Jump to content

Overheid die alles regelt


TomHagen

Recommended Posts

Sowieso weten jongere mensen minder goed wanneer ze moeten stoppen.

Na 1 glas schenken ze er nog maar een in enzovoort.

Niemand heeft de bedoeling om zichzelf in coma te zuipen.

Dat is denk ik niet zo hoor, ik denk dat veel jongeren het wel grappig (nou grappig weet ik niet), maar ze willen het proberen om zichzelf in een coma te zuipen.. :bier:

Dan mis je een paar hersencellen als je zoiets probeert.

Komt van het coma-zuipen; vicieuze cirkel

Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso weten jongere mensen minder goed wanneer ze moeten stoppen.

Na 1 glas schenken ze er nog maar een in enzovoort.

Niemand heeft de bedoeling om zichzelf in coma te zuipen.

Dat is denk ik niet zo hoor, ik denk dat veel jongeren het wel grappig (nou grappig weet ik niet), maar ze willen het proberen om zichzelf in een coma te zuipen.. :bier:

Ik denk niet dat ze in coma willen raken. Het is alleen dat ze er te makkelijk over doen.

Ze hebben wel genoeg van die documentaires gezien over comazuipen. Zo gek zijn ze ook weer niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat als je de leeftijdsgrens opschroeft, dat dat juist(zoals Flippie13 heeft gezegd) de jongeren aanzet tot meer drankgebruik. Een voorbeeld hiervan: mijn ouders hebben mij altijd vrij gelaten in het wel of niet drinken van alcoholische dranken, daarom is er bij mij nooit de lust opgewekt om te gaan drinken omdat het niet mag. De ouders van een bekende hebben hun twee zonen allebei verboden om voor hun 18e jaar alcohol te drinken, zij pakken nu allebei de kans aan, om als het kan zo veel mogelijk te drinken, gewoon omdat het thuis niet mag. Het is trouwens ook bijna niet te doen voor kassières om de leeftijd te controleren, vooral als de minimum leeftijd nog eens omhoog gaat. Ik werk in een supermarkt, en ik hoor van collega's dat het nu bijvoorbeeld al moeilijk is om te zien of mensen niet de identiteitskaart van de broer/zus hebben geleend. Het zal denk ik beter zijn om de ouders van de jongeren goed aan te pakken als de jongeren zich bezatten, zij kennen hun kinderen beter dan de wijkagent of de kassière dat doet(ik heb het hier dan niet over een glas bier, maar over een dergelijke hoeveelheid dat het kosten/problemen o.i.d. voor de maatschappij zal veroorzaken). Met goed aanpakken bedoel ik een flinke boete, en op zijn minst alle financiële schade terug betalen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Bier drinkende minderjarigen zijn gewoon niet tegen te houden. Zelfs al zet je de doodstraf erop, ze zullen het blijven doen.

Ook zullen vele jongeren het 'cooler' vinden als de leeftijdsgrens naar 18 wordt verschoven. Dan zitten ze daar met hun biertje: 'Hehe, eigenlijk mag ik dit pas over 4 jaar drinken, cool he? '.

De regels van nu vind ik goed, en als ze hun eigen kosten moeten betalen vind ik wel een goed idee eigenlijk, laten we het voorstellen? :D

hahahaha dat is eigenlijk wel zo :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dit laat me denken aan 5 jaar geleden. Het was carnaval, ik was nog 15. Mijn ouders waren er fel op tegen dat ik alcohol dronk voor mijn zestiende, maar wat gebeurde er? Ik wilde het. Ik wilde niets liever. Ze gaven me echter geen kans, omdat mijn ouders het op 80m roken en ik dus een flink in de nesten zat als ze dat deden. Maar goed, als ze me de kans gegeven hadden, had ik zoveel gedronken..Waarom? Omdat het niet mocht! Van zowel de overheid als mijn ouders niet, dus wat is het leukste? Juist, alcohol drinken!

Wat ik hiermee wil zeggen: het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Men wil alles wat ze niet mogen, dus denk ik niet dat dit helpt. Misschien wordt het juist erger.

Hoewel ik in veel gevallen voorstander ben van overheidsingrijpen, in dit geval niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het wel met Dutchy eens, je kunt het wel gaan verbieden maar dan gaan mensen het juist doen. Het geeft juist voor veel mensen een kick om iets te doen waarvan je weet dat het niet mag. Het kan inderdaad in principe alleen maar erger worden en al helemaal als je de leeftijdsgrens gaat opschroeven.

Wel vind ik dat mensen moeten weten tot hoever ze gaan, ze moeten wel weten waar hun grenzen liggen. Ik woon zelf in West-Friesland en daar word zelf regelmatig flink gedronken, met name de jongeren natuurlijk. Waaronder ik zelf ook, nu weet ik waar mijn grens ligt dus dat is geen probleem voor mij. Zolang mensen niet fatsoenlijk met drank of andere dingen kunnen omgaan is het je eigen verantwoordelijkheid en moet je, je zelf maar eens goed afvragen waar je mee bezig bent.

