Jump to content

scriptfiles-vehicles


Recommended Posts

Geplaatst:

is het mogelijk om in de map samp03...\scriptfiles\vehicles

de voertuigen te gebruiken ? in grand larc ofzoiets wordt dit ook gedaan ik begrijp alleen niet volledig hoe.

kan ik soms een scriptje krijgen van iemand die deze txt bestanden oproept en bekijkt ?

mvg, darkdudefly

  • 4 weken later...
Geplaatst:

is het mogelijk om in de map samp03...\scriptfiles\vehicles

de voertuigen te gebruiken ? in grand larc ofzoiets wordt dit ook gedaan ik begrijp alleen niet volledig hoe.

kan ik soms een scriptje krijgen van iemand die deze txt bestanden oproept en bekijkt ?

mvg, darkdudefly

Er zit ook één in grandlarc!

Ik gebruik hem zelf ook, ik zal hem even geven:

LoadVehFromFile(const filename[])
{
new File:file_ptr;
new line[256];
new file_var[64];
new vehicletype;
new Float:SpawnX;
new Float:SpawnY;
new Float:SpawnZ;
new Float:SpawnRot;
   new Color1, Color2;
new index;
new vehicles_loaded;
file_ptr = fopen(filename,filemode:io_read);
if(!file_ptr) return 0;
vehicles_loaded = 0;
while(fread(file_ptr,line,256) > 0)
{
    index = 0;
 		index = read_from_file(line,file_var,',',index);
 		if(index == (-1)) continue;
 		vehicletype = strval(file_var);
  		if(vehicletype < 400 || vehicletype > 611) continue;
 		index = read_from_file(line,file_var,',',index+1);
 		if(index == (-1)) continue;
 		SpawnX = floatstr(file_var);
	index = read_from_file(line,file_var,',',index+1);
 		if(index == (-1)) continue;
 		SpawnY = floatstr(file_var);
	index = read_from_file(line,file_var,',',index+1);
 		if(index == (-1)) continue;
 		SpawnZ = floatstr(file_var);
	index = read_from_file(line,file_var,',',index+1);
 		if(index == (-1)) continue;
 		SpawnRot = floatstr(file_var);
	index = read_from_file(line,file_var,',',index+1);
 		if(index == (-1)) continue;
 		Color1 = strval(file_var);
	index = read_from_file(line,file_var,';',index+1);
 		Color2 = strval(file_var);
	AddStaticVehicleEx(vehicletype,SpawnX,SpawnY,SpawnZ,SpawnRot,Color1,Color2,(30*60)); 
	vehicles_loaded++;
}
fclose(file_ptr);
printf("** %i vehicles loaded from file '%s' **",vehicles_loaded,filename);
return vehicles_loaded;
}

read_from_file(const str[], return_str[], delim, start_index)
{
new x=0;
while(str[start_index] != EOS && str[start_index] != delim) {
    return_str[x] = str[start_index];
    x++;
    start_index++;
}
return_str[x] = EOS;
if(str[start_index] == EOS) start_index = (-1);
return start_index;
}

Zet dit gewoon ergens in je script, ik zet het altijd ONDERAAN

En om dan van een bestand te lezen:

public OnGameModeInit()
{
  LoadVehFromFile("bestands_naam");
  return 1;
}

Je kan er meerdere toevoegen!

Maar let wel op! Het moet er zo uitzien in het bestand:

417,364.4265,2535.2258,16.7616,143.5451,0,0 ;

Dat was gewoon een voorbeeld ;)

Groeten,

Kwarde

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...