Jump to content

Virussen

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik gebruik het gratis virusprogramma van Microsoft, Security Essentials op mijn netbook. Het is een goed anti virusprogramma met real time bescherming en het vertraagd je systeem niet. Ideaal voor netbooks dus. Ik kan het aan iedereen aanraden met een netbook omdat het zeer licht en toch heel goed is. Op mijn normale PC staat momenteel geen virusscanner, daar ik er geen torrents mee binnenhaal of andere rommel via download programma's als LimeWire e.d.

Ten eerste, als je wat afweet van torrents en torrentssites, dan kijk je naar de comments of de torrent fake OF een virus is. Ten tweede, in Limewire zit een ingebouwde virusscan voor de bestanden die je binnenhaalt, ik heb al een paar maal een virus binnengehaald met Limewire, maar Limewire verwijderde de virussen zelf hoor. ;) Via torrents heb ik nog maar 1maal een virus binnengehaald, een trojan, maar om nou te zeggen dat dat moeite vergt voor m'n virusscanner..Niet echt. Ik moet eerlijk zeggen dat MBAM soms iets vindt wat m'n Norton niet vindt..;)

Nou, ik weet zeker dat er in de laatste fatsoenlijke geen anti virus zit. Limewire 5 is zo ongelofelijk waardeloos qua zoeken vind ik, ik houd het liever bij 4.18, die vind net zo veel maar daar valt ten minste goed mee te zoeken.

Elke idioot kan random neerzetten dat een torrent fake is, elke idioot kan neerzetten dat een torrent virussen bezit, en elke idioot kan zeggen dat het de beste download ooit is.

Maar ik heb wel eens virussen gehad. Ik wist daarvan omdat ik soms pop-ups kreeg van zo'n gratis fake virusscanner, die automatisch een virusscanner installeerde, virussen constateerde, en je moest betalen om ze te verwijderen. MBAM verwijderde deze ook, maar niet de bron. Dus ik installeer Avia, die geeft aan dat het meerendeel van mijn computer uit virussen bestond. Dus ik klik doodleuk op Quarantaine ("je kan ze toch meteen terug halen"). Wat blijkt, pc naar de klote, en je moet zelf elk bestand wat in quarantine zet terug zetten (je kan dus niet de hele lijst selecteren). Ik snap dus om dit niet waarom er nog mensen zijn die voor virusscanners betalen. Ze doen toch meer kwaad dan goed.

Ik heb zelf ook avira, sindsdien amper nog een virus gehad(ja behalve nu met mijn 5923 virussen).

Wat ik wel merk is dat avira soms wat te streng is qua virussen, zo moet ik verplicht als ik die virus rar uitpak mijn shield uitzetten, anders blijft het maar virussen flaggen, en geen van die 5923 virussen kan ook maar echt iets uithalen.

• Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• wesley123

8

• RHochstenbach

2

• MegaPilot

2

• Casss

2

Top Posters In This Topic

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...