Jump to content

Geweld door games


ikt

Recommended Posts

Een beetje jammer dat de games zo in het duister geplaatst worden omdat de mensen zelf niet helemaal goed zijn. Ik vind het onzin om daardoor die games te verbieden.. Je kan beter die mensen opsluiten.

Alleen is het jammer dat je er meestal pas achter komt dat iemand niet goed is als diegene al iets ergs heeft gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, heel toevallig had ik vandaag juist het andere uiterste gelezen. Ik las in de BNN-kalender op het blaadje van gister over een jongen wiens leven gered werd door een computerspel te imiteren. Hij werd achtervolgd door een eland, toen de 12-jarige Noorse jongen op de grond viel en maar deed alsof hij dood was (had ie geleerd met World of Warcraft). De eland trapte erin en liep door.

Naja, terug naar het onderwerp zelf. Ik vind het een beetje zielig om iets anders de schuld te geven van jouw fouten, zeker als dit gaat om spelletjes. Als jij een balletje de lucht in gooit en overslaat met een stokje zeg je toch ook niet dat je Pong aan het naspelen bent?

Link to comment
Delen op andere websites

Bullshit.

Ik speel GTA sinds ik 7 ben en ik ben nooit argressief geweest. Ik denk dat als ik geen games mocht spelen argressiever zou zijn want met games kan ik me frustratie uiten en zoniet dan zou ik dat wel eens op een gast op straat kunnen uiten ofzo, je weet maar nooit maar als een kind van rond de 13 jaar niet weet dat je niet iemand moet neersteken dan ben je gewoon gek in je hoofd en dat ligt niet aan games want een kind van 13 weet dat wel.

Link to comment
Delen op andere websites

persoonlijk denk ik ook dat dit aan de opvoeding (soms) ligt. kinderen die heel weinig mogen, zoals bv. op het 12-de maar om 20:00 gaan slapen, en bv. in de 90 procent voor hun rapport moeten halen in het 6de leerjaar. deze kinderen zijn vaak teruggehouden, en voelen zich machteloos, en op een bepaald moment kunnen ze het niet meer aan. ik zelf ben losjes, ouders zijn niet echt streng, opgevoed en zou nooit iemand vermoorden dankzij de CoD's of GTA's.

ook ben ik tegen een strenge opvoeding door ouders!

mvg,

Ice

Link to comment
Delen op andere websites

Ik las laatst in de Power Unlimited dat een broer zijn andere broef door het hoofd geschoten heeft na een paar uur achter elkaar shooters gespeeld te hebben. Hij haalde het geweer tevoorschijn, haalde het magazijn eruit en hij zette voor de lol het pistool tegen zijn oudere broer's hoofd en "pulled the trigger". Kennelijk was hij de kogel in de kamer vergeten, want er kan er altijd nog een inzitten. Dat is niet de schuld van games, maar eigen stommiteit. En sowieso, als die gast echt zo vaak shooters speelde, had hij de kamer wel gechecked :cab: .

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals de meesten hier vind ik dat dit niet met games te maken heeft. Als je mensen overhoop gaat schieten, ligt dat aan jezelf. Sowieso is het makkelijk om de schuld te geven aan games, want heel veel mensen spelen gewelddadige games. Dus is het niet zo raar als degene die zijn school overhoop geschoten heeft, games met geweld speelde.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik las laatst in de Power Unlimited dat een broer zijn andere broef door het hoofd geschoten heeft na een paar uur achter elkaar shooters gespeeld te hebben. Hij haalde het geweer tevoorschijn, haalde het magazijn eruit en hij zette voor de lol het pistool tegen zijn oudere broer's hoofd en "pulled the trigger". Kennelijk was hij de kogel in de kamer vergeten, want er kan er altijd nog een inzitten. Dat is niet de schuld van games, maar eigen stommiteit. En sowieso, als die gast echt zo vaak shooters speelde, had hij de kamer wel gechecked :cab: .

Dat wist ik al voordat ik shooters ging spelen.

