Jump to content

ban commando werkt niet

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb een server, en sinds kort werkt het ban-commando en het kick-commando niet meer. Hoe lost ik dit op?

SendClientMessage(playerid, COLOR_GRAD2, "USAGE: /ban [playerid/PartOfName] [reason]");
						return 1;
					}
					new year, month,day;
					getdate(year, month, day);
					format(string, sizeof(string), "AdmCmd: %s was banned by %s, reason: %s (%d-%d-%d)", giveplayer, sendername, (result),month,day,year);
					BanLog(string);
					format(string, sizeof(string), "AdmCmd: %s was banned by %s, reason: %s", giveplayer, sendername, (result));
					SendClientMessageToAll(COLOR_LIGHTRED, string);
					PlayerInfo[giveplayerid][pLocked] = 1;
					Ban(giveplayerid);
					return 1;
				}

Ik ben gewoon met het rcon ingelogd, ik ben admin level 1338. Nu kan ik ze wel bannen door ze een minigun te geven (anticheat=ban), maar ik kan ze geen reden opgeven. Het zelfde geldt voor het /kick commando.

edit: extra informatie: Ik krijg het bericht '/ban - you are not an admin' als ik /ban doe of /kick. Andere admin commando's als /slap /explode enz. doen het wel

Bewerkt: door robbie21496
Geplaatst:

Heb je al eens het commando gebruikt als je géén admin ben? Probeer dat eens uit, als het commando dan wel lukt is er waarschijnlijk een uitroepteken(!) fout neergezet.

Heb je al eens het commando gebruikt als je géén admin ben? Probeer dat eens uit, als het commando dan wel lukt is er waarschijnlijk een uitroepteken(!) fout neergezet.

Ik ga het eens onmiddelijk uittesten, zal niet fijn zijn als een een of andere speler anderen gaat lopen bannen :S

Maar waar zit dan het uitroepteken verkeerd?

EDIT: geprobeerd, ook met een niet-admin account werkt het commando niet

EDIT: Ohwja, een rcon password doet wonderen :bonk:

-->FAIL<--

maargoed, bedankt voor het aandacht geven hieraan :)

:slotje:

• 4 weken later...
Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een server, en sinds kort werkt het ban-commando en het kick-commando niet meer. Hoe lost ik dit op?

SendClientMessage(playerid, COLOR_GRAD2, "USAGE: /ban [playerid/PartOfName] [reason]");
						return 1;
					}
					new year, month,day;
					getdate(year, month, day);
					format(string, sizeof(string), "AdmCmd: %s was banned by %s, reason: %s (%d-%d-%d)", giveplayer, sendername, (result),month,day,year);
					BanLog(string);
					format(string, sizeof(string), "AdmCmd: %s was banned by %s, reason: %s", giveplayer, sendername, (result));
					SendClientMessageToAll(COLOR_LIGHTRED, string);
					PlayerInfo[giveplayerid][pLocked] = 1;
					Ban(giveplayerid);
					return 1;
				}

Ik ben gewoon met het rcon ingelogd, ik ben admin level 1338. Nu kan ik ze wel bannen door ze een minigun te geven (anticheat=ban), maar ik kan ze geen reden opgeven. Het zelfde geldt voor het /kick commando.

edit: extra informatie: Ik krijg het bericht '/ban - you are not an admin' als ik /ban doe of /kick. Andere admin commando's als /slap /explode enz. doen het wel

Robbie,

Heb je 'base' of 'baseaf' geladen?

Hier zit /pm, /kick en /BAN in! Misschien dat het hier aan ligt

Geplaatst:

Robbie,

Hij heeft zelf al een /ban en /kick commando gemaakt. :duh: En hij zegt dat het probleem al is opgelost. Dus waarom zou hij dan dat nog nodig hebben.

Geplaatst:

Robbie,

Hij heeft zelf al een /ban en /kick commando gemaakt. :duh: En hij zegt dat het probleem al is opgelost. Dus waarom zou hij dan dat nog nodig hebben.

En ik zei:

Heb je die geladen? MISSCHIEN DAT HET HIER AAN LIGT

Ik zeg niet: GEBRUIK DIE :duh:

Maar als hij zegt dat hij het heeft opgelost denk ik dat ik even iets over het hoofd heb gezien...

Geplaatst:

En ik zei:

Heb je die geladen? MISSCHIEN DAT HET HIER AAN LIGT

Ik zeg niet: GEBRUIK DIE :duh:

Maar als hij zegt dat hij het heeft opgelost denk ik dat ik even iets over het hoofd heb gezien...

Komt op hetzelfde neer, als de commands werken betekent dat automatisch dat die niet worden verstoord door commands uit andere scripts.

Voilà

• 3 weken later...

je doet wel heel erg moeilijk zeg o.0

als je naar sercer.cfg gaat en daar staat: "Rcon Password" verander die bijvoorbeeld in 123

ga je server in typ: /rcon login 123

en typ dan dit om te bannen&kicken

/rcon kick 0 (de 0 is player ID dus druk tab bijv staat er dan dit : 1. Recromancer)

/rcon ban 0

hier heb je alle commands:

* /rcon cmdlist - Shows a list with commands.

* /rcon varlist - Shows a list with the current variables.

* /rcon exit - Closes the server.

* /rcon echo [text] - Shows the [text] in the console of the server (NOT the client-console in-game).

* /rcon hostname [name] - change the hostname text (example: /rcon hostname my server).

* /rcon gamemodetext [name] - change the gamemode text (example: /rcon gamemodetext my gamemode).

* /rcon mapname [name] - change the map name text (example: /rcon mapname San Andreas).

* /rcon exec [filename] - Executes the file which contains server cfg (example: /rcon exec blah.cfg).

* /rcon kick [iD] - Kick the player with the given ID (example: /rcon kick 2).

* /rcon ban [iD] - Ban the player with the given ID (example: /rcon ban 2).

* /rcon changemode [mode] - This command will change the current gamemode to the given one (example: if you want to play sftdm: /rcon changemode sftdm).

* /rcon gmx - Will load the first gamemode (gamemode0) in server.cfg.

* /rcon reloadbans - reloads the samp.ban where the banned IP addresses are stored. This will clear all the IP-addresses.

* /rcon reloadlog - clears the server_log.txt.

* /rcon say - shows a message to the players in the client-console (example: /rcon say blah).

* /rcon players - Shows the players that are in the server (with their name, IP & ping).

* /rcon banip [iP] - Ban the given IP (example: /rcon banip 127.0.0.1).

* /rcon unbanip [iP] - Unban the given IP (example: /rcon unbanip 127.0.0.1).

* /rcon gravity - Changes the gravity (example: /rcon gravity 0.008).

* /rcon weather [iD] - Changes the weather (example: /rcon weather 1).

* /rcon loadfs - Loads the given filterscript (example: /rcon loadfs adminfs).

* /rcon unloadfs - Unload the given filterscript (example: /rcon unloadfs adminfs).

* /rcon reloadfs - Reloads the given filterscript (example: /rcon reloadfs adminfs).

* /rcon rcon_password [PASSWORD] - Change the rcon's password

Bewerkt: door recromancer
Geplaatst:

Goede tip, maar de topicstarter heeft zijn probleem al lang opgelost (je bumpt dus een topic), dus ik denk niet meer dat hij hier nog iets aan zal hebben.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...