Jump to content

Zouden de games nóg beter kunnen worden?


Casss

Recommended Posts

Ik vraag me wel eens af of de games nóg beter kunnen worden, als je nu de graphics van bijvoorbeeld Red Dead Redemption ziet lijkt het bijna levensecht. Ik denk dat het uiteindelijk levensecht is en mooier dan levensecht kan natuurlijk niet. Ik denk dat iedereen over een paar jaar als die een nieuwe PC koopt gewoon 10 jaar of langer op very high kan spelen, dit is natuurlijk niet goed voor de computermarkt aangezien er dan alleen een nieuwe PC wordt gekocht als de oude overlijd. Wat denken jullie?

- Cas

Link to comment
Delen op andere websites

Tuurlijk. Over een paar jaar speel je wss iemand anders in het echte leven.

Ja, maar op een begeven moment denk ik toch dat of de graphics echt niet meer beter kunnen of dat het dan gewoon te veel werk is om een game met betere graphics dan bijvoorbeeld RDR te maken, want daar zijn ze al meer dan 4 jaar (!) mee bezig.

Link to comment
Delen op andere websites

De game-ervaring kan altijd nog verbeterd worden. Streven naar realisme is de sleutel.

Ik heb zelf altijd gedacht om de game op alle zintuiglijke niveaus iets te geven, met als nieuw element geur.

Het is perfect mogelijk om alle mogelijke geuren op de wereld synthetisch na te maken.

Stel je voor als je zo'n first person shooter speelt en de geur van rook, buskruit kunt ruiken... en de geur van bloed (dat naar metaal reukt, omdat er in bloed veel ijzer zit) De geur van benzine en verbrand rubber van de banden moeten in een racegame zitten. Het is écht mogelijk, alleen is er volgens mij nog niet echt aan gedacht...

Er zijn wel al eens gamemakers geweest die met tast hebben gewerkt, meer bepaald de pijnprikkels...

Ik zeg je: realisme is alles! Over tast gesproken; een replica van een echt geweer moet je in je handen houden en het koude metaal gewoon voelen. Voel het bloed (water in het geval dan) op je spuiten als je van dichtbij iemand neerknalt! Voel elektrocutie, maar dan op kleinere pijnschaal. Voel alles!

Link to comment
Delen op andere websites

De game-ervaring kan altijd nog verbeterd worden. Streven naar realisme is de sleutel.

Ik heb zelf altijd gedacht om de game op alle zintuiglijke niveaus iets te geven, met als nieuw element geur.

Het is perfect mogelijk om alle mogelijke geuren op de wereld synthetisch na te maken.

Stel je voor als je zo'n first person shooter speelt en de geur van rook, buskruit kunt ruiken... en de geur van bloed (dat naar metaal reukt, omdat er in bloed veel ijzer zit) De geur van benzine en verbrand rubber van de banden moeten in een racegame zitten. Het is écht mogelijk, alleen is er volgens mij nog niet echt aan gedacht...

Er zijn wel al eens gamemakers geweest die met tast hebben gewerkt, meer bepaald de pijnprikkels...

Ik zeg je: realisme is alles! Over tast gesproken; een replica van een echt geweer moet je in je handen houden en het koude metaal gewoon voelen. Voel het bloed (water in het geval dan) op je spuiten als je van dichtbij iemand neerknalt! Voel elektrocutie, maar dan op kleinere pijnschaal. Voel alles!

Dát zou vet zijn ja, of een soort kamer met als muren schermen met de game zodat het net lijkt alsof je erin zit

Edit: Jeej! 500 posts

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt tegenwoordig wel een soort rond blok van doek waar je hele omgeving op geprojecteerd wordt. Jij staat in het midden en je hoeft je alleen maar te bewegen. Als goed is zat er een soort rol-plateau onder waardoor je ging lopen maar op dezelfde plek bleef. Volgens mij ben je dan wel helemaal kapot als je voetbal-match moet spelen (indien mogelijk natuurlijk). Maar het lijkt me wel een leuke toevoeging. Zeker straks als 3D-gaming meer wordt ontwikkeld kan dat al een een hele grote toevoeging worden (mits het goed gebruikt wordt).

