Kai-ShockWave Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 mei 2010 Welkom bij deze tutorial! Made by Kai-ShockWaveDownloadsPricedown fontVragen, opmerkingen of resultaten kan je hier plaatsen.Toelichting op Punt 8:- Nadat je stap 7 voltooid hebt pak je de bovenste text-laag (waar je naam in staat)- Deze laag kopieer je (maak een kopie/duplicate)- Met deze laag doe je rechtermuis > Convert to object.- Daarna rechtermuis > Rasterize LayerWat we nu gaan doen is deze laag vullen met een witte kleur.- Houd CRTL ingedrukt en klik op je voorvertoning die in je laag staat (links in de laag).- Als goed is krijg je nu automatisch een selectie om je text.- Doe de volgende combinatie: ALT + Backspace of CRTL + Backspace (zorg ervoor dat je 2e kleur WIT is)- Je selectie vult zich nu met een witte kleur.- Pak nu je ovale selectie-tool en snij met ALT een stuk weg uit je selectie (zie stap 8, laatste afbeelding)- Nu volg je de 2 stappen na die afbeelding en zet je je laag op 40% opacityDownloadsPricedown fontVragen, opmerkingen of resultaten kan je hier plaatsen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Jimmiefitz Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 mei 2010 (bewerkt) Bedankt! Ik ga het meteen uitproberen. EDIT: Dit is hem geworden: Bewerkt: 3 mei 2010 door jimmiefitz Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Isic Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 mei 2010 Goed dat je de Engelse versie gebruikt heb ik ook. Post vanmiddag mischien outcome. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
FireFighter Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 mei 2010 (bewerkt) Eindelijk! Ik heb wel een probleem. Hoe moet ik hem opslaan? Want als ik doe File --> Save As.. --> Jpeg (komt er een witte achtergrond op), en als ik .gif doe is de schaduw weg, die wordt opgevuld. Hij moet wel als Jpeg. Dit is mijn resultaat, als Jpeg. Dan heb je die lelijke witte achtergrond. : Bewerkt: 3 mei 2010 door FireFighter Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Kai-ShockWave Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 3 mei 2010 Je moet hem opslaan als .png-24 en Transparant aanzetten. File > Save for web > .png-24 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
FireFighter Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 mei 2010 Je moet hem opslaan als .png-24 en Transparant aanzetten. File > Save for web > .png-24 Danku, mijn resultaat: Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
HA5H Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 mei 2010 (bewerkt) . Bewerkt: 11 november 2016 door HA5H Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Kai-ShockWave Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 3 mei 2010 @ FireFighter: Goed gelukt! @ -Haakon-: Het effect heb je goed toegepast, alleen zonde dat de tekst iets teveel is uitgerekt. Verder goed werk! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Isic Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 mei 2010 (bewerkt) Ik heb zover mogelijk geprobeert te komen. Maar bij mij lukt glas effect niet Outcome: Kai zou je voor mij willen doen heb het psd bestand opgeslagen. Bewerkt: 3 mei 2010 door Isic Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Kai-ShockWave Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 3 mei 2010 .PSD bestand heb ik niet nodig. Hieronder staat de versie mét glas-effect. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Isic Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 mei 2010 Bedankt maar ik snap dat glas effect echt niet. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Kai-ShockWave Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 3 mei 2010 Er is ook al iemand via PB met de vraag gekomen. Ik zal het uitleggen: - Nadat je stap 7 voltooid hebt pak je de bovenste text-laag (waar je naam in staat) - Deze laag kopieer je (maak een kopie/duplicate) - Met deze laag doe je rechtermuis > Convert to object. - Daarna rechtermuis > Rasterize Layer Wat we nu gaan doen is deze laag vullen met een witte kleur. - Houd CRTL ingedrukt en klik op je voorvertoning die in je laag staat (links in de laag). - Als goed is krijg je nu automatisch een selectie om je text. - Doe de volgende combinatie: ALT + Backspace of CRTL + Backspace (zorg ervoor dat je 2e kleur WIT is) - Je selectie vult zich nu met een witte kleur. - Pak nu je ovale selectie-tool en snij met ALT een stuk weg uit je selectie (zie stap 8, laatste afbeelding) - Nu volg je de 2 stappen na die afbeelding en zet je je laag op 40% opacity Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Isic Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 mei 2010 Bedankt nu lukte wel. Ik zou het in de begin post erbij zetten. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Cylas Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 mei 2010 (bewerkt) Gelukt! Dank Kai! Transparant gelukt, moest background weghalen! Bewerkt: 3 mei 2010 door Cylas Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Share Geplaatst: 3 mei 2010 Mooi Kai Zelfs ik kan nu een beetje photoshoppen, Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.