Jump to content

Hardstyle/Hardcore


MJ_Forever

Recommended Posts

  • Reacties 618
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • S-te-Fan

    230

  • xoex23

    75

  • MegaPilot

    61

  • Gta Ripper

    25

Dit is echt een top nummer, dit klinkt zo lekker met een goeie subwoofer er bij.

Idd een vet nummer, het huidige stijltje van Frontliner bevalt me wel. De tracks op zijn album waren op een uitzondering na matig. Alhoewel ik persoonlijk zijn oude platen a la Time/Warphole/Muzyk/Greenhouse/The First Cut/Feel so Good nog altijd het beste vind

Ja klinkt inderdaad lekker, alleen zou ik het tempo wat om hoog gooien, dat klinkt ie net iets lekkerder volgens mij.

Plaat dateert alweer uit 2007, toen 147BPM nog gangbaar was. Mss heb je gelijk, maar ik vind het zelf jammer dat alles maar sneller moet tegenwoordig.

Link to comment
Delen op andere websites

Plaat dateert alweer uit 2007, toen 147BPM nog gangbaar was. Mss heb je gelijk, maar ik vind het zelf jammer dat alles maar sneller moet tegenwoordig.

Naar mijn menig is er geen gangbaar of standaard voor BMP, maar ik denk als je hem op ongeveer 153/154 BMP gewoon wat lekkerder klinkt, ik zelf vindt hem op sommige stukken nogal traag.

Even over Frontliner, ik vind Producers Mind op een paar punten wel een goed album.

Nummers als Dreamdust,Move 2 Thiz en We forget to live klinken bij mij nog steeds wel lekker in het gehoor, toegegeven de rest van het album is bijna allemaal crap.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is echt een top nummer, dit klinkt zo lekker met een goeie subwoofer er bij.

Idd een vet nummer, het huidige stijltje van Frontliner bevalt me wel. De tracks op zijn album waren op een uitzondering na matig. Alhoewel ik persoonlijk zijn oude platen a la Time/Warphole/Muzyk/Greenhouse/The First Cut/Feel so Good nog altijd het beste vind

Ja klinkt inderdaad lekker, alleen zou ik het tempo wat om hoog gooien, dat klinkt ie net iets lekkerder volgens mij.

Plaat dateert alweer uit 2007, toen 147BPM nog gangbaar was. Mss heb je gelijk, maar ik vind het zelf jammer dat alles maar sneller moet tegenwoordig.

Wildstylez wilde toch weer 145BPM gaan produceren?

Ene kant snap ik hem wel, proberen het goede oude stijl terug te krijgen. Maar of het hem gaat lukken? Want iedereen is nu 150BPM (als het niet bekant 155BPM is). Dat is dus de andere kant.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is ook de vraag of we de oude stylen/technieken terug moeten willen, we kunnen dat wel gaan roepen, maar de tracks uit 2006 t/m 2010 ongeveer kun je gewoon niet evenaren, omdat er alleen maar meer van het zelfde komt, en het is de vraag of je dat moet willen.

Laten we bijvoorbeeld Project One erbij nemen, ik ben de eerste die zit te springen om ze terug te krijgen, maar de muziek zal alleen een replica worden van de muziek dat ze op hun eerste album hadden.

Je krijgt dan een soort The Story Unfolds 2, of een nieuwe versie/remix van The Art of Creation.

In principe ben je dan jezelf aan het nadoen.

Ik denk dat het gewoon tijd is dat de creativiteit weer terug komt, want dat kan wel leuke nieuwe dingen op leveren.

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

Het is ook de vraag of we de oude stylen/technieken terug moeten willen, we kunnen dat wel gaan roepen, maar de tracks uit 2006 t/m 2010 ongeveer kun je gewoon niet evenaren, omdat er alleen maar meer van het zelfde komt, en het is de vraag of je dat moet willen.

Laten we bijvoorbeeld Project One erbij nemen, ik ben de eerste die zit te springen om ze terug te krijgen, maar de muziek zal alleen een replica worden van de muziek dat ze op hun eerste album hadden.

Je krijgt dan een soort The Story Unfolds 2, of een nieuwe versie/remix van The Art of Creation.

