Johannetje2 Geplaatst: 6 mei 2010 Rapport Geplaatst: 6 mei 2010 (bewerkt) Hallo! Ik heb de volgende errors: C:\Users\Johan Wenting\Desktop\Documenten, Games, etc\Games\Server\gamemodes\NL3.pwn(164) : error 017: undefined symbol "tmp" C:\Users\Johan Wenting\Desktop\Documenten, Games, etc\Games\Server\gamemodes\NL3.pwn(164) : error 017: undefined symbol "idx" C:\Users\Johan Wenting\Desktop\Documenten, Games, etc\Games\Server\gamemodes\NL3.pwn(165) : error 017: undefined symbol "tmp" C:\Users\Johan Wenting\Desktop\Documenten, Games, etc\Games\Server\gamemodes\NL3.pwn(170) : error 017: undefined symbol "tmp" C:\Users\Johan Wenting\Desktop\Documenten, Games, etc\Games\Server\gamemodes\NL3.pwn(183) : error 001: expected token: ";", but found "for" Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 5 Errors. Hier is de code: Is de regel waar ik //DEZE REGEL onder heb gezet goed? if(!strcmp(cmdtext, "/su", true)) { new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME],oName[MAX_PLAYER_NAME], string[100]; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /su [id]"); return 1; } giveplayerid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!"); return 1; } GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName)); GetPlayerName(playerid, oName, sizeof(oName)); format(string, sizeof(string), "Cop Message: %s heeft %s verdacht gemaakt!", oName,pName); SetPlayerWantedLevel(giveplayerid,GetPlayerWantedLevel(giveplayerid)+1); SetPlayerColor(giveplayerid, COLOR_ORANGE) //DEZE REGEL ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ for(new i;i<MAX_PLAYERS;i++) if(gTeam[i] == TEAM_COP0) SendClientMessage(i,0xff0000AA,string); return 1; } Alvast bedankt voor de hulp! Bewerkt: 6 mei 2010 door Johannetje2 Reageren
Remcconen Geplaatst: 6 mei 2010 Rapport Geplaatst: 6 mei 2010 Achter die regel mist een ';'. Reageren
Wu-Zi-Mu Geplaatst: 6 mei 2010 Rapport Geplaatst: 6 mei 2010 (bewerkt) if(!strcmp(cmdtext, "/su", true)) { new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME],oName[MAX_PLAYER_NAME], string[100], tmp; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /su [id]"); return 1; } giveplayerid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!"); return 1; } GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName)); GetPlayerName(playerid, oName, sizeof(oName)); format(string, sizeof(string), "Cop Message: %s heeft %s verdacht gemaakt!", oName,pName); SetPlayerWantedLevel(giveplayerid,GetPlayerWantedLevel(giveplayerid)+1); SetPlayerColor(giveplayerid, COLOR_ORANGE); //DEZE REGEL ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ for(new i;i<MAX_PLAYERS;i++) if(gTeam[i] == TEAM_COP0) SendClientMessage(i,0xff0000AA,string); return 1; } Zo moet hij zijn volgens mij. Je was inderdaad een ";" vergeten achtr the SetPlayerColor Bewerkt: 6 mei 2010 door Wu-Zi-Mu Reageren
Johannetje2 Geplaatst: 6 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 6 mei 2010 if(!strcmp(cmdtext, "/su", true)) { new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME],oName[MAX_PLAYER_NAME], string[100], tmp; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /su [id]"); return 1; } giveplayerid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!"); return 1; } GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName)); GetPlayerName(playerid, oName, sizeof(oName)); format(string, sizeof(string), "Cop Message: %s heeft %s verdacht gemaakt!", oName,pName); SetPlayerWantedLevel(giveplayerid,GetPlayerWantedLevel(giveplayerid)+1); SetPlayerColor(giveplayerid, COLOR_ORANGE); //DEZE REGEL ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ for(new i;i<MAX_PLAYERS;i++) if(gTeam[i] == TEAM_COP0) SendClientMessage(i,0xff0000AA,string); return 1; } Zo moet hij zijn volgens mij. Je was inderdaad een ";" vergeten achtr the SetPlayerColor Bedankt! Ik had er dus te snel overheen gekeken! Maar als ik nu in mijn server doe /su ben ik ineens suspect en als ik /su + id doe dan staat er: SERVER: Unknown Commands Reageren
Wu-Zi-Mu Geplaatst: 6 mei 2010 Rapport Geplaatst: 6 mei 2010 if(!strcmp(cmdtext, "/su", true)) { new giveplayerid, pName[MAX_PLAYER_NAME],oName[MAX_PLAYER_NAME], string[100], tmp[256]; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Gebruik: /su [id]"); return 1; } giveplayerid = strval(tmp); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) { SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, "Deze speler is niet online!"); return 1; } GetPlayerName(giveplayerid, pName, sizeof(pName)); GetPlayerName(playerid, oName, sizeof(oName)); format(string, sizeof(string), "Cop Message: %s heeft %s verdacht gemaakt!", oName,pName); SetPlayerWantedLevel(giveplayerid,GetPlayerWantedLevel(giveplayerid)+1); SetPlayerColor(giveplayerid, COLOR_ORANGE); //DEZE REGEL ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ for(new i;i<MAX_PLAYERS;i++) if(gTeam[i] == TEAM_COP0) SendClientMessage(i,0xff0000AA,string); return 1; } Mijn fout, was vergeten tmp een waarde te geven. Heb het verandert. Als het goed is werkt deze wel Reageren
goudewup Geplaatst: 7 mei 2010 Rapport Geplaatst: 7 mei 2010 Je command kijkt naar cmdtext, dat moet zijn cmd if(!strcmp(cmd, "/su", true)) Reageren
Wu-Zi-Mu Geplaatst: 7 mei 2010 Rapport Geplaatst: 7 mei 2010 (bewerkt) Je command kijkt naar cmdtext, dat moet zijn cmd if(!strcmp(cmd, "/su", true)) Hoeft niet altijd, ligt eraan hoe het is aangegeven. Als het fout was kreeg je wel een error. Bewerkt: 7 mei 2010 door Wu-Zi-Mu Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.