Jump to content

GFWL update probleem - 0x80072741


JayKay

Recommended Posts

Ik ging vandaag weer eens GTA IV installeren op m'n pc'tje. De installatie verliep verder vlekkeloos, totdat ik wilde inloggen op m'n bestaande profiel op Games For Windows Live. In het GTA IV hoofdmenu druk ik op "Home", en dan op "Bestaand LIVE profiel gebruiken", dan gaat ie m'n profiel downloaden, vervolgens zegt ie dat ik een update moet downloaden en als ik dat niet doe dat ik dan afgemeld wordt, en dan krijg ik een melding dat ie de update niet kan downloaden en dat ik met internet verbonden moet zijn (wat ik dus wel ben) met als code 0x80072741.

Vervolgens heb ik ff gegoogled naar die code en toen kwam ik hier terecht: http://support.microsoft.com/kb/937379/nl

Toen heb ik ALLE 3 de stappen gevolgd maar hij werkt dus nog steeds niet. Ik heb het ook geprobeerd met firewall en anti-virus uit maar doet het dan nog steeds niet.

Ik heb Windows 7.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Oke, deze heb ik nu gedownload en geinstalleerd. De melding is nu weg maar daar is een andere melding voor in de plaats gekomen :ch:

En wel deze:

GTAIV2010-05-1922-15-22-67.jpg

En als ik dan op "Netwerkstatus" klik, dan zegt ie dat ik m'n IP helemaal niet verbonden is, terwijl ik wel degelijk met internet verbonden ben!

GTAIV2010-05-1922-15-36-97.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ik heb internet, en met anti-virus en firewall uit levert het nog steeds niks op.

Ik heb btw de Internet Connectivity Evaluation Tool geprobeerd, en daarvoor slaag ik voor alle testen, behalve voor 1:

Test 5 - UPnP Support Test Not supported

Result:

The operating system is Windows Vista

The firewall is enabled

Exceptions are allowed by the firewall

UPnP is enabled by the firewall

UPnP services are running

UPnP Discovery is enabled

Detecting Internet Gateway Devices on the network

0 IGD(s) found

Failed to find any Internet Gateway Devices

Het gekke is dat ik WEL UPnP aan heb staan bij m'n routerinstellingen.

Bewerkt: door JayKay
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...