ikt Geplaatst: 14 april 2010 Rapport Geplaatst: 14 april 2010 (bewerkt) Hallo Wat vinden jullie van motion blur in race spellen? Ik vind dat die in veel spellen ontbreekt. Als je met 300KM/h over de weg scheurt mag je wel meer verwachten dan dat de alleen de rest sneller voorbij ziet gaan. Dat moet anders. NFS Shift is het enige spel dat echt dat snelle gevoel geeft. De rest is op grafisch ervring gebied meer een arcade spel. Gewoon droog. Ohja, als je wilt: Motion blur (en andere effecten) voor bijna alle DirectX9 PC spellen: Motion blur. Dit is natuurlijk extreem hoog ingesteld, maar dat heb ik gedaan zodat je het ook ziet. Bewerkt: 14 april 2010 door ikt Reageren
MidnightMayhem Geplaatst: 14 april 2010 Rapport Geplaatst: 14 april 2010 Ik vind het er gewoon koel en mooi uitzien Reageren
007 Harings Geplaatst: 14 april 2010 Rapport Geplaatst: 14 april 2010 ja dat is wel very nice zoals in de NFS shift Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 april 2010 Rapport Geplaatst: 14 april 2010 ik vind motion blur zo ongelofelijk irritant, je hebt niet eens het gevoel dat je harder gaat en het ziet er ook nog eens niet uit ook. Vaak zorgt het er ook nog een sop dat het beeld voor je in de bochten vervaagt, waardoor je amper nog wat ziet. Ik weet heel zeker dat je het in het echt neit ziet dat vervagen, dus het is dikke onzin dat het erin zit, ik heb het altijd uit staan. Reageren
Hayte Geplaatst: 14 april 2010 Rapport Geplaatst: 14 april 2010 Geniet, maar met mate. Als het gewoon één grote schimboel is hoeft het van mij niet, maar als het er lichtjes is vind ik het nog wel mooi. Reageren
ikt Geplaatst: 18 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 18 april 2010 ik vind motion blur zo ongelofelijk irritant, je hebt niet eens het gevoel dat je harder gaat en het ziet er ook nog eens niet uit ook. Vaak zorgt het er ook nog een sop dat het beeld voor je in de bochten vervaagt, waardoor je amper nog wat ziet. Ik weet heel zeker dat je het in het echt neit ziet dat vervagen, dus het is dikke onzin dat het erin zit, ik heb het altijd uit staan. Ja, maar in het echt heb je andere dingen die er op wijzen dat je snel gaat. Dat gevoel ontbreekt erg bij games. Grand Turismo, PGR, Forza missen dat 'gevoel' als je op hoge snelheid rijdt. Als 170 rijdt in een klein karretje al, is het gevoel iets van 'OH WOW'. In games tuf je 200 alsof het niets is. Daar heb je geen indicatie voor snel of niet snel. Geen geluidjes, niet dat verschil in de bestruing in de auto, niet die kleine veranderde trillinkjes. Motion blur is de enige visuele toevoeging die dat gevoel van snelheid een beetje nabootst in spellen. Liever met, dan zonder blur. (NFSS doet het trouwens erg goed op gebied van snelheid, de kar trilt, je focust je op de weg (al mag dat DoF effect iets minder). Maar Motion Blur is er nauwelijks. Reageren
wesley123 Geplaatst: 18 april 2010 Rapport Geplaatst: 18 april 2010 ik heb het gevoel juist wel dat ik hard ga, maar dat is denk ik eerder omdat ik het gewent ben en de omgeving die je dichterbij ziet komen enzo. Bijvoorbeeld bij gta4 heb ik veel eerder hetgevowel dat ik hard ga dan bij rFactor bijvoorbeeld. Bij rFactor heb ik nooit het idee dat ik hard ga, want dat is neit belangrijk, het gaat niet om het idee, maar het gaat erom of je echt hard gaat. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.