Jump to content

Overheid die alles regelt


TomHagen

Recommended Posts

Nu lees ik weer in het nieuws dat er vorig jaar veel meer jongeren in coma zijn geraakt doordat ze te veel bier drinken, het gaat dan om kinderen die vaak jonger zijn dan 16. Ten eerste is dit natuurlijk ziekelijk, hoe komt zo'n kindje die waarschijnlijk nog niet eens bier lust erbij om 15 pils te drinken (?), maar nog veel vervelender is dat de overheid nu weer de regels gaat aanscherpen om het te voorkomen. Jongeren worden strafbaar als ze onder de 16 jaar bier drinken, leeftijdsgrens wordt opgehoogd naar 18 of dat bier gewoon duurder wordt.

WAAROM NOU!? Waarom moet de Nederlandse overheid bij alles wat negatief in het nieuws komt meteen met maatregelen komen? Waarom willen ze alles in eigen hand hebben? Het is de schuld van de ouders die hun kinderen laten comazuipen. Waarom moet de overheid dan met plannen komen? Laat die kinderen maar op eigen kosten behandelen van hun domme actie, eigen schuld en ga maar uithuilen bij pappie en mammie die hebben gefaald in de opvoeding.

Maar dit is slechts een voorbeeld, er zijn er nog meer waarbij de overheid alles probeert te regelen waarbij het er uiteindelijk op neer komt dat ze liever hebben dat we thuis moeten blijven op een stoel zitten en niks mogen doen want er zou wel eens wat met je kunnen gebeuren.

Ohja, wat is uw mening hierin? :D

Bewerkt: door TomHagen
Link to comment
Delen op andere websites

Bier drinkende minderjarigen zijn gewoon niet tegen te houden. Zelfs al zet je de doodstraf erop, ze zullen het blijven doen.

Ook zullen vele jongeren het 'cooler' vinden als de leeftijdsgrens naar 18 wordt verschoven. Dan zitten ze daar met hun biertje: 'Hehe, eigenlijk mag ik dit pas over 4 jaar drinken, cool he? '.

De regels van nu vind ik goed, en als ze hun eigen kosten moeten betalen vind ik wel een goed idee eigenlijk, laten we het voorstellen? :D

Link to comment
Delen op andere websites

Aan de ene kant heeft de overheid ook wel gelijk, ze willen niet dat er zo veel mensen gaan comazuipen. Maar dit gaat wel ten koste van de mensen die wel gewoon met mate drinken en dat is zo jammer.

Hetzelfde probleem hebben we met games verkopen onder de 18, omdat andere mensen het verpesten worden andere mensen de dupe.

Link to comment
Delen op andere websites

Eigen verantwoordelijkheid en dat moeten ze ook onder ogen zien. Ik zelf drink al sinds mijn 14e gezellig bij vrienden, maar ben nooit aangeschoten laat staan dronken thuisgekomen. Deze jongens doen het om stoer te doen, mogen ze ook mooi stoer de rekening betalen.

Misschien een boete voor comazuipen? (als men eenmaal in coma is)

Bewerkt: door Bierbuikje
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien een boete voor comazuipen?

Da's alleen maar meer ellende, ik denk dat jongeren na het comazuipen echt wel doorhebben dat ze de fout in zijn gegaan dan is een boete ook weer te bont.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien een boete voor comazuipen?

Da's alleen maar meer ellende, ik denk dat jongeren na het comazuipen echt wel doorhebben dat ze de fout in zijn gegaan dan is een boete ook weer te bont.

Dat schrikt wel af.

Link to comment
Delen op andere websites

Jongeren worden strafbaar als ze onder de 16 jaar bier drinken

Ze zijn weer niet zo stoer om recht in het gezicht van een wout bier te gaan staan lurken. Hoe willen ze hiervoor mensen pakken?

leeftijdsgrens wordt opgehoogd naar 18

En dan? Ze laten het nu door andere mensen halen, en dat gaat dan echt niet veranderen hoor...

of dat bier gewoon duurder wordt.

En dan verpest de overheid het weer lekker voor mensen die gewoon met mate drinken...

WAAROM NOU!? Waarom moet de Nederlandse overheid bij alles wat negatief in het nieuws komt meteen met maatregelen komen? Waarom willen ze alles in eigen hand hebben?

Dat zit in ons bloed. Wedden dat ze het zelf ook deden vroeger? De hypocrieten...

