Jump to content

pc start opnieuw op na +/- 30 min spelen

zerocool2006

Recommended Posts

heey

ik heb een probleem ik heb gta san andreas gekocht supepr game majah als ik ongeveer 30 minuten speel start me computer opnieuw op heb ik nog nooit gehad dus heb ik me windsows opnieuw geinstaleert en drivers geupload maar heb het nog steed kent iemand dit probleem f zowww groeten nick

Delen op andere websites

Ik heb er ook last van, ik dacht eerst dat mijn pc te heet werd. Maar het is vrij random. Eerst is de framerate heel laag, sound hapert..en PATS, pc reboot zichzelf! Heel vervelend. Vooral in drukke (actie) scenes gebeurt dit.

Ik heb ook andere drivers geprobeerd, ouder van Nvidia, precies hetzelfde probleem. Heb nu de laatste versie erop staan.

SPECS:

PIV ~ 2.8 Mhz (HT) / Intel PERL 865 moederbord (sound on board uitgeschakeld)

512 MB Ram

GFX FX5200 ASUS 128 MB,

Drivers: 71.89 van Nvidia (forceware)

Terratec 1024 geluidskaart

Windows XP SP2

Iemand een idee? Dit is zo jammer van dit gave spel. <_<

Delen op andere websites

nee dat had ik al geprobeerd.

Maar het werkt nu wel gelukkig :D

ergens gelezen dat stardocks tools zoals windowblinds, en objectdock problemen voor kunnen zorgen. daarnaast heb ik EAX van mn soundcard uitgeschakeld.

daarnaast automatisch rebooten in configuratie scherm -> systeem ->advanced uitgeschakeld.

Draait nu als een zonnetje.

Delen op andere websites

Lijkt me toch oververhitting........

Programmaatje Speedfan al geprobeert?

Het kan ook zijn dat je voeding niet krachtig genoeg is voor je processor, dat hij

dus het 1e halfuur op piek vermogen moet draaien en dat hij te warm wordt en de spanning afneemt en dus de computer reboot.........

Bewerkt: door zeemon
Delen op andere websites

heyyy jah hij wort blauw jah maar ik denk dat het nie aan me voeding ligt want spellen zoals farcry en battlefield 2 speeltie zonder enig probleem maar ik hoop dat ljuie er iets op weten bedangt alvast wat dis echt ni bes

groeten nick

Delen op andere websites

ik had hetzelfde probleem dus, maar ik schakelde EAX uit op mn soundcard, en sloot alle Stardock tools af. Tevens moet je eventuele DUALVIEW / CLONEVIEW in het control panel van Nvidia uitschakelen (single display dus). nu draait die prima, ook op hogere resoluties. Temperatuur heeft er niet veel mee te maken, spellen als UT2004 en FarCry draaien ook prima, voor een langdurige tijd. Schijnt ook dat er problemen zijn met moederborden die onboard soundcard hebben (AC97). Succes.

Delen op andere websites

dat hangt ervan af. ondersteund je geluidskaart uberhaupt wel EAX? Als dit zo is, moet je dat met de bijgeleverde software & drivers kunnen in en uitschakelen. Is bij mijn (terratec) geluidskaart wel t geval. schakel ook eventueel twin-/dualview uit als je Nvidia kaart hebt, en programmaatjes als Memturbo, Windowblinds moeten niet draaien als GTA SA draait. als je een onboard soundcard hebt, download de laatste drivers (voor AC97)...schijnt ook iets mee te zijn, wat je in andere posts hier kan vinden.

kijk ook naar info als je een blauwscherm krijgt! veelal kan je hieruit leiden of t probleem is van videokaart of geluidskaart.

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...