Maar ik denk dat games al veel beter gemaakt kunnen worden dan nu, alleen ze stellen het uit zodat ze steeds nieuwere consoles kunnen maken en dus meer geld verdienen. Werkt hetzelfde als met camera's e.d.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt tegenwoordig wel een soort rond blok van doek waar je hele omgeving op geprojecteerd wordt. Jij staat in het midden en je hoeft je alleen maar te bewegen. Als goed is zat er een soort rol-plateau onder waardoor je ging lopen maar op dezelfde plek bleef. Volgens mij ben je dan wel helemaal kapot als je voetbal-match moet spelen (indien mogelijk natuurlijk). Maar het lijkt me wel een leuke toevoeging. Zeker straks als 3D-gaming meer wordt ontwikkeld kan dat al een een hele grote toevoeging worden (mits het goed gebruikt wordt).

Maar ik denk dat games al veel beter gemaakt kunnen worden dan nu, alleen ze stellen het uit zodat ze steeds nieuwere consoles kunnen maken en dus meer geld verdienen. Werkt hetzelfde als met camera's e.d.

Zo iets heb ik eens op een Documentaire gezien. Man die dingen zijn vet. Moet je eens voorstellen dat je daar een First person shooter op doet.

OT.

Natuurlijk worden games nog beter.

Iedere dag komt er wel weer nieuwe technologie uit, nieuwe software etc. De graphics worden constant beter en beter. Op die manier is het denk ik in een aantal jaren al mogelijk dat een Videogame gewoon echt lijkt. Of zoals Kai al zij dat je gewoon in een kamertje staat met een bal erin. Het is denk ik allemaal al wel mogelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt tegenwoordig wel een soort rond blok van doek waar je hele omgeving op geprojecteerd wordt. Jij staat in het midden en je hoeft je alleen maar te bewegen. Als goed is zat er een soort rol-plateau onder waardoor je ging lopen maar op dezelfde plek bleef. Volgens mij ben je dan wel helemaal kapot als je voetbal-match moet spelen (indien mogelijk natuurlijk). Maar het lijkt me wel een leuke toevoeging. Zeker straks als 3D-gaming meer wordt ontwikkeld kan dat al een een hele grote toevoeging worden (mits het goed gebruikt wordt).

Maar ik denk dat games al veel beter gemaakt kunnen worden dan nu, alleen ze stellen het uit zodat ze steeds nieuwere consoles kunnen maken en dus meer geld verdienen. Werkt hetzelfde als met camera's e.d.

Zo iets heb ik eens op een Documentaire gezien. Man die dingen zijn vet. Moet je eens voorstellen dat je daar een First person shooter op doet.

OT.

Natuurlijk worden games nog beter.

Iedere dag komt er wel weer nieuwe technologie uit, nieuwe software etc. De graphics worden constant beter en beter. Op die manier is het denk ik in een aantal jaren al mogelijk dat een Videogame gewoon echt lijkt. Of zoals Kai al zij dat je gewoon in een kamertje staat met een bal erin. Het is denk ik allemaal al wel mogelijk.

Toch denk ik dat het op een bepaald moment niet meer beter kan. nosmile.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het altijd beter kan worden, maar qua graphics zitten diverse games al (bijna) op het hoogste niveau. Je kunt een game altijd realistischer laten lijken en dat zal in de toekomst ook zeker wel gebeuren. 3D-gaming zal inderdaad beste een leuke functie worden maar ik denk toch dat veel mensen liever een controller in de hand hebben. Project Natal voor de Xbox 360 is daar een voorbeeld van. Het zal gegarandeerd een succes worden alleen blijven veel mensen 'normaal' gamen omdat ze dat zijn gewend. Kortom, de gaming industrie word met de jaren uitgebreider en succesvoller, het zal me dus niets verbazen als de controllers in de toekomst helemaal zullen verdwijnen en het word overgenomen door bepaalde beweeg/sensor apparatuur.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf altijd gedacht om de game op alle zintuiglijke niveaus iets te geven, met als nieuw element geur.

