Jump to content

Hardstyle/Hardcore


MJ_Forever

Recommended Posts

  • Reacties 618
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • S-te-Fan

    230

  • xoex23

    75

  • MegaPilot

    61

  • Gta Ripper

    25

Hardbass line-up bekend, weet niet wat ik er van moet vinden...

MC: DV8

Team Yellow

Brennan Heart

Toneshifterz

Wildstylez

Live: The Pitcher

Team Red

Coone

Deepack

Luna

Live: D-Block & S-te-Fan

Team Green

Headhunterz

Psyko Punkz

Live: Frontliner

Live: Zatox

Team Blue

B-Front

Chris One

Live: A² All Stars

Live: The R3belz

Link to comment
Delen op andere websites

Psyko Punkz vind ik tot nu toe m'n favo Hardstyle-producers hoor. ^^

:N

Ze hebben wat vette oude platen. Sinds Rock Ya Attitude is de engiste interessante plaat No Fear, maar die heeft ook van die irritante kut rap vocals.

Team Blue

B-Front

Chris One

Live: A² All Stars

The R3belz

Team blue vind ik behoorlijk baas hoor! :O

Jij snapt het!

Vanavond Try Before You Die, wat een line-up _O_

203278_original_272971.png

22:00 - 23:30: Pato

23:30 - 00:30: Deepack vs Frontliner

00:30 - 01:00: Live: Bioweapon

01:00 - 02:00: Adaro vs Ran-D

02:00 - 03:00: Beholder vs Zany

03:00 - 03:30: Zatox vs Live: The R3belz

03:30 - 04:30: Jack of Sound vs Titan

04:30 - 06:00: Chain Reaction & Crypsis

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal eens eerlijk mijn mening geven.

Ik vind hardcore echt bijna helemaal niks, en hardstyle dat valt nog wel mee.

Bij hardcore dat hoor je 5 minuten aan en dan heb je koppijn,en

Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar hardcore/hardstyle nummers zijn te makelijk te maken, je hoeft er eigenlijk helemaal geen moeite voor te doen.

En ja je krijgt bij het produceren ervan ook niet echt een band met je instrument, dat heb jij bij gitaar, drums, keyboard etc. duswel zo.

Maar bij een computertje kan ik me dat totaal niet voorstellen.

en ook het feit dat er bijna tot geen text in zit is voor mij een reden om het niet echt te mogen, en als er dan een keer tekst in zit is het zoiets als "Like a machine gun, go tell it to your mama" oO Daar houd ik dus gewoon totaal niet van, dan heb ik echt zoiets bij mezelf van "zozo heel stoer hoor -_-""

Maar bijvoorbeeld een nummer als "Nobody said it was easy" ( weet naam van de artiest niet )

vind ik dan wel weer wat mooi alleen al vanwege de text, of bijvoorbeeld een nummer van brennan hart waar ik niet zo snel op kan komen.

Okee als ik het dan eerlijk bekijk dan heb ik met hardcore gewoon echt helemaal niks, maar hardstyle heeft er nogwel wat goede nummers tussen zitten.

Echt No Hard Feelings tegen mensen die hier wel van houden, ik geef gewoon mijn eerlijke mening :)

Als iemand er wat op te zeggen heeft dan mag dat :)

Bewerkt: door GreyFox-Smurf
Link to comment
Delen op andere websites

Jij zegt dat hardstyle makkelijk te produceren is, maar dat is het volgens mij juist helemaal niet. Ik heb gehoord dat hardstyle veel moeilijker te produceren is dan dance. Dus ik vind het een beetje onzin wat je zegt.

Ja, over de vocals heb je wel gelijk. Het gaat soms nergens over, maar in hardstyle gaat het niet om de vocals, maar om de melodie, de (anti)climax en de kick volgens mij.

Link to comment
Delen op andere websites

Heerlijk dit

Bij hardcore dat hoor je 5 minuten aan en dan heb je koppijn

Je hebt dit niet bij andere muziek? Ik zou naar de dokter gaan.

Maar ik snap wat je bedoelt. Het hoofd element van hardcore is een (distorted) kick wat in de ongetrainde oren vaak als herrie klinkt. Een kick, heb je om de energie te verdelen samen met de bassline, FX (screeches), een melodie etc. Zoals een drummer in een "conventioneel" nummer. Je moet de kick dus niet zien als een herrie. Je moet het zien als een energie verdeler. En ja die gaat wat harder dan bij house of hardstyle en op een hoger bpm. Maar als je alles terug gaat leiden komt het op hetzelfde neer als alle muziek die gebruikt maakt van verschillen in geluiden om energie te verdelen.

Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar hardcore/hardstyle nummers zijn te makelijk te maken, je hoeft er eigenlijk helemaal geen moeite voor te doen. En ja je krijgt bij het produceren ervan ook niet echt een band met je instrument, dat heb jij bij gitaar, drums, keyboard etc. duswel zo. Maar bij een computertje kan ik me dat totaal niet voorstellen.