Ik denk dat als je van nature al agressief bent, dat je dan beter geen shooters kan gaan spelen. Je kan beter je woede uiten in een spel dan in RL.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het onzin.duh.gif Ik ben nog nooit agressief geweest sinds ik GTA speel.emo.gif (ik speel GTA vanaf mijn 11e) Het ligt aan de personen zelf. Vooral mensen met ADHD kunnen lijkt me extra agressief worden, maar het is mijn eigen mening.yep.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het onzin.duh.gif Ik ben nog nooit agressief geweest sinds ik GTA speel.emo.gif (ik speel GTA vanaf mijn 11e) Het ligt aan de personen zelf. Vooral mensen met ADHD kunnen lijkt me extra agressief worden, maar het is mijn eigen mening.yep.gif

Van ADHD word je niet meteen agressief hoor. Ik weet niet wat voor ervaring jij daar allemaal mee hebt, maar de mensen die ik ken met adhd zijn helemaal niet agressief. Wel druk, maar zeker niet agressief.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het onzin.duh.gif Ik ben nog nooit agressief geweest sinds ik GTA speel.emo.gif (ik speel GTA vanaf mijn 11e) Het ligt aan de personen zelf. Vooral mensen met ADHD kunnen lijkt me extra agressief worden, maar het is mijn eigen mening.yep.gif

Van ADHD word je niet meteen agressief hoor. Ik weet niet wat voor ervaring jij daar allemaal mee hebt, maar de mensen die ik ken met adhd zijn helemaal niet agressief. Wel druk, maar zeker niet agressief.

Een neefje van mij wel...duh.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het onzin.duh.gif Ik ben nog nooit agressief geweest sinds ik GTA speel.emo.gif (ik speel GTA vanaf mijn 11e) Het ligt aan de personen zelf. Vooral mensen met ADHD kunnen lijkt me extra agressief worden, maar het is mijn eigen mening.yep.gif

Van ADHD word je niet meteen agressief hoor. Ik weet niet wat voor ervaring jij daar allemaal mee hebt, maar de mensen die ik ken met adhd zijn helemaal niet agressief. Wel druk, maar zeker niet agressief.

Een neefje van mij wel...duh.gif

Dan is die agressief van zichzelf en de ADHD stookt de aggrisiviteit nog lekker op. Sommige mensen met ADHD zijn helemaal niet agressief, maar juist superenthousiast.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik las laatst in de Power Unlimited dat een broer zijn andere broef door het hoofd geschoten heeft na een paar uur achter elkaar shooters gespeeld te hebben. Hij haalde het geweer tevoorschijn, haalde het magazijn eruit en hij zette voor de lol het pistool tegen zijn oudere broer's hoofd en "pulled the trigger". Kennelijk was hij de kogel in de kamer vergeten, want er kan er altijd nog een inzitten. Dat is niet de schuld van games, maar eigen stommiteit. En sowieso, als die gast echt zo vaak shooters speelde, had hij de kamer wel gechecked :cab: .

Lol maar dat komt ook niet door games, die gast weet waarschijnlijk wel dat je niemand door zijn kop mag schieten en maakte ook maar een 'grapje' maar die is gewoon vreselijk misgegaan en dat heeft niks met games of zijn geestelijke toestand te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het onzin.duh.gif Ik ben nog nooit agressief geweest sinds ik GTA speel.emo.gif (ik speel GTA vanaf mijn 11e) Het ligt aan de personen zelf. Vooral mensen met ADHD kunnen lijkt me extra agressief worden, maar het is mijn eigen mening.yep.gif

Van ADHD word je niet meteen agressief hoor. Ik weet niet wat voor ervaring jij daar allemaal mee hebt, maar de mensen die ik ken met adhd zijn helemaal niet agressief. Wel druk, maar zeker niet agressief.

Een neefje van mij wel...duh.gif

Dan is die agressief van zichzelf en de ADHD stookt de aggrisiviteit nog lekker op. Sommige mensen met ADHD zijn helemaal niet agressief, maar juist superenthousiast.

Wat dacht je van PDDNOS? Een vriend uit mijn klas heeft dat, en hij is aardig aggresief wilt niet werken scheld enz enz

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...