Jump to content

Hardstyle/Hardcore


MJ_Forever

Recommended Posts

  • Reacties 618
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • S-te-Fan

    230

  • xoex23

    75

  • MegaPilot

    61

  • Gta Ripper

    25

Ik weet niet onder welk hokje ik dit moet plaatsen, kermis opgepitchde happy hardstyle?

Happy Hard Dance, DJ Splash is voornamelijk Hard Dance en uitzonderlijk Eurodance.

Mijn verzameling bestaat voornamelijk uit Hard Dance dus die weet ik wel plaatsen ;p

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Geleihoofd: http://www.youtube.com/watch?v=QPLudCLnOC0. 1994, die plaat klinkt dof want dat was nu eenmaal zo. Er zit een kort kick loos stukje in en voor de rest is het lekker doorraggen. Vrij monotoon, geweldig deuntje, dat wel. Niet alleen 90s stuff klinkt zo maar het is wel het tegenovergestelde van wat ik nu hoor. Recent nummer Broken: http://www.youtube.com/watch?v=b6zyrwowLHM. Dit is voor mij hardstyle maar dan wat sneller en de kicks klinken wat zwaarder.

Vroeger was de bass hard vanwege de distortion, nu lijkt het alsof de bass 2 verschillende lagen zijn en het lijkt meer distortion dan bass. De Promo files zijn ook rond de 150 bpm maar dat was nog altijd hardcore, maar vrij revolutionair voor die tijd.

Alleen de laatste EP van Chosen Few is een van de weinige recente platen die origineel zijn en doorbeuken. De geluidskwaliteit is tegenwoordig 'verbetert'. Je merkt het wat in de helderheid en voornamelijk de treble. Zal wel het verschil zijn tussen analoge en digitale apparatuur. Digitaal (cd) klinkt misschien beter, ik vind analoog (vinyl) mooier.

Link to comment
Delen op andere websites

Recent nummer Broken: http://www.youtube.com/watch?v=b6zyrwowLHM. Dit is voor mij hardstyle maar dan wat sneller en de kicks klinken wat zwaarder.

Als dit hardstyle was, dan hard Evil Activities dat wel onder zijn hardstyle alias gemaakt (Max Enforcer). Overigens een slechte mainstream hc plaat, breaks breaks en nog eens breaks de laatste tijd.

De Promo files zijn ook rond de 150 bpm maar dat was nog altijd hardcore

Je kan Hardcore pitchen op 130 bpm en het blijft hardcore, je kan hardstyle pitchen tot 170bpm en het blijft hardstyle.

De geluidskwaliteit is tegenwoordig 'verbetert'. Je merkt het wat in de helderheid en voornamelijk de treble. Zal wel het verschil zijn tussen analoge en digitale apparatuur. Digitaal (cd) klinkt misschien beter, ik vind analoog (vinyl) mooier.

Voor de hedendaagse muziek vin dik CD's eigenlijk wel een must, maar als ik op een feest sta waar early wordt gedraaid klinkt vinyl idd veel mooier. De sound en de sfeer komt zo beter tot zijn recht.

Overigens, sommige producers gebruiken nog echt oude apperatuur, waar dan ook weer juweeltjes van platen uitrollen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Vandaag naar Wish Outdoor Festival 2011!!!

Frequencerz, Adaro, Radical Redemption, The Machine, Degos & Re-Done, Ran-D & B-Front, Donkey Rollers!! :D :D :D

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...