Het is de schuld van de ouders die hun kinderen laten comazuipen. Waarom moet de overheid dan met plannen komen? Laat die kinderen maar op eigen kosten behandelen van hun domme actie, eigen schuld en ga maar uithuilen bij pappie en mammie die hebben gefaald in de opvoeding.

Ouders weten bijlange na niet altijd wat hun kinderen doen. Ik ken kinderen waarvan de ouders ze uitstekend opgevoed hebben maar die TOCH lekker stoer in coma in het ziekenhuis liggen een paar dagen later...
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ik geef CG wel gelijk. Ik denk dat veel ouders niet weten wat hun kinderen achter de rug van de ouders doen. Dus dan moet je niet de opvoeding van de kinderen de schuld geven maar waarschijnlijk de vrienden waar diegene mee om gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ik geef CG wel gelijk. Ik denk dat veel ouders niet weten wat hun kinderen achter de rug van de ouders doen. Dus dan moet je niet de opvoeding van de kinderen de schuld geven maar waarschijnlijk de vrienden waar diegene mee om gaat.

Inderdaad. Je hebt inderdaad ouders die met de pet naar de opvoeding gooien, echter komt dit niet zo veel voor...

Link to comment
Delen op andere websites

Nu lees ik weer in het nieuws dat er vorig jaar veel meer jongeren in coma zijn geraakt doordat ze te veel bier drinken, het gaat dan om kinderen die vaak jonger zijn dan 16. Ten eerste is dit natuurlijk ziekelijk, hoe komt zo'n kindje die waarschijnlijk nog niet eens bier lust erbij om 15 pils te drinken (?), maar nog veel vervelender is dat de overheid nu weer de regels gaat aanscherpen om het te voorkomen. Jongeren worden strafbaar als ze onder de 16 jaar bier drinken, leeftijdsgrens wordt opgehoogd naar 18 of dat bier gewoon duurder wordt.

WAAROM NOU!? Waarom moet de Nederlandse overheid bij alles wat negatief in het nieuws komt meteen met maatregelen komen? Waarom willen ze alles in eigen hand hebben? Het is de schuld van de ouders die hun kinderen laten comazuipen. Waarom moet de overheid dan met plannen komen? Laat die kinderen maar op eigen kosten behandelen van hun domme actie, eigen schuld en ga maar uithuilen bij pappie en mammie die hebben gefaald in de opvoeding.

Maar dit is slechts een voorbeeld, er zijn er nog meer waarbij de overheid alles probeert te regelen waarbij het er uiteindelijk op neer komt dat ze liever hebben dat we thuis moeten blijven op een stoel zitten en niks mogen doen want er zou wel eens wat met je kunnen gebeuren.

Ohja, wat is uw mening hierin? :D

Het is maar de vraag natuurlijk of zo'n wet er ooit komen gaat. En als hij komen gaat dan duurt het nog wel een flink aantal jaren.

De regels van nu vind ik goed, en als ze hun eigen kosten moeten betalen vind ik wel een goed idee eigenlijk, laten we het voorstellen? :D

En wat als zo'n kereltje dat niet betalen dan? Dan laat je hem dood gaan? :puh:

Misschien een boete voor comazuipen?

Da's alleen maar meer ellende, ik denk dat jongeren na het comazuipen echt wel doorhebben dat ze de fout in zijn gegaan dan is een boete ook weer te bont.

Dat schrikt wel af.

Nou, waarschijnlijk niet. Je gaat niet expres zoveel drinken dat je in een coma belandt. Men gaat er vanuit dat het allemaal niet zo'n vaart lopen zal en heeft de instelling "dat overkomt mij niet". Ze gaan zich dus ook geen zorgen maken over zo'n boete, want ze denken dat ze zich toch niet in coma drinken.

Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso weten jongere mensen minder goed wanneer ze moeten stoppen.

Na 1 glas schenken ze er nog maar een in enzovoort.

Niemand heeft de bedoeling om zichzelf in coma te zuipen.

Dat is denk ik niet zo hoor, ik denk dat veel jongeren het wel grappig (nou grappig weet ik niet), maar ze willen het proberen om zichzelf in een coma te zuipen.. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso weten jongere mensen minder goed wanneer ze moeten stoppen.

Na 1 glas schenken ze er nog maar een in enzovoort.

Niemand heeft de bedoeling om zichzelf in coma te zuipen.

Dat is denk ik niet zo hoor, ik denk dat veel jongeren het wel grappig (nou grappig weet ik niet), maar ze willen het proberen om zichzelf in een coma te zuipen.. :bier:

Dan mis je een paar hersencellen als je zoiets probeert.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...