K1pc0rn Geplaatst: 2 mei 2010 Rapport Geplaatst: 2 mei 2010 wat is zuiniger: m'n PC 5 minuten op slaapstand te zetten. of gwn aan laten staan.? want ik hoorde iets dat als je een lamp aandoet dat dat veel stroom kost. is dat bij een PC ook? Reageren
Basssss Geplaatst: 2 mei 2010 Rapport Geplaatst: 2 mei 2010 In slaapstand verbruikt die uiteraard veel minder stroom dan als je hem aan laat staan. Hij blijft een klein beetje verbruiken, maar dat is niet veel. Bovendien is ie snel weer op te starten. Reageren
jvj Geplaatst: 2 mei 2010 Rapport Geplaatst: 2 mei 2010 Bij slaapstand wordt de pc in een zogezegd energiesparende modus gezet, en als je dan op een knop drukt kan je weer voort met de programmas die al open stonden. In tegenstelling tot stand-by, hierbij wordt er met niets rekening gehouden wat nog open stond. Ik krijg mijn pc niet meer in stand-by of in slaapstand, en ik heb daar HP zelf voor gecontacteerd. Ik vroeg of er een mogelijkheid was om het op te lossen, maar ze zeiden dat het heel moeilijk ging. En ze verzekerden me ook dat het helemaal niet energiebesparend is. Je pc moet alle projecten die openstonden opslaan in een bestand waarin alle pc activiteiten van dat moment worden bijgehouden (extra stroom dus). En als je hem weer opstart uit slaapstand moet de pc weer extra stroom gebruiken om dat bestand te laden en de pc weer actief te laten worden. Laat in het vervolg gewoon je pc aanstaan en als je dan niks doet zal ie niet zoveel stroom verbruiken. JVJ Reageren
K1pc0rn Geplaatst: 2 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 2 mei 2010 Oke, maar als ik echt een uur weg ben: zal ik dan mn PC Afsluiten of in slaapstand zettten Reageren
Casss Geplaatst: 2 mei 2010 Rapport Geplaatst: 2 mei 2010 Oke, maar als ik echt een uur weg ben: zal ik dan mn PC Afsluiten of in slaapstand zettten Slaapstand, alleen ik heb gewoon als screensaver een zwart beeld ingesteld, je scherm gebruikt (bijna) geen energie en ik kan er binnen 2 seconden weer mee aan het werk! Reageren
Rinaldootje Geplaatst: 2 mei 2010 Rapport Geplaatst: 2 mei 2010 wat is zuiniger: m'n PC 5 minuten op slaapstand te zetten. of gwn aan laten staan.? want ik hoorde iets dat als je een lamp aandoet dat dat veel stroom kost. is dat bij een PC ook? Over die lamp. Dat verschilt echt per lamp die je gebruikt. Maar vaak is het bij een lamp echt niet meer dan een paar honderdste van een seconde aan stroom gebruikt. Alleen bij het opstarten van een TL buis kost het bij het opstarten de zelfde hoeveelheid stroom als dat hij 23 seconden normaal brand. Een lamp verbruikt meer stroom maar echt als je maar een paar honderdste van een seconden uit je kamer bent is het verstandig om je licht aan te laten. Over een PC kan ik dat niet helemaal zeggen. Ik denk dat als je een paar minuten weggaat ofzo dat stand-by of slaapstand wel kan. Maar dat als je voor langere tijd weggaat dat je hem dan beter toch kan afsluiten. Reageren
jvj Geplaatst: 9 mei 2010 Rapport Geplaatst: 9 mei 2010 (bewerkt) Ik maakte dus eens contact met HP lange tijd geleden. Dit is de mail: HP Klantenondersteuning http://www.hp.nl/diagnose/ Geachte heer, Goedemorgen en hartelijk dank voor het contact opnemen met de HP Email ondersteuning. Mijn naam is Dennis en ik zal proberen uw probleem zo adequaat mogelijk op te lossen. Ik begrijp dat de computer niet in de slaapstand wilt blijven. Persoonlijk raad ik u het gebruik af van deze standen, want het is niet zo goed voor het systeem, en energiebesparend is het helaas ook niet. Het enige dat ervoor zou kunnen zorgen dat die euvel optreed is de netwerkkaart. Deze heeft een optie om het systeem uit de slaapstand te halen. Als u eens op start klikt en in het zoekvenster intikt: Apparaatbeheer En dan drukt u op Enter om het apparaatbeheer te openen en dan klikt u op het + tekentje bij: Netwerkadapters. Nu mag u op beiden kaarten, als er meer dan 1 zijn, met de rechter muisknop op de netwerkkaart klikken en dan kiezen voor Eigenschappen. U klikt dan in de Eigenschappen op het tabblad Energiebeheer en hier ziet u de optie staan: Dit apparaat mag het systeem uit de slaapstand halen. En dit vinkt u uit. U doet dit vervolgens ook bij de 2e netwerkkaart als die aanwezig is. Mocht dit geen effect hebben dan kunt u ook de onderstaande bios update eens downloaden en installeren, dit heeft ook verbeteringen voor het systeem: ftp://ftp.hp.com/pub/softlib/software10/COL25991/pv-66793-2/sp40908.exe Mocht dit nou ook niet helpen, dan ben ik bang dat enkel nog een fabrieksherstel uit te voeren is om het softwarematig en op afstand op te lossen. Alle informatie van A t/m Z over dit herstel vindt u op de volgende pagina: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=nl&docname=c00846467&dlc=nl&lc=nl&jumpid=reg_R1002_NLNL Graag hoor ik van u of het gelukt is en in afwachting van uw reactie wens ik u een prettige voortzetting van de dag toe. Met vriendelijke groet, Dennis Greten HP E-mail Team Als u antwoordt op deze e-mail, gelieve niets te verwijderen uit de tekst. *** Do Not Delete Serviceticket *** {ticketno:[8028217098]} *** Do Not