Jump to content

Geweld door games


ikt

Recommended Posts

Dikke vette bullshit.

Ik speel al GTA sinds m'n 6e en nooit heb ik m'n ouders, vrienden etc. verrot geslagen. Wel ben ik wat lichtgeraakt geworden.

Bewerkt: door LSDesign
Link to comment
Delen op andere websites

OCH GOD JA!

Weer zo'n topic is dit niet het 2000545436e topic hierover?

Verder vind ik het triest dat iedereen direct begint te zeuren: "games moeten verboden worden mensen doen het in het echte leven na"

Dat slaat dus nergens op het ligt gewoon aan de persoon zelf, mijn neefje bijvoorbeeld dat is wel zon iemand die dat echt serieus nadoet.

Maar daar zijn er ook maar weinig van dus... Ouders kunnen het zelf wel weten wanneer hun kind niet geschikt is voor games hoe vaak word er nou iets nagedaan? 1x in 2 jaar?

Zal me worst wezen dat er mensen zijn die het na doen, die horen gewoon niet thuis op deze wereld als je dat al gaat na doen :bonk:

Bewerkt: door j0uk3
Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijks hetzelfde als J0uk3 hierboven ;)

Ik vind het complete bullshit, ligt gewoon aan de persoon. Ik speel al heel lang games en word ik er agressief van?

Soms als ik een level/missie niet kan halen maarja dat is 1 minuutje.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, het zijn vaak wel psychotische personen die dat vaak doen. Veel gepest, geslagen door ouders, veel verhuist. Je weet nooit wat er in zo iemand om gaat, waarschijnlijk als je andere dingen gaan controleren dan "onlangs geopende bestanden" zal je wel wat anders vinden. Ook blijkt het dat het grootste deel van deze 'game killers' op de PC spelen, als ze nou eens de pc aan gaan kijken. Windows Vista... word je spontaan agressief van. Maar ja, het ligt niet aan games, is gewoon een mooi excuus.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, het zijn vaak wel psychotische personen die dat vaak doen. Veel gepest, geslagen door ouders...

.. slechte jeugd gehad :puh: blablabla.

Kan ze toch een paar jaar knorren schelen. :O

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het onzin.duh.gif Ik ben nog nooit agressief geweest sinds ik GTA speel.emo.gif (ik speel GTA vanaf mijn 11e) Het ligt aan de personen zelf. Vooral mensen met ADHD kunnen lijkt me extra agressief worden, maar het is mijn eigen mening.yep.gif

Van ADHD word je niet meteen agressief hoor. Ik weet niet wat voor ervaring jij daar allemaal mee hebt, maar de mensen die ik ken met adhd zijn helemaal niet agressief. Wel druk, maar zeker niet agressief.

Een neefje van mij wel...duh.gif

Dan is die agressief van zichzelf en de ADHD stookt de aggrisiviteit nog lekker op. Sommige mensen met ADHD zijn helemaal niet agressief, maar juist superenthousiast.

Wat dacht je van PDDNOS? Een vriend uit mijn klas heeft dat, en hij is aardig aggresief wilt niet werken scheld enz enz

ik heb zelf PPD-NOS en ik herken het wel maar ik werk niet omdat ik het nut er niet van inzie en

ik kan ook soms er flippen moet ik toegeven maar dan word het ook altijd heel erg opgezocht en het komt niet door games !!!! gewoon omdat iedereneen je dan uitdaagt en dan als je flipt is niet even iets meer

Link to comment
Delen op andere websites

Hangt af van de persoon himself. Toen ik voor het eerst GTA IV speelde (was toen 11 jaar) maakte ik wapens van Knexx, praatte stoere taal tegen iedereen en deed alle actie na. Toen ik op straat liep, probeerde ik net zoals Niko te lopen. Maar ik speelde het minder, tot vandaag de dag zelf niet meer, en het helpte. Dus in dit zicht is games wel de oorzaak. Ik ben dus akkoord.

