Jump to content

Error tijdens opstarten


bramboy

Recommended Posts

goedendag,

ik had laatst bij "Windows Update", informatie gekregen dat ik 1 belangrijke update had. Dus ik ga die instaleren.

Het gaat om de update SERVICE PACK1

Windows VISTA Home Premium x86

Fase 1 - Loopt niet soepeltjes , maar voltooid

Fase 2 - Normaal , voltooid

Fase 3 - Bij heropstarten gaat mijn computer bepaalde bestanden installeeren en komt bij 37343/92193 een error

!! 0xc01a001d !! ( \Registr\Machine\COMPONENTS\DerivedData... )

ik heb gegoogld maar kan geen oplossing vinden, en wil voordat mijn bestanden verloren gaan, zoveel mogelijk proberen om mijn systeem er weer boven op te halen.

Hij was vrij nieuw,samengesteld

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

- Bramboy

PS: dit is van me ouders' computer vandaan getypt

Link to comment
Delen op andere websites

Dus je kunt je pc niet eens meer opstarten?

Je kunt proberen hem in veilige modus te starten (als dat al lukt) en dan de Service Pack opnieuw installeren.

veilige modus, blijft myn systeem ook hangen

maar dan op

crcdisk.sys ofzoiets ( niet zeker )

Bewerkt: door bramboy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb wel een oplossing als je PC niet meer te redden valt: Haal de HDD uit je PC en douw hem in je andere PC/casedingetje, dan kan je je bestanden overzetten. Wanneer de bestanden gebackupt zijn douw je de HDD weer in je 'kapotte' PC en formatteer je de HDD en installeer je Windows Vista opnieuw, let er wel op dat je de HDD NIET BESCHADIGD OF OPENBREEKT!

Maar wat hierboven staat is echt het láátste wat je moet doen!

Edit: Euhm.. ik heb hierna even op Google gezocht, of je weet niet hoe Google werkt of je moet verder kijken dan je neus lang is icon_cab.gifhttp://www.techsupportforum.com/microsoft-support/windows-vista-windows-7-support/413833-0xc01a001d-error-after-vista-sp1-update.html

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb wel een oplossing als je PC niet meer te redden valt: Haal de HDD uit je PC en douw hem in je andere PC/casedingetje, dan kan je je bestanden overzetten. Wanneer de bestanden gebackupt zijn douw je de HDD weer in je 'kapotte' PC en formatteer je de HDD en installeer je Windows Vista opnieuw, let er wel op dat je de HDD NIET BESCHADIGD OF OPENBREEKT!

Maar wat hierboven staat is echt het láátste wat je moet doen!

Edit: Euhm.. ik heb hierna even op Google gezocht, of je weet niet hoe Google werkt of je moet verder kijken dan je neus lang is icon_cab.gifhttp://www.techsupportforum.com/microsoft-support/windows-vista-windows-7-support/413833-0xc01a001d-error-after-vista-sp1-update.html

ik weet hoe ik google moet gebruiken, want dat werkt niet.. :(

en over het ever zetten van de bestanden

ik heb een 2de hardeschijf erinzitten, en daar heb ik tiijdelijk 2de windows vista op gezet, dus ik kan gewoon bij me oude HDD

maar die nu ook vast loopt bij updaten -.-

26 van de 37 updates...

Bewerkt: door bramboy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb wel een oplossing als je PC niet meer te redden valt: Haal de HDD uit je PC en douw hem in je andere PC/casedingetje, dan kan je je bestanden overzetten. Wanneer de bestanden gebackupt zijn douw je de HDD weer in je 'kapotte' PC en formatteer je de HDD en installeer je Windows Vista opnieuw, let er wel op dat je de HDD NIET BESCHADIGD OF OPENBREEKT!

Maar wat hierboven staat is echt het láátste wat je moet doen!

Edit: Euhm.. ik heb hierna even op Google gezocht, of je weet niet hoe Google werkt of je moet verder kijken dan je neus lang is icon_cab.gifhttp://www.techsuppo...sp1-update.html

ik weet hoe ik google moet gebruiken, want dat werkt niet.. :(

en over het ever zetten van de bestanden

ik heb een 2de hardeschijf erinzitten, en daar heb ik tiijdelijk 2de windows vista op gezet, dus ik kan gewoon bij me oude HDD

maar die nu ook vast loopt bij updaten -.-

26 van de 37 updates...

Edit: Bíjna 500 posts :D

Je kan hem gewoon uit je PC halen en op een andere PC aansluiten, dan werkt ie hetzelfde als een USB-Stick, je hebt wel zo'n dingetje nodig waar je de HDD in moet doen, het kan ook zijn dat je een grotere nodig hebt:

post-111245-1272699474,92.jpg

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

Euhm, je hebt niet zo'n hoesje nodig hoor. Je doet hem in die andere PC, sluit er een IDE/SATA kabel op aan en een molex power supply kabeltje en hij word waarschijnlijk in een keer herkend.

Link to comment
Delen op andere websites

Euhm, je hebt niet zo'n hoesje nodig hoor. Je doet hem in die andere PC, sluit er een IDE/SATA kabel op aan en een molex power supply kabeltje en hij word waarschijnlijk in een keer herkend.

Ja, kan ook. Maar toen ik dit wou proberen had ik geen voedingskabeltjes meer :puh: ik vind het zo handiger en zo'n dingetje kost nog geen 3 tientjes

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...