Jump to content

PC Upgrade maar welke onderdelen?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey GTA-Forumers,

Ik heb een pc waarvan ik graag de videokaart,en CPU zou willen upgraden.

Maar ik weet niet welke cpu en videokaart ik moet nemen die bij het systeem past zonder error ofzo oftewel dat ik niet voor niets geld uitgeeft

ik geef maximaal per onderdeel €50,- uit.en hoe moet ik een videokaart vervangen en cpu? ( ik doe geen internet bestellingen alleen alternate)

wat moet ik met de bios doen ofzo als ik het erin heb gezet en hoe moet dat?

Alvast bedankt zie onder specificaties..

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: VIA

- Computermodel: K7VT4A+

- Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant:

- Model: K7VT4A+

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: Default System BIOS, versie P1.30

- Aansluitingen: PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij), PCI4 (Vrij), PCI5 (Vrij)

- Poorten: PS2 KEYBOARD (Toetsenbord), PS2 MOUSE (Muis), COM (Serieel), LPT (Parallel), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), ETHERNET (Netwerk), LINE-OUT (Audio), LINE-IN (Audio), MICROPHONE (Audio), GAME (Midi)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Sempron™ 2200+

- Kloksnelheid: 1499 MHz

- Socket & Cache(s): Socket-A, 256 KB L2 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 1023 MB RAM

- Type(s): 512 MB RAM (Onbekend, DIMM), 512 MB RAM (Onbekend, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:)

- Grootte: 149,04 GB (149,04 GB (C:) )

- Vrije ruimte: 135,81 GB (135,81 GB (C:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: CD- of DVD-ROM station, E: CD- of DVD-ROM station, F: Verwisselbare schijf

- Model(len): C: Hitachi HDS721616PLAT80 IDE, D: BTC BCE3212IM, E: ATAPI DVD A DH20A4P, F: Onbekend

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: C-Media

- Model: C-Media AC97 Audio Device

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce FX 5200 (Microsoft Corporation)

- Beeldprocessor: GeForce FX 5200 (0x0322)

- Geheugengrootte: 128 MB VRAM

- Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.10.5673

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Philips Electronics

- Model: Philips Brilliance 180P (18.1inch LCD MONITOR)

- Schermresolutie: 1024x768 (Normaal 4:3 XGA)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaard-systeemapparaten)

- Model: USB-HID

- Aantal knoppen: 4

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-HID

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): VIA Compatable Fast Ethernet Adapter (Ethernet 802.3)

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 9.0c

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows Vista Enterprise

Geplaatst:

Voor 50 euro per onderdeel kun je niet upgraden helaas. Voor 50 euro heb je namelijk geen processor en/of videokaart. Plus dat je huidige moederbord inmiddels dusdanig verouderd is en moderne processoren en niet op kunnen omdat die een ander zogeheten socket gebruiken.

Wil je weer een beetje bij de tijd komen moet je dus een nieuw moederbord en processor aanschaffen. Wil je ook gamen heb je ook een nieuwe videokaart nodig, en in dat geval ook een nieuwe voeding. Tevens zou een RAM upgrade ook geen overbodige luxe zijn. De kosten voor zo'n geintje zijn wel wat hoog, rond de 400-500 euro.

Geplaatst:

Je huidige rig is verouderd en er zal niet echt meer gegamed meer op kunnen. Ik raad, zoals alle anderen, door te sparen totdat je ongeveer €400-500 hebt en dan je volledige systeem opkrikken. Met €50 kan een misschien je RAM geheugen upgraden of iets anders, maar je rig upgraden voor €50 gaat helaas niet.

:)

Geplaatst: (bewerkt)

Je huidige rig is verouderd en er zal niet echt meer gegamed meer op kunnen. Ik raad, zoals alle anderen, door te sparen totdat je ongeveer €400-500 hebt en dan je volledige systeem opkrikken. Met €50 kan een misschien je RAM geheugen upgraden of iets anders, maar je rig upgraden voor €50 gaat helaas niet.

:)

Verzin zelf eens wat in plaats van telkens de mensen boven je te herhalen. :duh:

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Het is in iets meer begrijpbare taal.

ICT mensen snappen het wel(niet direct experts ofzow) maar mensen die er geen verstand van hebben miss niet ;)

Geplaatst:

ik hoef geen game pc hoor, voor de duidelijkheid gewoon een casual computer die wel meekan.

en de prijs mag goedkoop zijn.

het hoeft geen nieuwste cpu te zijn maar eentje die bij mijn moederbord past, en een goeie iig een snellere dan een 1.5 ghz.

en een redelijke videokaart die ook bij de huidige specificaties passen?

alvast bedankt.

sorry dat ik niet ge-edit heb mja,

ik zie net dat mijn moederbord niet meer compitabel is met de huidge processoren,

als edit dan maar is er iemand die mij hierbij kan helpen voor een videokaart, CPU,Moederbord die bij de huidige specificaties passen (Graag alternate.nl) het liefst zo goedkoop mogelijk.

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Geplaatst:

Iets als dit:

post-35628-1271869792,47.png

Een nieuw moederbord voor de Athlon II Dual Core processor, 2.8 Ghz. En een leuk klein grafisch kaartje zodat je in ieder geval vloeiend HD content kan afspelen en wat oudere spellen als San Andreas vloeiend kan spelen.

