Deluxo Geplaatst: 20 april 2010 Rapport Geplaatst: 20 april 2010 Achja, ik had dat niet gezien, maar het zou toch wel handig zijn voor andere mensen. Reageren
Kryziek Geplaatst: 20 april 2010 Rapport Geplaatst: 20 april 2010 Hoezo zijn laptop's niet geschikt dan? Enigste wat ik kan bedenken is dat ze iets warmer worden en dat het meer kost, maar meer niet. Reageren
wesley123 Geplaatst: 20 april 2010 Rapport Geplaatst: 20 april 2010 Hoezo zijn laptop's niet geschikt dan? Enigste wat ik kan bedenken is dat ze iets warmer worden en dat het meer kost, maar meer niet. omdat de cpu erin zit niet eens in de buurtkomt van een gelijkwaardige desktopvariant, allemaal om zo min mogelijk warmte te genereren. Zo is een mobile Core2 Duo stukken trager dan een gelijkwaardige desktop Core2Duo. En dan hebben we nu de grafische kaart nog neit eens gehad, in ee laptop zit een grafische chip, dat is kortom niet meer dan de chip en wat eigen geheugen. een desktop kaart heeft volledig zijn eigen geheugen, heeft meer streaming processors enzo, en is daarmee dus stukken sneller. Reageren
Kryziek Geplaatst: 20 april 2010 Rapport Geplaatst: 20 april 2010 Dus als ik het geod begrijp; Bijvoorbeeld: Een laptop core 2 duo van 2.5ghz en 2mb L2-cache en een desktop core 2 duo van 2.5ghz en 2mb L2-cache. Dan is de desktop toch sneller. Reageren
Sprunk Geplaatst: 20 april 2010 Rapport Geplaatst: 20 april 2010 Ja, het zijn namelijk twee totaal verschillende processoren. Ze heten beiden dan wel Core 2 Duo, maar die laptop variant heeft een heel andere architectuur die zo zuinig mogelijk moet zijn, terwijl bij de desktop versie daar minder voorzieningen voor zijn omdat o.a. de koeling daarbij veel beter kan zijn dat in zo'n laptoppie. Reageren
Kryziek Geplaatst: 20 april 2010 Rapport Geplaatst: 20 april 2010 aaha Vind ik eingelijk best raar Wel begrijpelijk maar raar.. Zit er echt veel verschil tussen mijn voorbeelden? Reageren
wesley123 Geplaatst: 20 april 2010 Rapport Geplaatst: 20 april 2010 ja, er zit toch wel een flink verschil tussen omdat de laptops zoals gezegt veel zuiniger meoten zijn en veel minder warmte moeten afgeven Reageren
Kryziek Geplaatst: 20 april 2010 Rapport Geplaatst: 20 april 2010 Ik krijg een gevoel dat ik weer vervelend word :$ Maar valt dat verschil in een percentage uit te drukken? Reageren
Sprunk Geplaatst: 20 april 2010 Rapport Geplaatst: 20 april 2010 Je bent niet vervelend hoor, maar niemand weet denk ik het percentage aan verschil. Ik gok op zo'n 20%??? Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 20 april 2010 Rapport Geplaatst: 20 april 2010 Het kan ook nog zo zijn dat diegene zijn laptop heeft overgeclockt, maar dit is niet aan te raden. tuurlijk, hoe wou je dat doen? Met een programma of in de bios. Reageren
Sprunk Geplaatst: 20 april 2010 Rapport Geplaatst: 20 april 2010 (bewerkt) Met een programma of in de bios. Nee, een laptop kun je niet overclocken. Ten eerste omdat alle laptops OEM's zijn die schakelen dat uit. Ten Tweede omdat een laptop niet eens geschikt is om te overclocken omdat ze dan veel en veel te heet worden. En Drie, omdat je accu dan sneller leeg gaat omdat hij veel meer stroom gaat gebruiken. Bewerkt: 20 april 2010 door Sprunk Reageren
wesley123 Geplaatst: 20 april 2010 Rapport Geplaatst: 20 april 2010 Het kan ook nog zo zijn dat diegene zijn laptop heeft overgeclockt, maar dit is niet aan te raden. tuurlijk, hoe wou je dat doen? Met een programma of in de bios. dan ben jij de eerste die dat in de bios kan doen Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 21 april 2010 Rapport Geplaatst: 21 april 2010 (bewerkt) Andere bios erop zetten, sommige delen van de notebook open leggen, geen accu gebruiken maar gewoon aan de stroom leggen en buiten gaan zitten (daar is het kouder dus heeft hij meer koeling). Bewerkt: 21 april 2010 door Alexxxxxxxxxx Reageren
wesley123 Geplaatst: 21 april 2010 Rapport Geplaatst: 21 april 2010 Andere bios erop zetten, sommige delen van de notebook open leggen, geen accu gebruiken maar gewoon aan de stroom leggen en buiten gaan zitten (daar is het kouder dus heeft hij meer koeling). ja en houd nu maar je mond dicht, je hebt al genoeg domme dingen gezegt. als je hem aan het stopcontact zet kan er heus niet ineens meer stroom doorheen gaan. En wat voor een bios wou je erop zetten dan? ik kan me niet herinneren dat laptop bIos' flashbaar is. en open leggen, turrlijk, lekker met het moederbord enzo op de tafel er een gat in branden, geniale ideeen Ga jij maar eens laten zien dat je het kunt overclocken dan Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 21 april 2010 Rapport Geplaatst: 21 april 2010 En Drie, omdat je accu dan sneller leeg gaat omdat hij veel meer stroom gaat gebruiken. Als je hem aan de stroom legt, heb je het probleem van dat de accu sneller leeg is niet. ------------------------------ en open leggen, turrlijk, lekker met het moederbord enzo op de tafel er een gat in branden, geniale ideeen Ja dat is mogelijk, je schroeft de kap eraf en je kan bij het moederbord. ------------------------------ Ga jij maar eens laten zien dat je het kunt overclocken dan Hoe moet ik het bewijzen? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.