Jump to content

verschillende soorten van praten. Hoe in te stellen?


robbie21496

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben bezig met een roleplay server. Ja, ik heb geen ervaring met scripting en het zal waarschijnlijk heel lang duren, maar dit lijkt mij het ideale project om eens kennis op te doen. Ik wil geen kant-en-klaar script downloaden.

Omdat het erg onrealistisch is dat ik bijvoorbeeld in Los Santos hoor wat iemand 3 kilometer verderop zegt, wil ik graag dat het normale praten een maximaal bereik heeft. Hoe stel ik dat in? En hoe stel ik andere vormen van praten in?

Ik wil namelijk:

'normale' chat, bereik zo'n 50 meter

/s(hout), bereik zo'n 100 meter

/n(ewbie), in andere kleur en iedereen moet kunnen horen

/report, om bericht te sturen naar ALLE adminleden

een command zodat de admin over de hele server aan iedereen kan spreken

een /pm [iD] functie

En het liefst ook een soort admin talk die ook kan om te bouwen naar faction talk, zoals politie.

Wie kan me op weg helpen?

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik ben bezig met een roleplay server. Ja, ik heb geen ervaring met scripting en het zal waarschijnlijk heel lang duren, maar dit lijkt mij het ideale project om eens kennis op te doen. Ik wil geen kant-en-klaar script downloaden.

Omdat het erg onrealistisch is dat ik bijvoorbeeld in Los Santos hoor wat iemand 3 kilometer verderop zegt, wil ik graag dat het normale praten een maximaal bereik heeft. Hoe stel ik dat in? En hoe stel ik andere vormen van praten in?

Ik wil namelijk:

'normale' chat, bereik zo'n 50 meter

/s(hout), bereik zo'n 100 meter

/n(ewbie), in andere kleur en iedereen moet kunnen horen

/report, om bericht te sturen naar ALLE adminleden

een command zodat de admin over de hele server aan iedereen kan spreken

een /pm [iD] functie

En het liefst ook een soort admin talk die ook kan om te bouwen naar faction talk, zoals politie.

Wie kan me op weg helpen?

	if(strcmp(cmd, "/report", true) == 0)
{