Geplaatst:

Iets als dit:

post-35628-1271869792,47.png

Een nieuw moederbord voor de Athlon II Dual Core processor, 2.8 Ghz. En een leuk klein grafisch kaartje zodat je in ieder geval vloeiend HD content kan afspelen en wat oudere spellen als San Andreas vloeiend kan spelen.

top! man bedankt, mijn laatste vraagje is

als ik die moederbord koop, werkt met RAM (geheugen) er nog wel op?

en moet ik iets aan de bios veranderen als ik die moederbord met cpu erop zet? en videokaart of start die automatisch gewoon op zoals normaal?

en als allerlaatste :engel: er staat dat als je cpu of dergelijke aanraakt dat het statisch is als ik gewoon NORMALE handschoenen gebruikt wat je gewoon in de winter aandoet (zon wolle) is het dan niet statisch?:puh:

Geplaatst:

en moet ik iets aan de bios veranderen als ik die moederbord met cpu erop zet? en videokaart of start die automatisch gewoon op zoals normaal?

en als allerlaatste :engel: er staat dat als je cpu of dergelijke aanraakt dat het statisch is als ik gewoon NORMALE handschoenen gebruikt wat je gewoon in de winter aandoet (zon wolle) is het dan niet statisch?:puh:

Je RAM hoort gewoon te werken en de computer hoort met de nieuwe hardware gewoon op te starten. Je kan misschien wel beter even Windows opnieuw installeren, want als jij je nieuwe videokaart driver installeert kan die conflicten gaan geven met de oude. ;)

Normaliter ben je volgens mij statisch geladen, hier kan computer hardware niet tegen. Je kunt jezelf ontladen door die twee pinnetjes in het stopcontact aan te raken of een verwarmingsbuis werkt volgens mij ook. Deze zijn geaard, dus dan loopt de statische elektriciteit weg. :)

Geplaatst:

Als je DDR2 geheugen hebt werkt het gewoon. Dus je moet wel even goed uitlezen met een programma als PC Wizzard of CPU-Z welk type geheugen je hebt (DDR, DDR2, SD-RAM).

Tevens is een geheugen upgrade ook aan te raden. Tegenwoordig is 2 GB toch wel een minimum. Zo'n upgrade kost 25 tot 50 euro, afhankelijk van welk type geheugen je nu hebt. Post een een screen van het CPU-z geheugen tabblad.

Geplaatst:

Je RAM hoort gewoon te werken en de computer hoort met de nieuwe hardware gewoon op te starten. Je kan misschien wel beter even Windows opnieuw installeren, want als jij je nieuwe videokaart driver installeert kan die conflicten gaan geven met de oude. ;)

Normaliter ben je volgens mij statisch geladen, hier kan computer hardware niet tegen. Je kunt jezelf ontladen door die twee pinnetjes in het stopcontact aan te raken of een verwarmingsbuis werkt volgens mij ook. Deze zijn geaard, dus dan loopt de statische elektriciteit weg. :)

twee pinnetjes in het stopcontact en dan jezelf ontladen is niet gevaarlijk toch?

oftewel hoe lang duurt het dat die statische elektriciteit weer terug is?

en niet pijnlijk ofzo:P

Geplaatst:

twee pinnetjes in het stopcontact en dan jezelf ontladen is niet gevaarlijk toch?

Dat is niet gevaarlijk nee. :puh: Statische elektriciteit ontstaat door wrijving, dus als je bijvoorbeeld met een ballon over een wollen trui heen wrijft. Als je jezelf gewoon steeds ontlaadt voordat je aan je PC gaat sleutelen weet je zeker je hardware niet zult beschadigen. ;)

Geplaatst:

Dat is niet gevaarlijk nee. :puh: Statische elektriciteit ontstaat door wrijving, dus als je bijvoorbeeld met een ballon over een wollen trui heen wrijft. Als je jezelf gewoon steeds ontlaadt voordat je aan je PC gaat sleutelen weet je zeker je hardware niet zult beschadigen. ;)

hoelang duurt mijn Ontlading oftewel dat ik weet wanneer ik weer GELADEN ben (sorry ben slecht in natuurkundige dingen :schater: )

Geplaatst: (bewerkt)

En als je net als mij nóg minder risico wilt lopen dan ren je naar de lokale elektronicazaak (en daarmee bedoel ik geen MediaMarkt maar een winkel waar je weerstandjes, bouwpaketjes etc. kan kopen) en je koopt daar een antistatisch armbandje: een bandje met een kabeltje eraan waar een klipje aanzit die je aan een geaard voorwerp vastmaakt (bijvoorbeeld de 2 aardpinnen in een stopcontact, en dan vooral NIET in de gaten duwen :engel: )

Succes

@Sprunk hieronder, normaal gesproken is de verwarmingsbuis op de dezelfde aarddraad als het stopcontact aangesloten. Tenzij je zo ontzettend @*#$* bent om hem in de gaten te duwen is dat net zo veilig, het is dus maar net wat dichter in de buurt is :bonk:

Bewerkt: door RoL0

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...