FireFighter Geplaatst: 6 mei 2010 Rapport Geplaatst: 6 mei 2010 Beste, Ik heb even wat geprobeerd. Het is mijn eerste werkje met Adobe Photoshop CS5. Rates & Comments a.u.b Visser23 heeft mij geholpen d.m.v de textures Reageren
Isic Geplaatst: 6 mei 2010 Rapport Geplaatst: 6 mei 2010 Wel veel hebben opeens Photoshop CS5 ik ook maarja. Sig vind ik wel mooi. Ik kan het niet zo. Reageren
Visser23 Geplaatst: 6 mei 2010 Rapport Geplaatst: 6 mei 2010 Oké, there we go. Achtergrond vind ik veel te licht. Het is goed te zien dat je textures hebt gebruikt, maar de soort is niet passend. Probeer de achtergrond een donkere kleur te geven, zoals donker grijs of zwart, en niet zo licht. Hieruit kan je namelijk verder bouwen en kan je de render inblenden. Daarnaast zijn de textures te duidelijk, zet ze bijvoorbeeld eens op 'Screen' of 'Color Dodge' en doe de opacity laag (20% ofzo). Gebruik vele textures voor de achtergrond, zodat niet alleen één zichtbaar is. Denk hier rond het aantal van vijftien textures. Nadat je de achtergrond af hebt, ga je verder met de render. De grootte van de render klopt hier totaal niet bij het formaat van de signature. Daarnaast heb je hem zeker gedesaturated of op lumocity zodat hij zwart-wit wordt? Moet je niet doen. Gewoon bij de originele kleur houden. Het inblenden doe je dus totaal anders, je werkt met zogenaamde "Light Textures" om de render in te blenden. De render heeft vast wel een kleur, zoals rood, blauw, groen of wat anders (denk aan haar kleren (die ze beter niet aan kan doen, haha)). De light textures doe je dan in deze kleur en zet je vlakbij de render neer. Doe een aantal van dit soort textures zodat het mooi lijkt. De light textures kan je het best op "Color Dodge", "Screen", "Lighten" of "Linear Dodge" zetten. Dan speel je nog even met de opacity. Bij jou signature zie ik totaal geen effecten (light textures) bij en om de render heen. Da's jammer, want daar kan je echt prachtig mee werken. Dan de tekst, welke ook niet bij de signature past. Het is ongeveer het moeilijkste onderdeel van heel de signature. Doe de tekst in een andere kleur, blauw past er totaal niet bij. Gewoon een beetje in de achtergrond verwerken, aangezien de tekst niet moet opvallen. Als ik nu naar de signature kijkt, valt de tekst gelijk op. Dit moet niet, de render moet namelijk opvallen. Wat je ook kan doen is de tekst in de achtergrond verwerken, door middel van de layer op "Overlay" te zetten. Doe de opacity dan wel wat lager, anders is het namelijk niet mooi. De border moet trouwens ook gewoon zwart zijn, in plaats van blauw (of ik zie verkeerd). Wat je ook kan doen is de border ook op "Overlay" te zetten, maar "Soft Light" is ook wel mooi. Dit moet je eens proberen als je met veel light textures werkt. Dan is het namelijk door de border nog heen te zien, maar is het net iets donkerder dan de rest van de signature. Wat je ook kan doen is een dubbele border. Maak een nieuwe layer, magic wand tool, en doe een zwarte border van 3 px. Dan weer een nieuwe layer en kies een witte border van 4 px. Zet deze dan op soft ligt. Reageren
FireFighter Geplaatst: 6 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 6 mei 2010 (bewerkt) Visser, dit is een uitermate en uit een wetenschappelijk opzicht een perfect verantwoorde goed onderbouwde lap tekst waar ik zeker wat mee ga doen. Ik zal binnenkort, als mijn megabrein het niet vergeet, een tweede versie maken met de tips die u heeft gegeven. Hartelijk dank Visser23. Bewerkt: 6 mei 2010 door FireFighter Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.