Jump to content

PC explosie


jvj

Recommended Posts

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • jvj

    6

  • Sprunk

    4

  • rienie

    4

  • Jimmiefitz

    3

Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar in Frankrijk was er wel een iPhone van een man ontploft :puh:

Dit is al langer in de omloop dat telefoons ''zomaar'' kunnen ontploffen wanneer het toestel intensief gebruikt wordt o.a tijdens het spelen van een spelletje, op internet het hele GTAForum af bent aant gaan of gewoon tijdens een normaal telefoontje of sms. Dit wordt veroorzaakt door vervanging van de batterij die niet geschikt is voor je toestel, dus pas op met het zomaar kopen van een nieuwe batterij dit kun je het beste bij de leverancier zelf doen.

Om terug te komen op het onderwerp: een computer in dit geval de voeding kan inderdaad ontploffen echter niet zomaar, achterop de voeding zit een rood knopje een kant 240~ volt waar hij op hoort staat en voor in ik geloof belgië 130~ volt. De kleur zegt het rood: niet aankomen!!! Zodra je dit knopje op 130~ volt zet en er staat 240~ volt stroom op ontploft de voeding met alle gevolgen van dien, de aardlekschakelaar in de stoppenkast waardoor alle stroom uitvalt. Echter is je moederbord en je voeding naar de knoppe (deze branden vrijwel direct door). Tot zover ik weet is dit niet meer te repareren. Maar om ter zake te komen, probeer het niet uit.

M.v.g.

Link to comment
Delen op andere websites

Als de voeding een hogere spanning binnenkrijgt dan dat erin zou moeten komen gaat er een smeltveiligheid kapot. Stel dat je die overbrugt wordt dan zitten er vaak ook zekeringen op het mobo die smelten. Dus ik denk dat het ook zo erg moeilijk is om je pc überhaupt kapot te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...