Jump to content

Scholen in het Verenigd Koninkrijk gebruiken GTA voor lessen


Cylas

Recommended Posts

moet je lezen:

Scholen in het Verenigd Koninkrijk gebruiken GTA voor lessen

12 apr. 2010 14:14 / Door: Marvin van Kempen / Bron: Eurogamer

Acht basisscholen uit het Verenigd Koninkrijk gebruiken beelden uit onder andere Grand Theft Auto om kinderen het verschil duidelijk te maken tussen realiteit en fictie.

De politie van Merseyside en medewerkers van organisatie 'Support After Murder en Manslaughter' leiden sessies waarin kinderen met een leeftijd van negen tot elf jaar beelden categoriseren. De beelden die getoond worden komen uit Grand Theft Auto, The Itchy & Scratchy Show (uit de animatieserie The Simpons) en het echte leven. Door de kinderen het gedrag in de beelden te laten categoriseren in 'goed', 'slecht' en 'fictie' hopen de betrokken organisaties aan de kinderen duidelijk te maken wat er wel en niet kan in de samenleving.

Vanwege de positieve reacties breidt het initiatief zich op het einde van het jaar uit naar Lancashire. De leraren die betrokken waren bij de sessies vonden het een groot succes.

BRON: Gamer.nl

Ik vind het wel leuk, maar gta IV voor basisschool leerlingen, ik weet niet of dat verstandig is, maar wel goed voorbeeld van realiteit en niet-realiteit.

Cylas

Link to comment
Delen op andere websites

Die ouders doen er alles aan om die geweldadige spellen niet te laten spelen/zien, en op school moeten ze het spelen! :D

De kinderen spelen het spel niet, de leerkrachten gebruiken enkel beelden uit het spel. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ronduit verschrikkelijk te noemen dat een stel volwassenen, verantwoordelijk voor kinderen die nog in de groei zijn zowel psychisch als sociaal, een PEGI rating zo enorm negeren en beelden uit 18+ gerate games gebruiken voor zulke jonge kinderen.. Je zou verwachten dat volwassenen beter moeten weten, al helemaal in dergelijke vakgebieden.

Ach ja, dit bewijst maar weer dat niet iedereen met een volwassen leeftijd ook echt volwassen is. :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

ik zat als 8 jarige ook al gewoon gta te spelen gta 2 wel te verstaan maar toen ik 10 was ging ik gta sa spelen helemaal verslaafd aan geweest, mijn ouders deden er nooit moeilijk over, maar zijn er serieus mensen die er psychische klachten aan over houden?

Link to comment
Delen op andere websites

Denk je nu serieus dat het je ten goede komt, dergelijk geweld op zo'n jonge leeftijd? Je zal zeker weten hierop met 'Ja' antwoorden, maar dat komt omdat het over jezelf gaat en je jezelf automatisch als "normaal" beschouwd. Vergeet niet dat een professioneel pedagoog hier wat jou betreft heel anders over na zou denken. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...