Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi, ik vroeg me af of het mogelijk is dat een pc vanzelf kan exploderen.(zonder toegevoegde springstoffen :7 ) En geef ook mogelijke redenen. :bonk:

Bewerkt: door jvj
  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• jvj

6

• Sprunk

4

• rienie

4

• Jimmiefitz

3

Geplaatst: (bewerkt)

Toen ik de VOLT knop achterop de pc omzette, klapte die wel een beetje ja..

Maar waarom wil je dit weten idd, heb je een experiment ofzo of ben je gewoon ervoor bang? :puh:

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Geplaatst:

Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar in Frankrijk was er wel een iPhone van een man ontploft :puh:

Geplaatst:

Je pc kan wel in de brand vliegen. Als je cd niet goed is kan die uit elkaar spatten. En een harde schok kan je ook krijgen daar heb ik ervaring mee :D

Geplaatst:

Plak een stuk papier op een cd en speel hem af op je pc.

en wat gebeurt er dan?

Ik zal zeggen, probeer het uit :tu:

Geplaatst:

Als je wilt dat je pc naar de t*r*ng gaat. Moet je ef de koeling eraf halen tijdens een groot spel.

Maar is een pc daartegen niet bescherm? Als er een te hoge temperatuur wordt gemeten gaat ie toch vanzelf uit?

Geplaatst:

Als je wilt dat je pc naar de t*r*ng gaat. Moet je ef de koeling eraf halen tijdens een groot spel.

Maar is een pc daartegen niet bescherm? Als er een te hoge temperatuur wordt gemeten gaat ie toch vanzelf uit?

Inderdaad, duidelijk iemand die nog in het Athlon XP tijdperk leeft.

En of een PC kan ontploffen, weet ik niet. Het zou misschien wel mogelijk zijn maar het gebeurt nooit.

Geplaatst:

ik heb het gedaan met een oude pc. Die had dat nog niet :clown: . Maar het is denk ik niet mogelijk dat hij kan ontploffen want, er zit geen batterij in die kan ontploffen geen explosieve stoffen.

Geplaatst:

ontploffen kan wel degelijk, dit gebeurt bijvoorbeeld als een condensator klapt, echt ontploffen zal niet gebeuren en is ook vrijwel onmogelijk.

In brand vliegen van onderdelen ook niet, als je cpu te heet word zal hij zichzelf zover terugklokken als nodig is in intels geval of uitschakelen in amd's geval. Geen van beiden veroorzaken schade of wat dan ook. GPU's kunnen veel hogere temperaturen aan, wat er gebeurt als ze echt veel te heet worden weet ik niet precies, slechts alleen dat schermweergave fout gaat lopen. Ook je geheugenbankjes kunnen niet in de fik vliegen, maar ook deze kunnen wel oververhit raken, echter is de kans hiervan enorm klein.

Als je bang voor zulke dingen bent hoef je niks te vrezen, of het is simpelweg onmogelijk of de kans is zo nihil dat je niks te vrezen hebt

Geplaatst:

ik heb het gedaan met een oude pc. Die had dat nog niet clown.gif . Maar het is denk ik niet mogelijk dat hij kan ontploffen want, er zit geen batterij in die kan ontploffen geen explosieve stoffen.

Er zit toch echt wel een batterij in je PC. En ik heb wel eens gehad dat mn PC een goed harde knal gaf en daarna mn hele kamer verbrand rook. En dat was toen het einde van mn voeding. :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...