Link to comment
Delen op andere websites

Nu lees ik weer in het nieuws dat er vorig jaar veel meer jongeren in coma zijn geraakt doordat ze te veel bier drinken, het gaat dan om kinderen die vaak jonger zijn dan 16. Ten eerste is dit natuurlijk ziekelijk, hoe komt zo'n kindje die waarschijnlijk nog niet eens bier lust erbij om 15 pils te drinken (?), maar nog veel vervelender is dat de overheid nu weer de regels gaat aanscherpen om het te voorkomen. Jongeren worden strafbaar als ze onder de 16 jaar bier drinken, leeftijdsgrens wordt opgehoogd naar 18 of dat bier gewoon duurder wordt.

WAAROM NOU!? Waarom moet de Nederlandse overheid bij alles wat negatief in het nieuws komt meteen met maatregelen komen? Waarom willen ze alles in eigen hand hebben? Het is de schuld van de ouders die hun kinderen laten comazuipen. Waarom moet de overheid dan met plannen komen? Laat die kinderen maar op eigen kosten behandelen van hun domme actie, eigen schuld en ga maar uithuilen bij pappie en mammie die hebben gefaald in de opvoeding.

Maar dit is slechts een voorbeeld, er zijn er nog meer waarbij de overheid alles probeert te regelen waarbij het er uiteindelijk op neer komt dat ze liever hebben dat we thuis moeten blijven op een stoel zitten en niks mogen doen want er zou wel eens wat met je kunnen gebeuren.

Ohja, wat is uw mening hierin? :D

Wat jij zegt is toch wat overdreven, volgens mij heeft het meer te maken met wat voor vrienden je hebt. Als je je comazuipt denk ik niet dat je nog in staat bent om die laatste pinten zelf te bestellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom moet de overheid dan met plannen komen? Laat die kinderen maar op eigen kosten behandelen van hun domme actie, eigen schuld en ga maar uithuilen bij pappie en mammie die hebben gefaald in de opvoeding.

Wat jij zegt is toch wat overdreven, volgens mij heeft het meer te maken met wat voor vrienden je hebt. Als je je comazuipt denk ik niet dat je nog in staat bent om die laatste pinten zelf te bestellen.

Natuurlijk, die vrienden hebben de grootste invloed. Maar die 'vrienden' die jou een coma bezorgen heb je toch min of meer zelf gekozen? Ik weet wel dat mijn vrienden me nooit zoveel zouden laten drinken dat ik in een coma beland.

Maar als je hoort dat jongens van 13 of 14 op straat te veel staan te zuipen (zoals met Koninginnedag soms het geval was), dan vraag ik me af wat hun ouders als boodschap hebben meegegeven.

Wat wel meespeelt is de zuipcultuur onder de jongeren. Als je een keer een cola besteld in plaats van bier wordt je bijna uitgelachen, waar ik me ook behoorlijk aan kan irriteren. :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom moet de overheid dan met plannen komen? Laat die kinderen maar op eigen kosten behandelen van hun domme actie, eigen schuld en ga maar uithuilen bij pappie en mammie die hebben gefaald in de opvoeding.

Wat jij zegt is toch wat overdreven, volgens mij heeft het meer te maken met wat voor vrienden je hebt. Als je je comazuipt denk ik niet dat je nog in staat bent om die laatste pinten zelf te bestellen.

Natuurlijk, die vrienden hebben de grootste invloed. Maar die 'vrienden' die jou een coma bezorgen heb je toch min of meer zelf gekozen? Ik weet wel dat mijn vrienden me nooit zoveel zouden laten drinken dat ik in een coma beland.

Maar als je hoort dat jongens van 13 of 14 op straat te veel staan te zuipen (zoals met Koninginnedag soms het geval was), dan vraag ik me af wat hun ouders als boodschap hebben meegegeven.

Wat wel meespeelt is de zuipcultuur onder de jongeren. Als je een keer een cola besteld in plaats van bier wordt je bijna uitgelachen, waar ik me ook behoorlijk aan kan irriteren. :-(

Daar heb je inderdaad wel gelijk in. Toen ik rond men 14 15 eens uitging had ik toch al dat beetje verstand om te zorgen dat ikzelf en men kameraden goed thuis kwamen.

Eens we rond de 17 waren was het soms eens alle remmen los :puh: , maar dan nog wisten we hoever we mochten gaan. Maar zoals ik hier al gelezen heb, als je ouders ofzo iets verbieden doe je het meestal toch. Daarvan heb ik zeer goede ouders, ik heb altijd al kunnen doen en laten wat ik wil zelfs toen ik de eerste keer uitging moest ik niet op een bepaald uur thuis zijn, wat je dan als kind toch een goed gevoel heeft en weet dat je ouders je vertouwen.

Volgens mij heeft het verbieden van alcohol dan ook helemaal geen zin.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...