Mr-HocusPocus Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Geplaatst: 3 mei 2010 ik heb een PC maar ik weet niet welke onderdelen het beste zullen zijn om te upgraden, waarvoor ik het wil gebruiken is gewoon snelle prive gebruik pc. wat is het beste om te upgraden en waar moet ik met ''onderdeel'' mee rekening houden? Computer ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: Hewlett-Packard - Computermodel: HP Vectra - Computernaam: pc - Systeemtype: x86 (32-bits) systeem Moederbord ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: Hewlett-Packard - Model: HP System Board - BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc. - BIOS Model: Default System BIOS, versie JA.01.03DU - Aansluitingen: AGP (Onbekend), PCI1 (Vrij), PCI2 (Gebruikt), PCI3 (Vrij) - Poorten: USB0 (USB), USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT (Parallel), PS2 KEYBOARD (Toetsenbord), PS2 MOUSE (Muis), MICROPHONE (Audio), LINE-IN (Audio), LINE-OUT (Audio), ETHERNET (Netwerk) Processor ¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: Intel® Pentium® 4 CPU 1.60GHz - Kloksnelheid: 1594 MHz - Socket & Cache(s): Socket 478, 256 KB L2 Cache Geheugen ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Grootte: 383 MB RAM - Type(s): 256 MB RAM (DDR, DIMM), 128 MB RAM (DDR, DIMM) Hardeschijf ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Bestandstype(s): NTFS (C:) - Grootte: 18,99 GB (18,99 GB (C:) ) - Vrije ruimte: 16,32 GB (16,32 GB (C:) ) Stations ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Type(s): A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, F: Verwisselbare schijf - Model(len): A: Onbekend, C: Maxtor 2B020H1 IDE, F: Onbekend Geluidskaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: Analog Devices, Inc. - Model: SoundMAX Integrated Digital Audio Videokaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: NVIDIA Vanta/Vanta LT (Microsoft Corporation) - Beeldprocessor: Vanta/Vanta LT (0x002C) - Geheugengrootte: 16 MB VRAM - Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.10.5673 Beeldscherm ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) - Model: Plug en Play-monitor - Schermresolutie: 1024x768 (Normaal 4:3 XGA) - Kleurdiepte: 32-bits - Frequentie: 75 Hz Muis ¯¯¯¯ - Fabrikant: Logitech - Model: Logitech USB Wheel Mouse - Aantal knoppen: 3 - Aansluiting: USB Toetsenbord ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord - Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen) - Functietoetsen: 12 Netwerkkaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model(len): Intel® PRO/100 VE Network Connection (Ethernet 802.3), 1394-netwerkkaart (Ethernet 802.3) - Adressen: IP: 0.0.0.0, MAC: 00:04:23:1C:84:D2, DHCP: 192.168.123.254 DirectX ¯¯¯¯¯¯¯ - Versie: 9.0c Besturingssysteem ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Naam: Microsoft Windows XP Home Edition - Versie: 5.1.2600 - Service Pack: Service Pack 3 Reageren
Sprunk Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Geplaatst: 3 mei 2010 Je geheugen is echt aan een upgrade toe. Je hebt nu wel héél erg weinig. Extra geheugen zal al wonderen doen in die PC. Wil je echt een snelle PC kun je beter gewoon een hele nieuwe kopen. Dit systeem is dusdanig verouderd dat je echt iets geheel nieuws moet nemen. Reageren
Mr-HocusPocus Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 mei 2010 Je geheugen is echt aan een upgrade toe. Je hebt nu wel héél erg weinig. Extra geheugen zal al wonderen doen in die PC. Wil je echt een snelle PC kun je beter gewoon een hele nieuwe kopen. Dit systeem is dusdanig verouderd dat je echt iets geheel nieuws moet nemen. ik ben van plan om dit te kopen/vervangen zou het wel werken?: 2 van deze geheugen-ram: http://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_SDRAM/Kingston_ValueRAM/512_MB_SD-133/-1039776/?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=SDRAM -- En deze videokaart: http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_PCI/Club_3D/CGN-GS846PL/-1083207/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCI+kaarten Reageren
wesley123 Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Geplaatst: 3 mei 2010 maarom zu je dat uitgeven? Als jed at hebt gedaan kan je pc nog steeds niks. Reageren
Mr-HocusPocus Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 mei 2010 maarom zu je dat uitgeven? Als jed at hebt gedaan kan je pc nog steeds niks. jij kan niks ik verwacht geen super computer. gewoon iets beters voor vista/windows 7 ik hoef alleen te weten of het zou werken... of niet en zo ja of ik iets in de bios moet veranderen. Reageren
wesley123 Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Geplaatst: 3 mei 2010 maarom zu je dat uitgeven? Als jed at hebt gedaan kan je pc nog steeds niks. jij kan niks ik verwacht geen super computer. gewoon iets beters voor vista/windows 7 ik hoef alleen te weten of het zou werken... of niet en zo ja of ik iets in de bios moet veranderen. ja het werkt, en ook veel plezier met 110 euro voor niks uitgeven, kan je het niet gewoon beter op straat gooien? Reageren
