Jump to content

Hardstyle/Hardcore


MJ_Forever

Recommended Posts

  • 4 weken later...
  • Reacties 618
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • S-te-Fan

    230

  • xoex23

    75

  • MegaPilot

    61

  • Gta Ripper

    25

E-Force platen klinken vind ik vaak niet veel aan. De sounds zijn veel te veel hetzelfde, daarnaast is het te geforceerd "hard". Dark Emotions, Who the hell are you, Firebird en Attention vind ik dan nog wel gave platen

Die Wake me up bootleg is wel heel erg slecht :{. Er blijven van die idioten simpele bootlegs van house tracks maken door de boel te versnellen en er een kick onder te plakken, klinkt 99/100 keer nergens naar.

Vraagje, wat vinden mensen hier van de Donkey Rollers? Favoriet platen? Waar staan ze volgens jouw bekend om etc...?

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

Achja eforce lokale hardstyle dj hier ! Vind ze tracks wel vaak zelfde maar zijn wel hard !

attention vind ik ook erg goed , firebird vind ik meevallen maar dat was een track van Beatproviders.

Donkey rollers bestaan uit zany & mc dv8 & nog een iemand weet alleen niet meer wie , als ik het goed heb . Voor de rest zitten ze bij Fusion Label maar hebben hun tijd wel gehad , DonkeyRollers draaien niet veel meer .

Vind het nummer total domination wel erg vet zeker aan het begin !

Bewerkt: door Dreamsszz
Link to comment
Delen op andere websites

firebird vind ik meevallen maar dat was een track van Beatproviders.

E-Force maakte deel uit van Beat Providers.

Donkey rollers bestaan uit zany & mc dv8 als ik het goed heb .

Vind het nummer total domination wel erg vet zeker aan het begin !

Zany, DV8, Jowan en Michel Pollen (de man achter de producties van The Pitcher).

Ken je toevallig wat oudere platen van de Donkey Rollers? En aangeven wat je daar eventueel vet aan vind?

Donkey Rollers - Total Domination

Een van de mindere van de Donkeys. To the End en vooral Million Gods vind ik de betere recente Donkey platen.

Toevallig ben ik ook benieuwd wat mensen hier van Project One vinden, meningen?

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

Klopt E-force maakte daar deel uit .

Ja ken wel paar oude platen , silver bullet / strike again / follwers . Vind t ook wel iets hebben maar ben meer van de RAW hardstyle .

Wat vind jij eigenlijk van de D'R?

Project one vind ik niet echt wat , nooit gevonden ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt E-force maakte daar deel uit .

Ja ken wel paar oude platen , silver bullet / strike again / followers . Vind t ook wel iets hebben maar ben meer van de RAW hardstyle .

Wat vind jij eigenlijk van de D'R?

De Donkey Rollers zijn een stel eindbazen. Sinds hun eerste optreden op Defqon.1 in 2004 hebben ze altijd vooraan gestaan op het gebied van sound innovatie en zijn in vele ogen de grondleggers van de hardere kant van hardstyle. Kicks zoals in tracks als The Fusion of Sound, Immeasurably, Revolutions, Chopper en Followers blijven onovertroffen, deze zitten technisch zo enorm goed in elkaar en vooral de lage basstonen komen altijd goed naar voren. Geloof me bij het produceren van hardstyle tracks van deze kwaliteit komt heel wat natuurkundig rekenwerk naar voren. Door deze kundigheid wordt een boel lucht en lage frequenties in beweging gezet waarbij recente kicks van een Radical Redemption of Gunz 4 Hire verbleken. De sfeer in hun tracks klopt ook gewoon, in het geval van de Donkey Rollers duister met een knipoog, en sfeer is nog altijd een van de belangrijste aspecten van een hardstyle track.

Ik geef toe dat ik de Donkey Rollers na hun release van Chaos/2012/Immortal behoorlijk vind afgezwakt. Het lijkt erop dat het aandeel van Michel Pollen van de producties steeds groter wordt en die van Zany en Jowan kleiner. Donkey Rollers platen klinken hedendaags meer als hardere The Pitcher platen. De kicks zijn niet meer zo geweldig zoals ze vroeger waren. Helaas is het de trend van deze tijd dat kicks verzwakken en veel te distorted worden.

In het zelfde straatje van de Donkey Rollers kan ik de Southstylers noemen, een alias van Zany DV8 en Walt (50% Showtek). Zij hebben enorm vette, harde en aparte platen die meestal heel anders klinken dan de gangbare hardstyle.

