Jump to content

Red Bull verboden voor Den Haagse school

onbekendeIV

49 leden hebben gestemd

1. 1. moet energy drinks verboden worden op scholen?

• ja!
      11
    • nee!
      22
    • maakt mij niets uit!
      16
  2. 2. En als het verboden werd zou je dat erg vinden?

• ja!
      19
    • nee!
      18
    • maakt mij niets uit!
      12

Recommended Posts

DEN HAAG - Op een Haagse middelbare school mogen geen energiedrankjes meer worden verkocht.

De rector van het Christelijk College de Populier zegt dat leerlingen hyperactief worden na het drinken van een blikje energiedrank. Maar als het oppeppende effect eenmaal is uitgewerkt, zijn scholieren futloos, meldt de Pers.

De Haagse school is niet de eerste die de drankjes verbiedt. Leerlingen in Dronten waren woedend toen er een verbod kwam op Red Bull. De scholieren begonnen op internet met de actie ‘Ik heb schijt aan het energy drank verbod!’

Volgens een woordvoerder van het Voedingscentrum zou niet alleen de cafeïne in een energiedrankje de boosdoener zijn van het 'stuitergedrag'. "Jongeren vinden het stoer om zo’n blikje te drinken. Daardoor gaan ze zich wellicht ook anders gedragen."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6625689/___Red_Bull_verboden_voor_scholieren___.html?sn=binnenland,buitenland

Wat vind jij er eigenlijks van dat als dit ook bij jou op school zou gebeuren. Ben je wel blij met het verbod of teleurgesteld?

Delen op andere websites

• Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Teh_Ninja

7

• Dr.Oppai

4

• Jowx

3

• MegaPilot

3

ONZIN! Van die energiedrankjes pep je ongelofelijk op en daarna ben je helemaal niet futloos. Wat een onzin..Enja, ik weet echt wel waarover ik spreek als het om energydrink gaat.Maarja, op de scholen wordt het dan verboden, maar cola mag dan weer wel. En ik hoef jullie niet te vertellen dat cola ook een oppend effect heeft mede door het feit dat er cafeïne inzit + het is ongezond(net als Red Bull en andere energydrinks).

Bewerkt: door MegaPilot
Delen op andere websites

Wat vind jij er eigenlijks van dat als dit ook bij jou op school zou gebeuren.

sad2.gif

Het is al verboden hier. Ik heb er zelf eigenlijk niet zo veel op tegen, ik drinkt het sowieso haast nooit op school en als ik het doe let niemand erop. :7

Delen op andere websites

ONZIN! Van die energiedrankjes pep je ongelofelijk op en daarna ben je helemaal niet futloos. Wat een onzin..Enja, ik weet echt wel waarover ik spreek als het om energydrink gaat.Maarja, op de scholen wordt het dan verboden, maar cola mag dan weer wel. En ik hoef jullie niet te vertellen dat cola ook een oppend effect heeft mede door het feit dat er cafeïne inzit + het is ongezond(net als Red Bull en andere energydrinks).

Van bepaalde onderzoekers heb ik gehoord dat het niet of nauwelijks oppeppend is. Er zit wel cafeïne en taurine in, maar de andere ingrediënten zorgen er niet voor dat het (goed) wordt opgenomen, waardoor het (bijna) niet werkt.

Delen op andere websites

Op onze school wordt enkel fruitsap, water en cecemel verkocht, ik denk eerlijk gezegd dat er sowieso weinig scholen zijn die zelf energiedrank verkopen.

Bij ons op school (belgie) staan gewoon coca cola automaten maar bij ons op school mag je eigelijk geen blikje (door afval) (ja mijn school is zon afvalbelt dat er zeemeeuwen boven vliegen "-.-) maar niemand kijkt daar na dus geven ze er niet veel om is je eige keuze toch :O?

Maar dat idee maakt mij niet zo veel uit.

~Shotyoudie

Bewerkt: door shotyoudie
Delen op andere websites

Ik zelf reageer naar mijn idee heel sterk op Energie drankjes en drink ze dus ook bijna nooit. Het zou mij niet uitmaken als het verboden wordt, maar ik vind wel dat je zelf mag kiezen of je het drinkt. Maar drink alleen met maten!

CYlas

Bewerkt: door Cylas
Delen op andere websites

Het is imho sowieso een trieste zaak dat 'alle' middelbare scholieren opeens massaal energiedrankjes 'nodig' hebben. Hele trays van dat spul wordt dagelijks weg geklokt.. Die dingen zitten bomvol cafeïne en andere troep, als je de ingrediënten bekijkt en een beetje googled wordt je niet bepaald blij van wat er allemaal voor zooi in zit. Maar goed, het smaakt naar zeik en iedereen drinkt het alsof het water is. Ik vind het prima dat het verboden is, als al die grote kindertjes ervan gaan stuiteren lijkt het me geen prettige situatie voor de docenten op die scholen. Zeker niet in combinatie met de leeftijd.. :)

Enja, ik weet echt wel waarover ik spreek als het om energydrink gaat.

Ik pis echt altijd spontaan in m'n broek als ik jou dit soort uitspraken zie doen. Je weet altijd waar je over spreekt maar je kunt het nooit echt goed onderbouwen.. :7

Delen op andere websites

Enja, ik weet echt wel waarover ik spreek als het om energydrink gaat.

Ik pis echt altijd spontaan in m'n broek als ik jou dit soort uitspraken zie doen. Je weet altijd waar je over spreekt maar je kunt het nooit echt goed onderbouwen.. :7

Ik zeg dat je er niet futloos van wordt. Hoe de *** valt dit te onderbouwen? Ik ben btw niet verslaafd aan energydrink, maar ik drink het geregeld wel eens(de laatste tijd heb ik het blikje Red Bull vervangen door een blikje Jupiler..xD).

Delen op andere websites

In Red Bull(250ml) zit 80mg cafeïne. In een kop koffie van 150ml zit ongeveer 85mg cafeïne. Dus de cafeïne in Red Bull valt erg mee.

Vergeet niet dat jongeren vaak geen koffie drinken en dat ze Red Bull drinken alsof het water is. In een liter zou dan 320mg cafeïne zitten. Er zijn grote groepen jongeren die zeker meer dan vier blikjes per dag achterover slaan en dat is gewoon ongezond. Dat er in koffie meer cafeïne zit wilt niet zeggen dat Red Bull opeens gezond is of de effecten daarvan meevallen. Tevens zit er lang niet in alle soorten koffie 85mg cafeïne per 150ml. Daarnaast zitten er in Red Bull ook stoffen die de werkzaamheid van deze cafeïne zouden bevorderen.

Ik zeg dat je er niet futloos van wordt. Hoe de *** valt dit te onderbouwen? Ik ben btw niet verslaafd aan energydrink, maar ik drink het geregeld wel eens

Waar baseer je het dan op dat je er niet futloos van word? Eigen ervaringen die dan uiteraard voor iedereen gelden en alle informatie die uit onderzoeken voortkomen onjuist maken. Hoe je dit kunt onderbouwen? Met sterretjes in je post in ieder geval niet. Je zou bijvoorbeeld een link kunnen geven naar een onderzoek waaruit dat blijkt.

(de laatste tijd heb ik het blikje Red Bull vervangen door een blikje Jupiler..xD).

Een hele verbetering, de gevolgen zijn al merkbaar vrees ik.. :-(

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...