo[housenumber][Housess] = housename; dini_IntSet(str1, "Housess", housename); return 1; } Error: Bij de SendClientMessage zegt hij: error 008: Must be a constant expression; assumed zero. Als ik die verwijder, gaat ie naar hInfo. En als ik die verwijder gaat ie naar dini_IntSet Bewerkt: 16 april 2010 door Gast Reageren
goudewup Geplaatst: 15 april 2010 Rapport Geplaatst: 15 april 2010 bij een else if moet er wel (net als bij gewoon een if) een check staan bijvoorbeeld: else if(1==1){dingen} Reageren
Gast Geplaatst: 15 april 2010 Rapport Geplaatst: 15 april 2010 (bewerkt) bij een else if moet er wel (net als bij gewoon een if) een check staan bijvoorbeeld: else if(1==1){dingen} oh, ik wist niet dat ik 'if' had. Maar de command doet nog steeds niks ingame.. Bewerkt: 16 april 2010 door Gast Reageren
Big Boss Geplaatst: 20 april 2010 Rapport Geplaatst: 20 april 2010 Even reconstrueren. dcmd_housename(playerid,params[]) { new str[128], str1[128], pname[24], housenumber, housename; housenumber = GetHouseID(playerid); GetPlayerName(playerid, pname, 24); format(str1, sizeof(str1), "Houses/houseid%d", housenumber); str = dini_Get(str1,"Name"); if (strcmp(str,pname,true)) return SendClientMessage(playerid, c_r, "This house isn't yours!"); if (sscanf(params, "d", housename)) return SendClientMessage(playerid, c_r, "USAGE: /housename <name of the house>"); SendClientMessage(playerid, c_y, "House name has been set!"); hInfo[housenumber][Housess] = housename; dini_IntSet(str1, "Housess", housename); return 1; } - Jij had #pragma unused params, terwijl je params wel degelijk gebruikt. - strings van 256 cells zijn veel te groot. Die gebruik je bijna nooit. Voor zover ik weet alleen in MySQL voor lange queries. - else if heb je niet nodig in dit geval. Het commando wordt automatisch afgekapt als het huis niet van de speler is, of bij verkeerd gebruik. - Verder snap ik de bedoeling niet echt ... Housename. En jij wil er een nummer aan toekennen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.