darkdudefly Geplaatst: 7 mei 2010 Rapport Geplaatst: 7 mei 2010 is het mogelijk om in de map samp03...\scriptfiles\vehicles de voertuigen te gebruiken ? in grand larc ofzoiets wordt dit ook gedaan ik begrijp alleen niet volledig hoe. kan ik soms een scriptje krijgen van iemand die deze txt bestanden oproept en bekijkt ? mvg, darkdudefly Reageren
Deluxo Geplaatst: 7 mei 2010 Rapport Geplaatst: 7 mei 2010 http://www.gtaforum.nl/topic/76713-mini-tutorialcommuniceren-met-files/page__p__996696__fromsearch__1entry996696 Kijk daar eens. Reageren
Kwarde Geplaatst: 29 mei 2010 Rapport Geplaatst: 29 mei 2010 is het mogelijk om in de map samp03...\scriptfiles\vehicles de voertuigen te gebruiken ? in grand larc ofzoiets wordt dit ook gedaan ik begrijp alleen niet volledig hoe. kan ik soms een scriptje krijgen van iemand die deze txt bestanden oproept en bekijkt ? mvg, darkdudefly Er zit ook één in grandlarc! Ik gebruik hem zelf ook, ik zal hem even geven: LoadVehFromFile(const filename[]) { new File:file_ptr; new line[256]; new file_var[64]; new vehicletype; new Float:SpawnX; new Float:SpawnY; new Float:SpawnZ; new Float:SpawnRot; new Color1, Color2; new index; new vehicles_loaded; file_ptr = fopen(filename,filemode:io_read); if(!file_ptr) return 0; vehicles_loaded = 0; while(fread(file_ptr,line,256) > 0) { index = 0; index = read_from_file(line,file_var,',',index); if(index == (-1)) continue; vehicletype = strval(file_var); if(vehicletype < 400 || vehicletype > 611) continue; index = read_from_file(line,file_var,',',index+1); if(index == (-1)) continue; SpawnX = floatstr(file_var); index = read_from_file(line,file_var,',',index+1); if(index == (-1)) continue; SpawnY = floatstr(file_var); index = read_from_file(line,file_var,',',index+1); if(index == (-1)) continue; SpawnZ = floatstr(file_var); index = read_from_file(line,file_var,',',index+1); if(index == (-1)) continue; SpawnRot = floatstr(file_var); index = read_from_file(line,file_var,',',index+1); if(index == (-1)) continue; Color1 = strval(file_var); index = read_from_file(line,file_var,';',index+1); Color2 = strval(file_var); AddStaticVehicleEx(vehicletype,SpawnX,SpawnY,SpawnZ,SpawnRot,Color1,Color2,(30*60)); vehicles_loaded++; } fclose(file_ptr); printf("** %i vehicles loaded from file '%s' **",vehicles_loaded,filename); return vehicles_loaded; } read_from_file(const str[], return_str[], delim, start_index) { new x=0; while(str[start_index] != EOS && str[start_index] != delim) { return_str[x] = str[start_index]; x++; start_index++; } return_str[x] = EOS; if(str[start_index] == EOS) start_index = (-1); return start_index; } Zet dit gewoon ergens in je script, ik zet het altijd ONDERAAN En om dan van een bestand te lezen: public OnGameModeInit() { LoadVehFromFile("bestands_naam"); return 1; } Je kan er meerdere toevoegen! Maar let wel op! Het moet er zo uitzien in het bestand: 417,364.4265,2535.2258,16.7616,143.5451,0,0 ; Dat was gewoon een voorbeeld Groeten, Kwarde Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.