Sprunk Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 Hallo, Ik heb heel lang geleden toen ik nog niet de kennis had om zelf een computer te bouwen een Acer PC gehad. Toen ik vorig jaar een nieuwe PC ging bouwen, heb ik besloten mijn HDD over te nemen. Zodoende dit ik nu eigenlijk met een Acer OEM HDD in mijn systeem. Ook de herstel partitie is nog aanwezig. Echter wil ik deze nu verwijderen, daar ik niet van plan was om mijn PC te gaan herstellen met die acer troep. Maar ik kan de partitie niet formatten of laten samenvoegen met een andere partitie. Ik gebruik Windows Schijfbeheer. Weet iemand of en hoe ik deze partitie wel kan formatteren en laten samensmelten met een andere. Het gaat om een 160 GB HDD van Seagate. De partitie met welke ik hem wil samenvoegen heb ik reeds geformatteerd, dus mij wijzen op dataverlies is niet nodig. Bij voorbaat dank! Reageren
Galiorix Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 Ik denk dat je met een magneet ook aardig ver komt. Gewoon helemaal wissen die handel. Heb je de schijf al in een andere computer zitten? Reageren
Sprunk Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 19 april 2010 Schijf in een andere computer? Nee, hoezo. Het is gewoon de enige schijf in mijn PC, maar wil die verborgen partitie en mijn gestolen 6 GB nu wel eens terug. Maar Windows Schijfbeheer laat met dat niet doen. Reageren
wesley123 Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 ik denk dat je misschien via DOS het wel op een bepaalde manier kunt doen, of via een linux live cd, zolang je windows maar neit op hoeft te starten. Vraag me verder alleen niet hoe je het zou moeten doen. Reageren
Casss Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 (bewerkt) Als ik mijn Windows 7 CD erin doe en een paar keer verder klik kom ik bij het partitie kiezen menu waar je ook elke schijf kan formatteren, dus misschien helpt het als je dat doet maar dan Windows niet opnieuw instaleert maar gewoon annuleerd na de format? Maar ik heb dit niet getest. Alleen ik denk dat die 6GB wel met een reden niet beschikbaar zijn? Bewerkt: 19 april 2010 door Casss Reageren
wesley123 Geplaatst: 19 april 2010 Rapport Geplaatst: 19 april 2010 Als ik mijn Windows 7 CD erin doe en een paar keer verder klik kom ik bij het partitie kiezen menu waar je ook elke schijf kan formatteren, dus misschien helpt het als je dat doet maar dan Windows niet opnieuw instaleert maar gewoon annuleerd na de format? Maar ik heb dit niet getest. Alleen ik denk dat die 6GB wel met een reden niet beschikbaar zijn? ja als OEM herstelpartitie, was al gezegt. En daarbij, 90% kans dat die partitie in windows is geblokkeert, hij zit er niet voor niks op, namelijk zodat je de Windows 7 cd niet meer nodig hebt. Reageren
Sprunk Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 19 april 2010 Ja, maar daar staat nog een door Acer erg vervuilde installatie van Vista op. En ik moet geen Vista op mijn PC. Ik zal het eens proberen op jou mannier Casss, anders zoek ik naar een ander programma. Reageren
Hayte Geplaatst: 23 april 2010 Rapport Geplaatst: 23 april 2010 Zo'n herstel partitie is inderdaad verborgen, kom je niet in, kan je niks mee, etc. Met de Windows CD kan je alleen partitie's verwijderen die je normaal ook kan gebruiken, zoals C: en D:. Verborgen partitie's staan gewoon niet in het menu. Reageren
Casss Geplaatst: 24 april 2010 Rapport Geplaatst: 24 april 2010 Zo'n herstel partitie is inderdaad verborgen, kom je niet in, kan je niks mee, etc. Met de Windows CD kan je alleen partitie's verwijderen die je normaal ook kan gebruiken, zoals C: en D:. Verborgen partitie's staan gewoon niet in het menu. Dan vraag ik me af wat die 10gig niet-toegewezen ruimte is? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.