Als toppunt kan ik hun liveset @ Qlimax 2006 aanraden, naar mening één van de beste Donkey Roller setjes ooit.

Oja en Donkey Rollers mag gerust tot de "raw" hardstyle gerekend worden.

Project one vind ik niet echt wat , nooit gevonden ook.

Headhunterz en Wildstylez kwamen met Project One in één van de gloriejaren van hardstyle. De beste nummers ooit zijn naar mijn mening (welke ik deel met vele anderen) gemaakt rond de periode 2007/2009 en Project One vind ik naast wat andere artiesten perfect representief voor de sound in deze periode en dus hoe (mainstream) hardstyle zou moeten zijn. Naast Headhunterz en Wildstylez vind ik tracks van D-Block & S-te-Fan (Total Eclipz, Stronger, Keep it Coming, Evolutionz) , Noisecontrollers (We are the Noisecontrollers, Aliens, Gaia) uit deze periode sterk representatief over hoe hardstyle eigenlijk hoort te zijn.

Als één van de oudere rotten kijk ik daarom kritisch naar de hedendaagse hardstyle. De splitsing van raw hardstyle en mainstream hardstyle vind ik niet noodzakelijk. Wat ik het meest betreur is dat de kenmerkende hardstyle sound verloren gaat en plaats maakt voor tracks met zwakkere kicks en slechte, saaie 13-in-een-dozijn nummers. Opkomende artiesten zoals Wasted Penguinz en Da Tweekaz interesseren me daarom ook totaal niet.

Ik kan er nog steeds van genieten, maar het kan allemaal gewoon beter.

Link to comment
Delen op andere websites

The Donkey Rollers strike agian! Wat een heerlijke bazen zijn dat!

Ik ben vooral weg van de oude platen, hun kicks waren geweldig _O_

Project one is voor mij de ideale mainstream van 2007/2008, The story unfolds, The art of creation en niet te vergeten life beyond earth.

Nu we toch bezig zijn, wat vinden we hier eigenlijk van de oude deepack? 100%,Here's johnny, The prophecy zijn echt onwijs vette platen!

Stefan, weet jij waar ik

kan vinden? Googlen brengt me nergens :( Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

The Donkey Rollers strike agian! Wat een heerlijke bazen zijn dat!

Ik ben vooral weg van de oude platen, hun kicks waren geweldig _O_

Precies

Project one is voor mij de ideale mainstream van 2007/2008, The story unfolds, The art of creation en niet te vergeten life beyond earth.

Fantasy or Reality, Halfway There!

Nu we toch bezig zijn, wat vinden we hier eigenlijk van de oude deepack? 100%,Here's johnny, The prophecy zijn echt onwijs vette platen!

Deepack waren en blijven bazen, hun oude platen behoren tot de top van de Hardstyle. Eén keertje Deepack @ Qlimax 2003 opzetten stelt niet teleur.

Stefan, weet jij waar ik

kan vinden? Googlen brengt me nergens :(

Veel oude Headhunterz platen zijn nooit uit- of vrijgegeven. Naast War Figure zijn Estaloca van Antifact zijn Battle 2 the End (Antifac Remix) en Gangstah's Attitude nooit verschenen. Slechts enkele hebben deze promo's van Headhunterz, zo draaide Scope DJ Gangstahs Attitude @ De Tijdmachine begin dit jaar (gelukkig was ik daarbij) (link). Van Antifact heb ik alleen Path of Righteousness, Breaking the Rules (Antifact Remix) en Time 2 Rock (Antifact Remix) maar dat zijn met uitzondering van Path of Righteousness allemaal primitieve Headhunterz/Nasty D-Tuners platen.

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wou hem ook al posten, wat een bazen plaat! Die kick is gewoon: WAUW! _O_

The Prophet is lekker bezig dit jaar eerst Retro en nu deze :)

Stefan, jij had het in een van je vorige posts over berekeningen die moeten worden gedaan om de lage frequenties goed te laten klinken. Maar wat zijn deze berekeningen dan? Ik weet dat de meeste producers op 100hz boosten omdat dat de 'clubfrequentie' is, zo klinkt het goed op de meeste club systemen. Bedoelde jij dit ook? (Bepaalde frequenties boosten.) of is er ook nog een andere techniek waar ik niks van af weet? :puh: Ik zou dat namelijk voor mijn eigen producties geklungel ook wel graag willen weten :)

Dit is een van mijn favorieten van The Prophet:

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...