Jump to content

Hardstyle/Hardcore


MJ_Forever

Recommended Posts

Lijkt maar een beetje op The Vision - Defqon.1 DJ Tool / Engage the Noise

De kick in de track die jij poste is overigens overduidelijk geript uit een track waar ik zo even niet op kom, duidelijk uit de keuken van Saifam, Catfight dacht ik zo.

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 618
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • S-te-Fan

    230

  • xoex23

    75

  • MegaPilot

    61

  • Gta Ripper

    25

Catfight is toch echt wel nog anders hoor qua genre, is in ieder geval een hoopje "zwaarder" dan dit. Maar dat vond ik toen indertijd ook een vrij lekkere track, dus ergens zul je wel juist zitten hoor. Ga hem even terug opzetten, is al lang geleden dat ik die nog heb gehoord.

Link to comment
Delen op andere websites

Creative Community is baas, en wat boeit het dat het niet op een CD staat?

Het boeit me in die zin, dat ik graag een paar goeie tracks gebundeld op een cd zie, waar ik Producer's Mind gewoon een mindere cd vond. ;)

_O_

Link to comment
Delen op andere websites

Catfight is toch echt wel nog anders hoor qua genre, is in ieder geval een hoopje "zwaarder" dan dit. Maar dat vond ik toen indertijd ook een vrij lekkere track, dus ergens zul je wel juist zitten hoor. Ga hem even terug opzetten, is al lang geleden dat ik die nog heb gehoord.

Het begin van die track die jij noemt valt ook niet wat over het algemeen als hardstyle wordt beschouwd. Het is meer house met een hardstyle kick.

Opeens herinnerde ik me uit welke track die kick schijnbaar is gekopieerd, Zany & Max Enforcer - Sound Intense City! Luister maar eens naar de kick onder het house stukje in deze track, fijne track overigens. Verder niks op tegen dat de kicks geript zijn door de knul in kwestie, wel zo netjes als je de credits geeft maargoed waar maak ik me zorgen over.

Ik vind overigens dat Adrenalize nog goed aan zijn sound moet werken, het klinkt te standaart Fruity Loops achtig. Zelfde gold voor Da Tweekaz maar die zijn daar ondertussen wel door die fase heen.

Anyway, binnenkort weer tijd voor Carnaval. En niet zomaar carnaval, maar Hardstyle Carnaval! Potverdorrie veel zin in, vorig jaar was geweldig.

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind overigens dat Adrenalize nog goed aan zijn sound moet werken, het klinkt te standaart Fruity Loops achtig. Zelfde gold voor Da Tweekaz maar die zijn daar ondertussen wel door die fase heen.

Inderdaad, maar FL studio is ook niet het perfecte programma om hardstyle mee te maken, Logic Pro en Cubase en soms Studio One worden door de meeste producers gebruikt.

Toegegeven met FL kun je ook nog heel ver komen, maar de effecten zijn wel een stuk beter in Logic, alleen al die distortion plugin. (ik ben de naam even kwijt.)

Daarnaast experimenteer ik zelf ook af en toe met het maken van Hardstyle (tuts kijken op YT en zelf klooien), wat dan uitloopt op een matige melodie en een buitengewone slechte kick :$

Link to comment
Delen op andere websites

Daarnaast experimenteer ik zelf ook af en toe met het maken van Hardstyle (tuts kijken op YT en zelf klooien), wat dan uitloopt op een matige melodie en een buitengewone slechte kick :$

Zo zijn alle professionals begonnen hoor :7. Het enige wat ik op het moment kan is een bass aanbrengen met Audacity :7. Ik moet echt verder gaan experimenteren met Studio One...

Link to comment
Delen op andere websites

Daarnaast experimenteer ik zelf ook af en toe met het maken van Hardstyle (tuts kijken op YT en zelf klooien), wat dan uitloopt op een matige melodie en een buitengewone slechte kick :$

haha hier nog één

Trouwens weer een geniaal nummer van Frontliner

Link to comment
Delen op andere websites

Zo zijn alle professionals begonnen hoor :7.

Dat snap ik ook wel, maar in de meeste gevallen werden ze in het begin een eindje op weg geholpen.

Headhunterz gebruikte sample packs in het begin en distorte de kicks dan nog verder, en gaven zo hun eigen twist eraan.