In principe ben je dan jezelf aan het nadoen.

Ik denk dat het gewoon tijd is dat de creativiteit weer terug komt, want dat kan wel leuke nieuwe dingen op leveren.

De "eckte" hardstyle uit 2002 is niet meer terug te vinden in de hedendaagse hardstyle en deze verandering naar steeds toegankelijkere vormen is het succes geweest van het genre. Jump en happy hardcore zijn ook een bepaalde tijd enorm populair geweest maar door een gebrek van verandering is die rage overgegaan. Hardstyle is veel minder gelimiteerd aan bepaalde eisen en een dergelijk breed muziek genre dat er de ruimte is (geweest) voor veel verandering waardoor het steeds populairder is geworden en blijft worden.

Het probleem van de huidige hardstyle is dat de sounds zo enorm geperfectioneerd zijn. Een mooi voorbeeld vind ik D-Block & S-te-Fan. Elke plaat van hun vóór het MMA album is een toppertje, gekenmerkt door een unieke eigen sound. De sound van deze platen zijn zo vet omdat het nog zo ongeperfectioneerd was. Tegenwoordig klinken de kicks hol, is de tail van de kick te distorted en zitten er weinig lagen bass in. Een voorbeeld van Ran-D, bij wie het heel duidelijk naar voren komt:

Ran-D Ft. Redixx - My Sound (2008)

Gunz For Hire - Bolivia (2012)

Niet dat Bolivia geen vette plaat is, maar de aanwezigheid van lelijke over-distorted kicks laat mij deze plaat veel sneller links liggen. Overigens vind ik bij echte rauwe platen distorted kicks wel vet, zoals in Degos & Re-Done - Crisis. Maar de kicks van Ran-D vind ik eigenlijk gewoon poeplelijk.

Een ander voorbeeld is Donkey Rollers:

Donkey Rollers - Followers (2005)

Donkey Rollers - Sleeping Souls (2012)

Een held die zich niet met deze praktijken bezighoud is The Machine. Met platen zoals Initialize, Renaissance, Times Like These, Endure the Moment. Afgelopen jaar ook enorm fan geworden van Delete, zijn platen als Eden, Android en Syndrome zijn heilig!

Plaat met de meest succesvolle kicks vind ik overigens nog altijd Technoboy - Next Dimensional World.

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

is trouwens ook wel een goeie track, is volgens mij ook het eerste Hardstyle nummer wat ik hoorde.

Ik kan de huidige soort kick van Headhunterz trouwens best waarderen, maar is hij gewoon over used, in bijna elke Remix van hem zit wel een andere gepitchede Dragonborn kick.

Link to comment
Delen op andere websites

Huidige stijl van Wildstylez vind ik ook minder dan de vorige. Ik vond deze platen echt goed:

Lekkere kick, meer lage bass i.v.m. andere nummers.

The Art Of Creation vond ik inderdaad ook erg goed:

En dan natuurlijk op de woensdagavond even lekker erop los rammen (Fresh FM Hardhouse Generation) met dit soort platen. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Tatanka is echt een bazen track. Eerste keer dat ik vdk ging kwam net die plaat erin. Om nooit meer te vergeten.

Tatanka geeft vaak geografische locties als namen aan zijn tracks. De nieuwse telg in deze serie is ook weer een onwijs vette plaat:

Link to comment
Delen op andere websites

Tatanka is echt een bazen track. Eerste keer dat ik vdk ging kwam net die plaat erin. Om nooit meer te vergeten.

Eh, je zult Tokio bedoelen?

Tatanka geeft vaak geografische locties als namen aan zijn tracks. De nieuwse telg in deze serie is ook weer een onwijs vette plaat:

Ja dat was me al eens opgevallen, bijvoorbeeld africa.

Link to comment
Delen op andere websites

Het heeft misschien niet helemaal met het onderwerp te maken.

:schater:

Ik vindt die Audiofreq, best een grappig mannetje, hij heet Sam volgens mij.

Daarnaast vindt ik dit wel een lekker nummertje van Coone

Maar is dit nou official tekststyle? of moet ik het anders typeren?

En dan die stilte als je hoort dat Coone ouder dan Headhunterz is. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...