Jump to content

Nieuwe camera


paul007

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ga volgende week 5 dagen naar Londen voor educatieve reizen en nu wil ik een kleine camera aanschaffen waarmee ik wel redelijke foto's kan maken. Het liefst moet die zo goedkoop mogelijk zijn als de foto's nog maar wel redelijk zijn. Ik ga morgen naar de Mediamarkt dus daar ben ik van plan er eentje te kopen. Hebben jullie suggesties voor mij qua merk of welk toestel? :)

Thanks

paul007

Link to comment
Delen op andere websites

Met deze kun je uitstekend foto's maken :puh:

Moet alleen nog een geheugen kaartje in ;) (wel batterijen)

En anders deze met een accu.

Thanks, zoals ik al zei ga ik morgen naar de mediamarkt om er ééntje uit te zoeken maar ik heb toch nog een paar algemene vragen.

- Waar moet ik nou op letten als ik zo'n compacte camera ga kopen? Mij is verteld dat ik niet alleen naar de Megapixels moet kijken, maar naar wat dan nog meer?

- Is er een specifiek merk dat het wel goed doen rondom compacte camera's?

Thanks

paul007

Link to comment
Delen op andere websites

Ga naar de Media Markt, kies een model van een degelijk merk (Canon, Nikon, Panasonic, Sony, Samsung), en zoek daarvan het model uit met

1) oplaadbare batterij (je wil echt niet heel de tijd batterijen zitten kopen)

2) meeste megapixels

3) meeste optische zoom

4) videofunctie als je die wil

5) gebruiksvriendelijkheid (voldoende opties, degelijkheid)

6) accessoires inbegrepen (tasje, misschien geheugenkaart)

Link to comment
Delen op andere websites

Ga naar de Media Markt, kies een model van een degelijk merk (Canon, Nikon, Panasonic, Sony, Samsung), en zoek daarvan het model uit met

1) oplaadbare batterij (je wil echt niet heel de tijd batterijen zitten kopen)

2) meeste megapixels

3) meeste optische zoom

4) videofunctie als je die wil

5) gebruiksvriendelijkheid (voldoende opties, degelijkheid)

6) accessoires inbegrepen (tasje, misschien geheugenkaart)

Bedankt voor je reactie, hiermee kom ik wel uit de voeten. Ik vertel morgen wel welke camera het is geworden. :)

Thanks :bier:

paul007

Edit: @hierboven: ik vertelde het verkeerd aan het begin, het word eigenlijk een beetje de 'vakantiecamera' voor mij en m'n zus. Zij gaat deze zomervakantie nog naar Griekenland met een paar vriendinnen dus vandaar.

Bewerkt: door paul007
Link to comment
Delen op andere websites

Als het even kan, neem dan een accu.

Die zijn vaak sneller als batterijen.

Vooral de tijd tussen de foto's.

Met batterijen (in mijn beleving) duurt het vaak 2/3 sec voordat je een nieuwe maken, met een accu is dat direct of na 1 sec.

Link to comment
Delen op andere websites

Ga naar de Media Markt, kies een model van een degelijk merk (Canon, Nikon, Panasonic, Sony, Samsung), en zoek daarvan het model uit met

1) oplaadbare batterij (je wil echt niet heel de tijd batterijen zitten kopen)

2) meeste megapixels

3) meeste optische zoom

4) videofunctie als je die wil

5) gebruiksvriendelijkheid (voldoende opties, degelijkheid)

6) accessoires inbegrepen (tasje, misschien geheugenkaart)

Het eerste punt zal nogal een probleem worden voor een fototoestel van minder dan 100 Euro, maar je kan natuurlijk ook herlaadbare batterijen gebruiken. En het tweede punt is van geen belang, tenzij je je foto's op gigantisch formaat wil printen :7

Link to comment
Delen op andere websites

Als het even kan, neem dan een accu.

Die zijn vaak sneller als batterijen.

Vooral de tijd tussen de foto's.

Met batterijen (in mijn beleving) duurt het vaak 2/3 sec voordat je een nieuwe maken, met een accu is dat direct of na 1 sec.

Dit is de grootste onzin die ik ooit heb gelezen. Alsof het aan het type batterijen ligt of je snel foto's achter elkaar kunt nemen of niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Als het even kan, neem dan een accu.

Die zijn vaak sneller als batterijen.

Vooral de tijd tussen de foto's.

Met batterijen (in mijn beleving) duurt het vaak 2/3 sec voordat je een nieuwe maken, met een accu is dat direct of na 1 sec.

Dit is de grootste onzin die ik ooit heb gelezen. Alsof het aan het type batterijen ligt of je snel foto's achter elkaar kunt nemen of niet.

Licht eraan als je flitser gebruikt. Dan duurt het inderdaad beetje lang om de volgenden foto te maken en gaat je batterijen sneller op. Verder heeft Galiorix gelijk

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...