En hier ga je filiaal de mist in. Elektronische muziek produceren is ontzettend moeilijk. Relatief gezien duurt het veel langer voordat je iets fatsoenlijks kan produceren dan dat je een plaat van Guus Meeuwis op de gitaar kan spelen. Als je een gitaar hebt, en je aait een keer over zijn snaartjes. Voilá, geluid. Nu nog hard oefenen om je vingers op het juiste moment op de juiste plek te houden en je hebt geluid. Bij elektronisch produceren, begin je echter met... niks. Je hebt geen instrument zoals jij die kent. Je hebt alleen electronische muziekinstrumenten, die op ongeveer dezelfde manier werken, maar toch een totaal andere manier van aanpak vereisen. Bij een gitaar heb je een snaar, bij een electronisch muziek instrument (EMI als afkorting, typt handiger) heb je een knopje. Waar je bij een snaar verschillende hoogtes kan krijgen door de afstand met de klankkast te vergroten of te verkleinen heb je bij een EMI een knopje, of schakelaar. Bij een EMI heb je echter zoveel variabelen, en die in combinatie met nog een oneindig aanbod van variabelen, dat het maken van een fatsoenlijk geluid erg veel ervaring en kennis vereist. Om een voorbeeld te geven, een kijkje bij onze catscan in de studio met zijn muziek instrumenten:

Als je dan allemaal aparte elementen hebt, ja dan komt de creativiteit van de producer echt naar boven en wordt alles samengevoegd in MIDI sequencer.

Ik hoop dat ik je duidelijk hebt gemaakt, dat kwalitatief produceren op een computer meer ervaring vereist dan het bespelen van conventionele instrumenten. Verder snap ik jouw wel, jij hoort alleen de muziek en hoort dat het op een computer geproduceerd is. Er wordt dan snel gedacht dat je een computer programma hebt waar je wat noten invoert en zo klaar bent. Maar de software is echter enkel het gene wat alles bij elkaar brengt ;).

en ook het feit dat er bijna tot geen text in zit is voor mij een reden om het niet echt te mogen, en als er dan een keer tekst in zit is het zoiets als "Like a machine gun, go tell it to your mama" oO Daar houd ik dus gewoon totaal niet van, dan heb ik echt zoiets bij mezelf van "zozo heel stoer hoor -_-""

De vocalen zie jij waarschijnlijk als een energie verdeler. Als je dit gewend bent en dit aangenaam vind dan snap ik dat je deze muziek niet leuk vind. Het idee achter deze muziek is niet de verdeling van energie, het opbouwen van spanningen en het loslaten van deze, door vocalen maar door bassdrums (kicks).

Ik had het eerst ook niet met van die vage teksten. Maar het antwoord op de vraag waarom bijvoorbeeld die tekst van Dirty Soundz uit van die wazige regels bestaat kan je beter vinden in de rap scene. Ik vind die vocals in deze track ook echt om te janken (net zoals in zoveel Psyko Punkz platen) maar de bedoeling er van is toch weer het opvullen en aankleden van de rest van de track. Nummers waar vocals echt een plaats innemen zoals jij ze leuk vind, zijn meer JDX Ft. Sarah Maria - Live The Moment, The Nasty Boyz - Angel etc...

Maar bijvoorbeeld een nummer als "Nobody said it was easy" ( weet naam van de artiest niet )

vind ik dan wel weer wat mooi alleen al vanwege de text, of bijvoorbeeld een nummer van brennan hart waar ik niet zo snel op kan komen.

Deze muziek draait veelal niet om de vocalen en tekst, het is geïmplenteerd ter ondersteuning van de rest van de track. Je moet je eigenlijk echt niet af laten leiden door teksten, zoals in "conventionele" muziek. Bij dit soort tracks heeft de producer de bedoeling gehad om de energie op te bouwen met vocalen ja, maar het is niet het hoofd gedeelte van de tekst (wat nog altijd de climax is). Ik weet zeker dat als deze vocalen, die menig niet-hardcore luisteraar aantrekken, er niet in gezeten hadden dat de track nooit was doorgebroken.

Echt No Hard Feelings tegen mensen die hier wel van houden, ik geef gewoon mijn eerlijke mening :)

Als iemand er wat op te zeggen heeft dan mag dat :)

Leuk dat je je eigen mening hebt, stel je voor als iedereen achter elkaar aan loopt :zz:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

**

En je houdt waarschijnlijk enorm van Dubstep/Drum and Bass? Just guessing..

Stefan, die megamix die je eens hier dropte, welk nummer is dat vanaf 2:10:30 tot 2:12:00? Dat vind ik namelijk een zéér lekker nummertje.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

**

En je houdt waarschijnlijk enorm van Dubstep/Drum and Bass? Just guessing..

Stefan, die megamix die je eens hier dropte, welk nummer is dat vanaf 2:10:30 tot 2:12:00? Dat vind ik namelijk een zéér lekker nummertje.

Domme gok.

Ik heb niet superveel verstand van genre's maar ik luister vooral naar Linkin Park, Green Day, Nickelback, Dead by sunrise.

tja.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...