Het is perfect mogelijk om alle mogelijke geuren op de wereld synthetisch na te maken.

Stel je voor als je zo'n first person shooter speelt en de geur van rook, buskruit kunt ruiken... en de geur van bloed (dat naar metaal reukt, omdat er in bloed veel ijzer zit) De geur van benzine en verbrand rubber van de banden moeten in een racegame zitten.

Om vervolgens vergast te worden in je woonkamer?

Maar is zo'n realistische tast-kamer dan niet heel duur? Zoiets koop je niet zomaar eventjes bij de Bart Smit. :{

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik zelf hoop is dat games 3d worden en dat dat mooi geïntroduceerd kan worden met de PS4. Maar dan heb je ook weer een 3d Tv nodig die €4000 kost. Ik hoed echt het nieuws niet in 3d te zien maar films zouden wel mooi zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf altijd gedacht om de game op alle zintuiglijke niveaus iets te geven, met als nieuw element geur.

Het is perfect mogelijk om alle mogelijke geuren op de wereld synthetisch na te maken.

Stel je voor als je zo'n first person shooter speelt en de geur van rook, buskruit kunt ruiken... en de geur van bloed (dat naar metaal reukt, omdat er in bloed veel ijzer zit) De geur van benzine en verbrand rubber van de banden moeten in een racegame zitten.

Om vervolgens vergast te worden in je woonkamer?

Maar is zo'n realistische tast-kamer dan niet heel duur? Zoiets koop je niet zomaar eventjes bij de Bart Smit. :{

Als die geuren synthetisch worden vervaardigt in grote bedrijven en op grote schaal zal dat nog redelijk goedkoop uitkomen. En geuren programmeren bij bepaalde game-acties is ook niet zo moeilijk. Alleen de intensiteit dan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf altijd gedacht om de game op alle zintuiglijke niveaus iets te geven, met als nieuw element geur.

Het is perfect mogelijk om alle mogelijke geuren op de wereld synthetisch na te maken.

Stel je voor als je zo'n first person shooter speelt en de geur van rook, buskruit kunt ruiken... en de geur van bloed (dat naar metaal reukt, omdat er in bloed veel ijzer zit) De geur van benzine en verbrand rubber van de banden moeten in een racegame zitten.

Om vervolgens vergast te worden in je woonkamer?

Maar is zo'n realistische tast-kamer dan niet heel duur? Zoiets koop je niet zomaar eventjes bij de Bart Smit. :{

Als die geuren synthetisch worden vervaardigt in grote bedrijven en op grote schaal zal dat nog redelijk goedkoop uitkomen. En geuren programmeren bij bepaalde game-acties is ook niet zo moeilijk. Alleen de intensiteit dan.

Dat met geuren lijkt me onmogelijk, hoe kan je nou 5876848684893858 verschillende geuren uit bijvoorbeeld een PS4 laten komen?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat met geuren lijkt me onmogelijk, hoe kan je nou 5876848684893858 verschillende geuren uit bijvoorbeeld een PS4 laten komen?

Ik denk dat er dan een speciale console komt hiervoor, een soort kast vol met extracten die je maar heel lichtjes hoeft te verstuiven om te ruiken, zo kun je immens veel geuren krijgen :Y En natuurlijk dat je om de zoveel tijd eens de extracten bij moet vullen, verschillend per game soort dat je speelt.
Link to comment
Delen op andere websites

Dat met geuren lijkt me onmogelijk, hoe kan je nou 5876848684893858 verschillende geuren uit bijvoorbeeld een PS4 laten komen?

Ik denk dat er dan een speciale console komt hiervoor, een soort kast vol met extracten die je maar heel lichtjes hoeft te verstuiven om te ruiken, zo kun je immens veel geuren krijgen :Y En natuurlijk dat je om de zoveel tijd eens de extracten bij moet vullen, verschillend per game soort dat je speelt.

Gewoon doosjes met geur (vervaagt niet direct, maar je moet het potje wel afsluiten na gebruik) die tijdens de game onder je neus terecht komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...