Jump to content

Leeghoofden @ Medion


ikt

Recommended Posts

Hallo

Ik ben een PC aan het formatteren voor normaal gebruik. De indeling is dit:

100MB Windows System Reserved

910GB Windows 7 partitie

20GB aan backup/recovery shit

1GB OEM partition (WTF IS DIT)

De Windows 7 partitie afsplitsen en daaruit 2 partities maken gaat gewoon niet, omdat een harde schijf maar 4 partities kan hebben. Dus hoe fix it dit? :)

Opties die niet werken

1: System reserved mergen met Windows 7 hoofdpartitie. Alleen gaat dit nogal moeilijk. De bootshit van Windows zit hier in.

2: OEM partitie verwijderen. Alleen weet ik NIET wat erin zit. Is het belangrijk? Heeft het te maken met het checken van de validiteit van Windows?

Serieus, welke idioot haalt het in zijn hoofd om een harde schijf zo in te delen dat niemand hem meer kan aanpassen? Holyshit. HOLYSHIT.

Of kan ik gewoon de fucking System reserved uitbreiden door de C schijf nu te verwijderen, daar Windows op te gooien en de rest gebruiken voor leuk opslag?

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat de OEM partitie maar 2 dingen kan zijn.

1. Het is een partitie voor al die OEM software troep die niemand echt wil (als Medion deze heeft, natuurlijk)

2. Het is een verborgen partitie met een Windows versie van toen je hem voor het eerst kreeg.

Maar ik denk niet dat het iets te maken heeft met de valideit van Windows, daar heeft Windows immers zelf software voor.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat de OEM partitie maar 2 dingen kan zijn.

1. Het is een partitie voor al die OEM software troep die niemand echt wil (als Medion deze heeft, natuurlijk)

2. Het is een verborgen partitie met een Windows versie van toen je hem voor het eerst kreeg.

Maar ik denk niet dat het iets te maken heeft met de valideit van Windows, daar heeft Windows immers zelf software voor.

Eerder een OEM check denk ik :) Dat die partitie bestanden heeft waarmee de Windows van Medion kan herkennen of het wel of geen Medion is.

Zitten daar geen herstel bestanden o.i.d. in? Ik denk niet dat er een Windows installatie in kan zitten, daar is het te klein voor. Misschien zitten er gewoon de standaard drivers in.

Nope. Drivers, recovery files en programma's zitten in de 20GB partitie.

Maar ik heb het voor elkaar gekregen. Wat een geluk dat ik weet dat Windows 7 razendsnel installeert. Dus ik heb alles weer helemaal opnieuw gedaan. Nu ziet de hardeschijf er zo uit:

Windows 7 + boot files

Data partitie

Backup

Onbereikbare OEM partitie

Link to comment
Delen op andere websites

De kleine onbenoemde 100MB partitie is een Windows 7 systeem partitie.

Op een ander Medion forum het volgende gevonden (vertaald uit het Duits),

betreffende de D:\ Recover en de onbenoemde 1GB OEM partitie:

Van Medion Technologie Center:

Op de OEM-partitie bevindt zich het Windows PE-System voor PowerRecover.

Dit is de Software om het apparaat weer in de uitleveringstoestand te kunnen

zetten. De daarbij behorende gegevens voor de Back-up staat op de D: partitie

in de map Recover.

Bron

Wat ik hier om uit kan maken is dus dat het wel een Windows herstel partitie achtig iets is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Ik denk dat de OEM partitie maar 2 dingen kan zijn.

1. Het is een partitie voor al die OEM software troep die niemand echt wil (als Medion deze heeft, natuurlijk)

2. Het is een verborgen partitie met een Windows versie van toen je hem voor het eerst kreeg.

Maar ik denk niet dat het iets te maken heeft met de valideit van Windows, daar heeft Windows immers zelf software voor.

Eerder een OEM check denk ik :) Dat die partitie bestanden heeft waarmee de Windows van Medion kan herkennen of het wel of geen Medion is.

Zitten daar geen herstel bestanden o.i.d. in? Ik denk niet dat er een Windows installatie in kan zitten, daar is het te klein voor. Misschien zitten er gewoon de standaard drivers in.

Nope. Drivers, recovery files en programma's zitten in de 20GB partitie.

Maar ik heb het voor elkaar gekregen. Wat een geluk dat ik weet dat Windows 7 razendsnel installeert. Dus ik heb alles weer helemaal opnieuw gedaan. Nu ziet de hardeschijf er zo uit:

Windows 7 + boot files

Data partitie

Backup

Onbereikbare OEM partitie

Ik ben heel benieuwd hoe je dat nu heb gedaan. Ik zit n.l. met hetzelfde probleem. Heb je de hele disk opnieuwe geformateerd? hoe zit je de bijgeleverde Windows er dan weer op?

gr

CJ

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben nog niet echt geholpen. Kan iemand mij vertellen wat ik nu het beste kan doen

- ik heb zoals hierboven beschreven 4 partities met overeenkomstige indeling

- bij de pc is en windows 7 recovey disk geleverd.

Ik wil graag een aparte data partitie maken. Hoe kan ik dat doen gegeven wat hierboven al is aangegeven.

Ik kan volgens mij die recovery en OEM partities dus niet verwijderen anders verloopt de garantie of althans de helpdesk daarvoor.

Wie kan mij helpen.

alvast bedankt.

CJ

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...