Jump to content

PC Upgrade maar welke onderdelen?


Mr-HocusPocus

Recommended Posts

Gewoon je verwarmingsbuis een seconde aanraken en je bent geaard. Dat is veiliger dan een stopcontact en net zo effectief. Als je elektrisch geladen bent voel je overigens een klein schokje als je de verwarming aanraakt.

Link to comment
Delen op andere websites

top! man bedankt, mijn laatste vraagje is

als ik die moederbord koop, werkt met RAM (geheugen) er nog wel op?

en moet ik iets aan de bios veranderen als ik die moederbord met cpu erop zet? en videokaart of start die automatisch gewoon op zoals normaal?

en als allerlaatste :engel: er staat dat als je cpu of dergelijke aanraakt dat het statisch is als ik gewoon NORMALE handschoenen gebruikt wat je gewoon in de winter aandoet (zon wolle) is het dan niet statisch?:puh:

Je RAM hoort gewoon te werken en de computer hoort met de nieuwe hardware gewoon op te starten. Je kan misschien wel beter even Windows opnieuw installeren, want als jij je nieuwe videokaart driver installeert kan die conflicten gaan geven met de oude. ;)

Normaliter ben je volgens mij statisch geladen, hier kan computer hardware niet tegen. Je kunt jezelf ontladen door die twee pinnetjes in het stopcontact aan te raken of een verwarmingsbuis werkt volgens mij ook. Deze zijn geaard, dus dan loopt de statische elektriciteit weg. :)

bedankt iedereen voor de informatie ik weet nu alles om even alles te kunnen veranderen (tips mag nog altijd :engel: )

alleen mijn allerlaatste afsluitende vraag _O_ :

moet ik eerst windows opnieuw installeren VOOR ik alles gaat vervangen of daarna?

en red mijn voeding het wel want mijn huidige cpu draait al ongeveer tussen de 37 en 50 graden

(zit op andere pc dus weet niet zo snel uit mijn hoofd volgens mij rond de 37--41 )

Bewerkt: door Mr-HocusPocus
Link to comment
Delen op andere websites

Je moet windows achteraf installeren. Anders heeft het natuurlijk niet zoveel zin.

De temperatuur van je processor heeft niets te maken met je voeding overigens. Welk model heb je en hoeveel Watt lever je voeding? De nieuwe componenten zijn geen stroomvreters dus in denk haast dat het wel gaat werken allemaal. Maar post toch maar even deze gegevens, voor alle zekerheid.

Link to comment
Delen op andere websites

twee pinnetjes in het stopcontact en dan jezelf ontladen is niet gevaarlijk toch?

oftewel hoe lang duurt het dat die statische elektriciteit weer terug is?

en niet pijnlijk ofzo:P

Dat is niet gevaarlijk nee. :puh: Statische elektriciteit ontstaat door wrijving, dus als je bijvoorbeeld met een ballon over een wollen trui heen wrijft. Als je jezelf gewoon steeds ontlaadt voordat je aan je PC gaat sleutelen weet je zeker je hardware niet zult beschadigen. ;)

hoelang duurt mijn Ontlading oftewel dat ik weet wanneer ik weer GELADEN ben (sorry ben slecht in natuurkundige dingen :schater: )

Breng je PC + de spullen dan gewoon naar je plaatselijke PC-boer, die zet hem vast in elkaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...