Delete Serviceticket *** Ons advies blijft strikt beperkt tot de gestelde vraag/vragen en is gebaseerd op de informatie die aan ons werd verstrekt. Problemen en oplossingen zijn mogelijk afhankelijk van de aard van uw systeemomgeving en een aantal andere parameters die door Hewlett-Packard niet zijn gekend. Voorzover de lokale wetgeving ons dit toelaat, kan Hewlett-Packard hiervoor dan ook geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid aanvaarden. Bovendien moet u rekening houden dat technische informatie kan wijzigen in functie van nieuw beschikbare informatie. Hewlett-Packard adviseert u dan ook regelmatig na te kijken of er geen nieuwe updates beschikbaar zijn op onze website voor klantenondersteuning http://www.hp.com/support. Voorzover de lokale wetgeving ons dit toelaat, kan Hewlett-Packard niet aansprakelijk worden gesteld voor directe, indirecte, speciale, incidentele schade of gevolgschade met betrekking tot het gebruik van dezeinformatie. In het geval deze disclaimer niet in overeenstemming is met de lokale wetgeving, zal deze disclaimer worden verondersteld te zijn aangepast om in overeenstemming te zijn met dergelijke lokale wetgeving. Tenzij voorzover wettelijk toegelaten, is deze disclaimer een aanvulling op, vormt deze geen voorbehoud op en houdt deze geen beperking of wijziging in van de toepasselijke wettelijk verplichte rechten. HP zal uw persoonlijke gegevens verwerken om u de ondersteunende diensten te leveren overeenkomstig de HP-kennisgeving over rechten met betrekking tot persoonlijke gegevens, zie http://h41112.www4.hp.com/privacynotice/. Hewlett-Packard zal u nooit vragen financiële gegevens door te sturen in antwoord op deze e-mail. Geef nooit uw kredietkaartgegevens of andere financiële informatie door in uw antwoord. Original Text From: *** (at) hotmail DOT com To: HP Support CC: Sent: 09.08.09 11:17:15 Subject: HP Pavillion Elite m9350.be desktopcomputer e-mail support hp e-mail support Webform submittal date/time : 09 augustus 2009 11:17:16 UTC language_code : nl language : Nederlands Country of Residence : product_line : 6J product_oid : 3771873 product_name : HP Pavilion Elite m9350.be Desktop PC part_number : KX550AA purchase month : 9 purchase year : 2008 problem area : Opstarten/vergrendelen operating system : Microsoft Windows Vista Home Premium 64 Was the CD/DVD writer drive built into the computer when you purchased it? : yes Can you hear sound from the connected speakers? : yes Does the display on the music center appear to be working properly? : yes Have you connected the music center to your TV, DVD or music system? : no problem description : Elke keer wanneer ik de pc in slaapstand of stand-by wil zetten, lukt het niet. Het scherm wordt eerst zwart, maar de aan-knop ziet nog steeds lichtblauw in plaats van oranje, wat de typische slaapstandkleur is bij deze pc. Ook draait de ventilator nog steeds. Na een paar seconden gaat het scherm weer aan. Wanneer ik opnieuw de pc in stand-by wil zetten, is het enige verschil dat het scherm zwart blijft, tot ik een knop induw. Dit is heden elke keer zo. Voeger werkte het wel zoals het moest. Ik ben niet de enige met dit probleem, ik heb gegoogled en er zijn veel mensen met dit probleem. setting changes : Ik installeer altijd alle HP-updates, en vista software updates. tech skill : Redelijk ervaren first name : last name : phone : email : form url : $emailformprotocol://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/email?product=3771873&lc=nl&cc=be&dlc=nl〈=nl&cc=be form country : Belgium Bewerkt: 28 april 2019 door Joriz persoonsgegevens weggehaald Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 9 mei 2010 Rapport Geplaatst: 9 mei 2010 Slaapstand verbruikt je PC helemaal geen stroom, en dus kan je ook de stekker eruit halen. Stand-by vraagt minder stroom maar dan staat je pc nog wel aan. Reageren
Galiorix Geplaatst: 9 mei 2010 Rapport Geplaatst: 9 mei 2010 (bewerkt) Slaapstand verbruikt je PC helemaal geen stroom, en dus kan je ook de stekker eruit halen. Stand-by vraagt minder stroom maar dan staat je pc nog wel aan. Een computer verbruikt altijd, maar dan ook echt altijd stroom. Tenminste, zolang hij in het stopcontact zit. Bewerkt: 9 mei 2010 door Galiorix Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 9 mei 2010 Rapport Geplaatst: 9 mei 2010 Ja maar met slaapstand kan je de stekker eruit halen en met stand-by niet. Reageren
wesley123 Geplaatst: 9 mei 2010 Rapport Geplaatst: 9 mei 2010 Ja maar met slaapstand kan je de stekker eruit halen en met stand-by niet. ow wedden dat je ht ook kan bij stand by Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 9 mei 2010 Rapport Geplaatst: 9 mei 2010 Ja maar dat is niet goed voor een pc. Reageren
Hayte Geplaatst: 9 mei 2010 Rapport Geplaatst: 9 mei 2010 Geen argumenten is ook niet goed voor een loze bewering. Reageren
wesley123 Geplaatst: 9 mei 2010 Rapport Geplaatst: 9 mei 2010 Ja maar dat is niet goed voor een pc. ja tuurlijk en een sata kabel aansluiten terwijl je pc aan staat is dat wel? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.