Jump to content

[NEW] ik zoek een game-pc :p

Recommended Posts

Geplaatst:

Koop gewoon de 955, en verhoog in het BIOS de Multiplier met 1. Nu heb je in wezen een 965. De koeler van de 955 kan dat gewoon aan want ze plakken diezelfde koeler op een 965.

Hij behoud gewoon dezelfde levensduur? :puh:

• Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• nlzephyr

14

• Sprunk

11

• Hayte

5

• Galiorix

2

Geplaatst:

Ja. En zou er een verschil zijn, tegen de tijd dat deze processor kapot gaat zal de x6 waarschijnlijk (dus; als alles goed gaat) al budget zijn.

Geplaatst:

Ja. En zou er een verschil zijn, tegen de tijd dat deze processor kapot gaat zal de x6 waarschijnlijk (dus; als alles goed gaat) al budget zijn.

Ik weet niet waar jij het over hebt hoor, beetje vage stelling.

OT: Nee, de processor gaat er niet van kapot. Wel verloopt je garantie.

Eventueel kun je een andere koeler aanschaffen en die gebruiken i.p.v. de bijgeleverde koeler van AMD. Dan blijft je processor lekker koel en kun je zelfs verder overclocken, mocht je dat willen. Als je niet precies weet hoe of als je meer wilt weten kun je deze tutorial van hardware.info gebruiken.

Geplaatst:

Ik weet niet waar jij het over hebt hoor, beetje vage stelling.

OT: Nee, de processor gaat er niet van kapot. Wel verloopt je garantie.

Eventueel kun je een andere koeler aanschaffen en die gebruiken i.p.v. de bijgeleverde koeler van AMD. Dan blijft je processor lekker koel en kun je zelfs verder overclocken, mocht je dat willen. Als je niet precies weet hoe of als je meer wilt weten kun je deze tutorial van hardware.info gebruiken.

Hoeveel kost zo'n koeler? Als dat binnen die 50€ past wil ik wel een betere aanschaffen, mist het ook kan met die kast.

Nou hoeft niet die volle 50€ benut te worden aan de koeler, ik wil ook nog wat geld overhouden voor Red Dead, als ie ooit naar de PC komt.

Geplaatst:

Voor 35 heb je dacht ik al een Scythe Mugen 2. Dat is zo'n beeste de beste CPU koeler qua prijs/prestatie. Dat ding houd je processor wel koel. Één nadeel, hij is erg groot, hoog en zwaar en ik weet niet of hij in die kast past. Maar er zijn ook nog goedkopere alternatieven zoals de Cooler Master Hyper 212 plus voor 25 euro.

Geplaatst:

Dat is afhankelijk van de resolutie van je beeldscherm. Maar GTA IV op high met 40+ frames moet wel lukken denk ik.

Geplaatst: (bewerkt)

Dat is afhankelijk van de resolutie van je beeldscherm. Maar GTA IV op high met 40+ frames moet wel lukken denk ik.

Met het scherm dat ik nu heb: 1280 × 1024.

Is het misschien een slimme zet om van die vijftig euro die 'over' is, dit te kopen?

http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/productDetail.html?searchClass=cpu&artno=HD2A72&cn=1&tn=BUILDERS

Of moet ik daar nog even mee wachten, aangezien de X6-serie nog in de beginfase zit?

Oh, en btw, een vriend van me (hardware expert :puh:) zei dat een moederbod met maar één PCIe slot erg mager is. Wat zeggen jullie ervan?

Bewerkt: door nlzephyr
Geplaatst:

Met die resolutie kun je GTA IV zeker op high draaien.

Nee, met die CPU ga je niet vooruit. Dit omdat er nog weinig multi-treathed applicaties zijn en die extra core's dus niet gebruikt gaan worden in games. Die hexa-core presteert alleen beter dan de 955 bij dat soort multi-treathed applicaties. GTA IV beperkt zich ook maar tot 4 core's, dus zul je eerder minder prestaties krijgen vanwege de lagere klokfrequentie van de 1055T t.o.v. de 955.

Die vriend van jou heeft ergens wel een punt, Maar in dit geval niet. Immers wat je niet gebruikt heb je niet nodig. Die enkele PCI-e gleuf is voldoende voor 1 videokaart. Extra gleuven zijn alleen nodig als je meerdere videokaarten in Crossfire of SLI wilt gaan draaien, wat jij niet gaat doen. Dit moederbord is verder prima.

Geplaatst: (bewerkt)

Ah, ok. Ik las namelijk ergens op Tweakers dat 1,5 AMD-code ongeveer gelijk staat aan 1 Intel-core. Dat gaat voor GTA dus niet op? Voor GTA kun je zeggen: X4 955 = i7 860 (oid) ?

Bewerkt: door nlzephyr
Geplaatst:

En ook al zou de x6 helpen bij spellen, dan zou je een bottleneck krijgen met je grafische kaart, denk ik.

En met die PCI-sleuven hangt het er vanaf wat jij wilt. Er zijn geen verschillen in prestaties tussen een mobo met 1 of 2 sleuven (of in ieder geval, niet door het aantal sleuven). Als je denkt dat je genoeg hebt aan een enkele 5770, dan is dit perfect. Maar ben je van plan er nog eentje bij te doen, dan heb je natuurlijk wel een extra sleufje nodig.

Geplaatst:

Een extra kaart voor CrossFire is sowieso geldverspilling als je op een relatief lage resolutie als 1280x1024 gamed. Op die resolutie kan die HD5770 elke game (bijna) voluit draaien.

Geplaatst:

En als ik later GTA misschien op 1920 × 1080 wil spelen, kunnen de processor en de kaart dat dan aan? (evt. op medium)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...