Mr-HocusPocus Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 mei 2010 (bewerkt) maarom zu je dat uitgeven? Als jed at hebt gedaan kan je pc nog steeds niks. jij kan niks ik verwacht geen super computer. gewoon iets beters voor vista/windows 7 ik hoef alleen te weten of het zou werken... of niet en zo ja of ik iets in de bios moet veranderen. ja het werkt, en ook veel plezier met 110 euro voor niks uitgeven, kan je het niet gewoon beter op straat gooien? i.p.v een discussie met jou aan te gaan vraag ik netjes: waarom vind je dat? Bewerkt: 3 mei 2010 door Mr-HocusPocus Reageren
wesley123 Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Geplaatst: 3 mei 2010 omdat je pc der mate veroudert is dat een update toch niks meer uitmaakt. die 50 euro die je neerdokt voor 512MB geheugen is veel te veel, en ook is het geld aan een nieuwe videokaart uitgeven zonde aangezien de rest er geen nut aan ondervind. je doet er beter aan door te sparen voor een geheel nieuwe pc dan deze 'beter te maken' Reageren
.Senne Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Geplaatst: 3 mei 2010 Wat Wesley zegt klopt perfect, dus je hoeft geen discussie aan te gaan met hem en al zeker niet zeggen dat hij niets kan. Jij daarentegen hebt maar twee keuzes: 1) de upgradeset kopen en ervaren dat er helemaal geen verschil zal zijn 2) niets kopen en sparen tot je genoeg geld hebt voor een nieuwe pc Drie keer raden welke optie men hier aanbeveelt. Reageren
Mr-HocusPocus Geplaatst: 3 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 mei 2010 Wat Wesley zegt klopt perfect, dus je hoeft geen discussie aan te gaan met hem en al zeker niet zeggen dat hij niets kan. Jij daarentegen hebt maar twee keuzes: 1) de upgradeset kopen en ervaren dat er helemaal geen verschil zal zijn 2) niets kopen en sparen tot je genoeg geld hebt voor een nieuwe pc Drie keer raden welke optie men hier aanbeveelt. sorry hoor volgens mij kan het aan mij liggen maar er zit denk ik een groot verschil tussen een 300 mb ram en een 1024 mb ram en tussen een hele oude standard nvidia kaart en een 8400 gs Reageren
wesley123 Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Geplaatst: 3 mei 2010 ja wat jij zegt klopt ook, maar het komt zijn prijs niet meer tot zijn recht, daarom is het ook gewoon zonde om te doen. Reageren
Sprunk Geplaatst: 3 mei 2010 Rapport Geplaatst: 3 mei 2010 Je kan dan beter een leuke upgrade set als dit kopen. Dit is een leuke set met een Dual Core processor, moederbord en 2 GB geheugen. Voor jouw doeleinde (Simpele en snelle prive PC) meer dan geschikt. De grafische processor in het moederbord voldoet ook prima als je geen games wilt spelen. Wil je wel wat simpele games draaien kun je altijd nog een losse videokaart erin gooien. Voor 100 euries heb je al een vrij aardige videokaart. Reageren
Mr-HocusPocus Geplaatst: 4 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 mei 2010 ik ben van plan deze te halen http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_PCI/Club_3D/CGN-GS846PL/-1083207/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCI+kaarten maar ik weet niet of het zou werken.. moet ik opletten op 3,3V of 5V ofzo dat gedeelte snap ik niet of iemand kan kijken, zou iemand kunnen kijken of de bovenstaande (link) videokaart zou werken op mijn pc? zie hieronder specificaties (Het zijn PCI-Sloten) alvast bedankt. Moederbord ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Fabrikant: Hewlett-Packard - Model: HP System Board - BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc. - BIOS Model: Default System BIOS, versie JA.01.03DU - Aansluitingen: AGP (Onbekend), PCI1 (Vrij), PCI2 (Gebruikt), PCI3 (Vrij) - Poorten: USB0 (USB), USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT (Parallel), PS2 KEYBOARD (Toetsenbord), PS2 MOUSE (Muis), MICROPHONE (Audio), LINE-IN (Audio), LINE-OUT (Audio), ETHERNET (Netwerk) Geheugen ¯¯¯¯¯¯¯¯ - Grootte: 383 MB RAM - Type(s): 256 MB RAM (DDR, DIMM), 128 MB RAM (DDR, DIMM) Videokaart ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Model: NVIDIA Vanta/Vanta LT (Microsoft Corporation) - Beeldprocessor: Vanta/Vanta LT (0x002C) - Geheugengrootte: 16 MB VRAM - Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.10.5673 Reageren
Sprunk Geplaatst: 4 mei 2010 Rapport Geplaatst: 4 mei 2010 (bewerkt) Ben je nu echt blind of doe je net alsof? Er is al een paar keer gezegd dat die videokaart je PC niet sneller maakt. Die chip is niet beter dan je huidige videokaart. Wel ietsje, maar je kan er niet op gamen. Beiden kaarten zijn alleen geschikt om Windows weer te geven. Heb je mijn post al gelezen met die upgrade kit? Daar heb je écht wat aan. Op dat moederbord zit ook al een leuke grafische chip. Bewerkt: 4 mei 2010 door Sprunk Reageren
wesley123 Geplaatst: 4 mei 2010 Rapport Geplaatst: 4 mei 2010 ik ben van plan deze te halen http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_PCI/Club_3D/CGN-GS846PL/-1083207/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCI+kaarten maar ik weet niet of het zou werken.. moet ik opletten op 3,3V of 5V ofzo dat gedeelte snap ik niet of iemand kan kijken, zou iemand kunnen kijken of de bovenstaande (link) videokaart zou werken op mijn pc? zie hieronder specificaties (Het zijn PCI-Sloten) Haal maar, je luister toch niet naar ons, we praten toch zeker geen chinees? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.