Maar als je verstandig genoeg bent (wat ik dus ben geworden en waaruit ik bovenstaande geleerd heb) doe je zoiets niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat dacht je van PDDNOS? Een vriend uit mijn klas heeft dat, en hij is aardig aggresief wilt niet werken scheld enz enz

PDD-NOS is een ''aandoening'' in het autisme spectrum. Dat niet willen werken zou best eens kunnen zijn dat het hem gewoon niet lukt. Mensen met PDD-NOS hebben vaak alleen aandacht voor dingen die zij interessant vinden, daarom zijn school vakken veel moeilijker. Ook hoeven mensen met PDD0-NOS of een andere autisme verwante stoornissen totaal niet agressief te zijn, dat ligt meer aan het karakter.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb licht Pdd Nos, dat houd ik niet geheim. Ik ben hetzelfde als iedereen en je merkt eigenlijk niks aan me en ben zelf alles behalve aggresief.... Ik heb een erg slechte slechte concentratie. :puh: Het heeft inderdaad te maken met je karakter, niemand is hetzelfde. De ene persoon is licht geprikkeld, de andere wordt zowat nooit boos.

Geweld kan overal door komen, door vrienden, een slechte opvoeding, muziek clips, films dus ook door games. Dit soort dingen komen over het algemeen niet voor bij mensen zonder pshygische problemen, maar bij mensen die slecht het verschil zien tussen fictie en non fictie, mensen met bijvoorbeeld een slechte jeugd, phsygische stoornissen of mensen die gewoon moeilijk luisteren en erg asociaal zijn in de omgang.

Criminaliteit en geweld is er en zal er altijd zijn, hier voor kun je moeilijk films, muziek en games uit de schappen halen omdat er mensen zijn met bijvoorbeeld pshygische stoornissen. Ipv op deze dingen te letten kunnen ze zich wat meer bezig houden met de mensen die deze problemen hebben. Let op het gedrag van de leerlingen en voed ze op. School is een groot deel van van je leven, dus ook daar is de opvoeding erg van belang. Er zou ook meer rekening genomen moeten worden met leerlingen die gepest worden. Pas de regels in de samenleving aan zodat mensen bepaalde straffen niet willen ondergaan. Vaak zijn de onschuldigen het slachtoffer van de schuldigen, dat komt alleen maar omdat er meer op regels wordt gelet dan op rechtvaardigheid.

Ps: Ik werk gewoon bij Albert Heijn :puh:

Bewerkt: door frankyyguy
Link to comment
Delen op andere websites

Wat dacht je van PDDNOS? Een vriend uit mijn klas heeft dat, en hij is aardig aggresief wilt niet werken scheld enz enz

PDD-NOS is een ''aandoening'' in het autisme spectrum. Dat niet willen werken zou best eens kunnen zijn dat het hem gewoon niet lukt. Mensen met PDD-NOS hebben vaak alleen aandacht voor dingen die zij interessant vinden, daarom zijn school vakken veel moeilijker. Ook hoeven mensen met PDD0-NOS of een andere autisme verwante stoornissen totaal niet agressief te zijn, dat ligt meer aan het karakter.

kijk je snapt er wat meer van ! ( heb zelf PPD-NOS

thumbsup2.gifworshippy.gif

Bewerkt: door GTA-top
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb in mijn examenjaar van de HAVO een betoog gehouden over agressie door videogames. Inderdaad klopt het dat een deel van deze schutters computergames hebben gespeeld, dit zijn echter over het algemeen onschuldige computerspellen. Een Duitse schutter bijvoorbeeld, was een fanatiek speler van een Yu-Gi-Oh computerspel (ik ben vergeten welke schutter dit was en welk spel van Yu-Gi Oh). Ik weet nog wel dat dit spel door de PEGI als 'geschikt voor twaalf jaar en ouder' gelabeld is. Dat lijkt mij nou niet echt aanzetten tot massamoord.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...