In de meeste gevallen doe ik dat ook, maar het kan nog geen eens tippen aan YT kwaliteit.

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

Dat snap ik ook wel, maar in de meeste gevallen werden ze in het begin een eindje op weg geholpen.

Headhunterz gebruikte sample packs in het begin en distorte de kicks dan nog verder, en gaven zo hun eigen twist eraan.

In de meeste gevallen doe ik dat ook, maar het kan nog geen eens tippen aan YT kwaliteit.

Ten tijde van Headhunterz was er nog minder informatie beschikbaar op internet in de vorm van tutorials, samples etc. Je moet gewoon werkelijk honderden uren in de studio doorbrengen wil je enigszins op fatsoenlijk "YouTube" kwaliteit komen.

Mixje van mijn hand, met de kneiters uit 2008, misschien wel de beste mainstream hardstyle ooit.

01. Project One - The Art of Creation

02. Showtek Ft. MC DV8 - Hold us Back

03. Plasmaravers - Bust A Move

04. Technoboy - Rage

05. Builder - My Life is just a Demo (WJ Mix)

06. Noisecontrollers - Shreek

07. The Prophet Ft. Wildstylez - Alive

08. The R3bels - Keep the Rhythm

09. D-Block & S-te-Fan - Sound of Goodbye

10. Project One - The Story Unfolds

11. Davide Sonar - Sarabande

12. Zatox - Feel the Bass

13. Wildstylez - Revenge!

14. Frontliner - Muzyk

15. Headhunterz - Last of the Mohicanz

16. Ivan Carsten - Bumpin' Hard (Tuneboy Remix)

17. D-Block & S-te-Fan - Kingdom

18. Wildstylez - Pleasure

19. Tuneboy - I Will Growl

20. Headhunterz vs Wildstylez - Project One

21. The Prophet Ft. Wildstylez - Cold Rockking

22. Williams Syndrome - Limbo

23. the Masochist - LDMF (Wildstylez Remix)

24. Showtek - Black

25. Fransesco Zeta - Fairyland

26. D-Block & S-te-Fan - Evolutionz

27. Antifact - Path of Rigtheousness

28. DJ Phil Ty - Miami Belch (Polite Mix)

29. Dutch Master - Floospin

30. Tuneboy - Dirty (Wildstylez Remix)

31. Brennan Heart & Clive King - Fearless

32. Activator - June

33. The Pitcher - Karma

34. Dozer - The Legacy

35. Headhunterz vs Wildstylez - Blame it on the Music

36. D-Block & S-te-Fan - Part of the Hard

37. Frontliner - Time

38. 2-Sidez - Freakin'

39. Tatanka - Borderline (Parto Mix)

40. Headhunterz - Reloaded Part 2

41. DJ Gius - Nerve (Tarocco mix)

42. 2 Best Enemies - Phases (Technoboy Mix)

43. Technoboy - Next Dimensional World

44. The Viper & G-Town Madness - Here it Comes (D-Block & S-te-Fan remix)

45. Tatanka & Zany Ft. MC DV8 - Connection

46. Frontliner - Warphole

47. Dark Oscillators - Trapped (Salaio Mix)

48. Donkey Rollers - Thunderbeats (2008 Remix)

49. The Machine - Better World

50. D-Block & S-te-Fan - Total Eclipz

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

Ten tijde van Headhunterz was er nog minder informatie beschikbaar op internet in de vorm van tutorials, samples etc. Je moet gewoon werkelijk honderden uren in de studio doorbrengen wil je enigszins op fatsoenlijk "YouTube" kwaliteit komen.

Klopt, maar die tijd heb ik helaas niet, want ik zit nog op school :$

Ik vind de melodie geniaal, maar welke kraai hebben ze van stal gehaald om dit in te zingen, die vocal verpest (in mijn ogen) het hele nummer. :t

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien hier vrij veel Hardstyle (en Hardcore)-fanatics zitten, vroeg ik mij af wat jullie dan van Deepforces zouden vinden? ^_^

http://www.youtube.com/watch?v=bq6aP4kBLHc

Deepforces is in feite één enkele artiest met zijn eigen stijl. Het is het beste te beschrijven als een hybride tussen Hardstyle en Hard Trance.

http://www.youtube.com/watch?v=wvGBamUri_c

Met Heartbeat als absolute favoriet :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...