Jump to content

GTA4 CD Lezen


DePiespaal

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb GTA4 al kunnen spelen op mijn PC, zonder al te veel problemen zelfs. Van de week kocht ik de DLC's en het liep mis, als ik de cd instak kon hij die niet lezen. De DVD-lezer maakt wat geluidjes maar voor de rest gebeurd er helemaal niets. Na een kwartier krijg ik het kadertje automatisch afspelen, waarin hij aangeeft dat hij naar de bestanden op zoek is (nog steeds onleesbaar dus).

Cd's zijn niet vuil of met krassen erop, cd-lezer is niet vuil of wat dan ook.

Systeem-specs:

OS: Windows 7 64bit

CPU: Intel Quad Core Q9550

Ram: 4gig

Graka: ATI HD 4850 (met nieuwste drivers erop)

DVD-lezer: SH-S223Q ATA Device (van samsung)

Iemand help... ahja andere spelletjes CD's (zoals the Settlers 7) leest hij probleemloos.

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik heb GTA4 al kunnen spelen op mijn PC, zonder al te veel problemen zelfs. Van de week kocht ik de DLC's en het liep mis, als ik de cd instak kon hij die niet lezen. De DVD-lezer maakt wat geluidjes maar voor de rest gebeurd er helemaal niets. Na een kwartier krijg ik het kadertje automatisch afspelen, waarin hij aangeeft dat hij naar de bestanden op zoek is (nog steeds onleesbaar dus).

Cd's zijn niet vuil of met krassen erop, cd-lezer is niet vuil of wat dan ook.

Systeem-specs:

OS: Windows 7 64bit

CPU: Intel Quad Core Q9550

Ram: 4gig

Graka: ATI HD 4850 (met nieuwste drivers erop)

DVD-lezer: SH-S223Q ATA Device (van samsung)

Iemand help... ahja andere spelletjes CD's (zoals the Settlers 7) leest hij probleemloos.

Update: Als het dan toch na lange tijd lukt, meldt hij dat autorun.exe geen geldige win32 toepassing is.

Link to comment
Delen op andere websites

Das lastig ja. Als ik jou was zou ik het spel gewoon omwisselen in de winkel.

Wat ik altijd doe als ik een nieuwe game heb: ik maak direct een image bestand van de schijf. Moest de cd onleesbaar worden heb ik de bestanden nog van de image ;) .

Bewerkt: door jvj
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb GTA4 al van in december en kon het spel al spelen, nu plots niet meer. Het ligt wel degelijk niet aan de dvd-roms, ik kan ook geen spel gaan omwisselingen dat al 4maand oud is en dat ik initieel wel kon spelen.

Het probleem zit niet daarin...

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, die heb ik niet... tot mijn grote spijt (anders had ik dit uiteraard al geprobeerd). Ik hoop echt dat we tot een oplossing kunnen komen want het zit me wel degelijk dwars en ik heb al wat gezocht maar geraak er niet direct uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, die heb ik niet... tot mijn grote spijt (anders had ik dit uiteraard al geprobeerd). Ik hoop echt dat we tot een oplossing kunnen komen want het zit me wel degelijk dwars en ik heb al wat gezocht maar geraak er niet direct uit.

Download een torrent van het spel. Je hebt immers een unieke serial code.

Link to comment
Delen op andere websites

Mm, geen slecht idee...

Maar kan er mij iemand het probleem echt verhelpen waar het mee te maken zou kunnen hebben? Het zal waarschijnlijk toch software gerelateerd zijn dus ergens moet er toch een update/patch of wat dan ook voor te vinden zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

In de hoofdpost zeg je dat je alle overigen spellen wel kan afspelen, terwijl je later weer zegt dat het niet zo is.

Ik vermoed een kapotte DVD speler, gelukkig voor jou kan je die krengen al voor 20 euro op het internet vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

In de hoofdpost zeg je dat je alle overigen spellen wel kan afspelen, terwijl je later weer zegt dat het niet zo is.

Ik vermoed een kapotte DVD speler, gelukkig voor jou kan je die krengen al voor 20 euro op het internet vinden.

Ik denk niet dat ik dat beweer, in alle geval voor de duidelijkheid.

Enkel de DVD's van GTA4 (dat ik al wel gespeeld heb en geïnstalleerd heb op dezelfde pc, met dezelfde dvd-drive) en van de DLC's van GTA4 (dat nog nooit geïnstalleerd is omwille van die problemen) leest hij niet. De rest leest hij zonder problemen, dvd van films, recente spelletjes, muziekcd's enzoverder.

Ik heb de dvd's van GTA4 al getest op een andere pc en die leest ze wel perfect (meer bepaald mijn laptop). Het is met andere woorden een software gerelateerd probleem...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...